تصاویر ، انسان هایی که در سرمای قطب هم یخ نمی زنند

به گزارش وبلاگ پتول، همواره و در همه جا آدم هایی پیدا می شوند که دلشان می خواهد با بقیه فرق نمایند. آنها برای اینکه شبیه بقیه مردم نباشند گاهی وقت ها دست به انجام کارهایی می زنند که از شنیدنشان چشم های بقیه از تعجب گرد می گردد!

تصاویر ، انسان هایی که در سرمای قطب هم یخ نمی زنند

به گزارش وبلاگ پتول، مثل شناگرانی که در گوشه و کنار جهان برای نشان دادن تفاوتشان با بقیه راه عجیب و هیجان انگیزی را انتخاب نموده اند؛ آنها در سردترین روزهای زمستان در آب های یخ زده و سرد منطقه ها سردسیر زمین شنا می نمایند! یعنی در حالی که بقیه آدم ها خودشان را لای پتو می پیچند تا سرمای هوا به بدنشان نفوذ نکند، لباس هایشان را می نمایند و می پرند توی آب های یخ زده. البته این کارشان با استقبال هم روبه رو می گردد و کلی تماشاچی هم دارند. داستان خواندنی این شناگران آب های یخ زده را با هم مرور می کنیم.

یک آلمانی سرخوش که خودش را انداخته توی آب های سرد دریاچه ای در برلین و لم داده است

آنها انگار از سرما چیزی سرشان نمی گردد. خیلی ها با تماشا آنها، فکر می نمایند که شاید از نسل آدم های معمولی نیستند. بله، صحبت از آدم هایی است که در دمای زیر صفر یخ های رودخانه را می شنمایند و داخل آب یخ زده شنا می نمایند. این آدم ها طوری در آب شنا می نمایند که انگار در گرمای 40 درجه در آب های گرم سواحل استوایی در حال شنا هستند.

حقیقت این است که سرما هیچ تاثیری در آنها ندارد و انگار قبل از اینکه بروند توی آب با چند لیتر ضدیخ دوپینگ نموده اند. با تماشا این طور آدم ها در هر نقطه سردسیر جهان متوجه می شوید که آنها نه آن قدر عجیب وغریب هستند و نه قدرت مافوق بشری دارند. آنها توانسته اند یکی از خصوصیاتشان را آن قدر تقویت نمایند که از بقیه جلو بزنند، درست مثل دونده ها یا بقیه ورزشکاران که توانسته اند یکی از توانایی هایشان را پرورش بدهند.

این هم یک سرخ پوست در استان مینسوتا که خودش را داخل یخ و آب انداخته است

مرد یخی

یکی از مشهورترین کسانی که می تواند در آب یخ شنا کند یک مرد هلندی است. خود او معتقد است که سیستم فیزیولوژی بدنش با بقیه فرق دارد. به همین علت است که می تواند این همه سرما را تحمل کند اما پزشک ها این طور فکر نمی نمایند و معتقد هستند که او از نظر بدنی با بقیه فرقی ندارد. سیستم بدنی ویم هوف و افراد مشابه او همان طور عمل می نماید که سیستم بدنی بقیه آدم ها اما مرد هلندی که به مرد یخی مشهور شده است، فکر می نماید که یکهو این توانایی را کشف نموده است.

این هم یک عکس از مسابقات شنای آزاد در آب های یخ زده. مسابقه گرم و پرهیجانی است

ویم هوف یا مرد یخی می گوید: استعداد شنا در آب یخ را زمانی در خودم کشف کردم که 20سال قبل در پارک ملی هلند بدون لباس حدود سه دقیقه در آب یخ ماندم. پس از آن، این روش شنا کردن را هر روز تکرار کردم. همان جا بود که فهمیدم سیستم فیزیولوژیکی بدنم با دیگران فرق دارد؛ چراکه می توانم دقایق و ساعات زیادی را درون آبی با دمای زیر صفر درجه سانتی گراد بمانم. او که حالا 48 سال دارد توانسته با یک ساعت و 45 دقیقه ماندن در آب یخ در قطب شمال رکورد بزند.

او البته باوجود اینکه فکر می نماید فیزیولوژِی بدنش با بقیه فرق دارد به تمرین هایی که برای این کار انجام داده هم اشاره می نماید و می گوید: من از کودکی در هوای سرد و برفی بازی می کردم و از سن 15 سالگی تمرینات شنای خود را در آب های یخ بسته در یکی از دریاچه های اطراف محل سکونت خود شروع کردم تا بدنم به آب یخ عادت کند. مرد یخی در سال 2000 میلادی هم توانسته بود با لباس شنا در آب یخ زده قطب شمال شیرجه زده و رکورد طولانی ترین شنا را در آب های یخ زده از آن خود کند. البته او یک بار دیگر هم همین امسال با شنا کردن در عمق 80 متری از سطح آب های یخ زده قطب شمال و در دمای 30درجه سانتی گراد زیر صفر، بار دیگر رکورد شکست و نام خود را برای بار دوم در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

مسابقه یخ زده

البته ماجرا به همین جا ختم نمی گردد. شناگرانی که در آب های سرد شنا می نمایند فقط به صورت انفرادی به این کار نمی پردازند. در برخی از سردترین جاهای جهان که حتی باشنیدن اسمشان هم ممکن است آدم دچار سرما زدگی گردد، این روزها مسابقات شنا در آب های یخ زده برگزار می گردد. شهر ولادیوستوک یکی از شهرهای روسیه و یکی از سردترین شهرهای جهان میزبان مسابقات شنای آزاد در آبهای یخ زده است. حالا تصور کنید که تعدادی آدم که انگار بخاری قورت داده اند با هم می روند توی آب های یخ زده و تازه مسابقه هم می دهند. یعنی حالا کار به جایی رسیده است که دیگر رفتن توی این آب ها و شنا کردن چندان افتخار مهمی نیست، بلکه کسی صاحب افتخار است که با قدرت بازوهایش گرمای زیادی به سرمای آب بدهد و مسابقه را ببرد.

مرد یخی یا ویم هوف. او با این شکل و شمایل، ساعت ها روی سرزمین های یخ زده قطبی قدم می زند و بعد هم داخل آب می پرد

البته هر جایی که تعدادی آدم با هم به داخل آب بروند حتما یک مسابقه برگزار نمی گردد و شنا در آب سرد دلایل مختلفی دارد؛ مثلا برخی ها به خاطر اعتقاداتشان آب های یخ زده را برای شنا کردن انتخاب می نمایند. به همین علت و با وجود سرمای سی و چند درجه زیر صفر در مسکو هم چند هزار نفری تن به آب زدند.

همین امسال هم صبح روز پنجشنبه 19 ژانویه حدود 2 هزار نفر در چند برکه و نیز رودخانه اطراف این شهر با شکستن یخ های قطور اقدام به شنا کردند. جالب است بدانید در بین آنها افراد شناخته شده ای از جمله ولادیمیر ژیرینفسکی معاون دومای روسیه و کنستانتین کاساچیف، رئیس کمیسیون امور بین المللی دوما، دیده می شدند. شنا در آب یخ زده در روز عید تعمید حضرت مسیح(ع) از سنت های قدیمی روس هاست و بر اساس این اعتقادات شنا در چنین روزی باعث سلامتی تن و روان می گردد.

امسال این مراسم در نقاط مختلف روسیه از جمله استان مسکو با سرمای 37درجه زیر صفر و حتی منطقه ها اورال و سیبری با سرمای شدید برگزار گردید. در شهر یاکوتسک سیبری هم تعدادی از مردم سرمای 35درجه زیر صفر را به جان خریدند و تنشان را به آب های سرد رودخانه لنا سپردند. لئونید سیدروف- مسؤول اداری پلیس روسیه - بعد از شرکت در این مراسم به وبلاگ پتول گفت: احساس می کنم که دوباره متولد شده ام. این اولین باری بود که در این مراسم شرکت می کردم و حالا مطمئن هستم که آخرین بار هم نخواهد بود.

این یکی هم از کودکی دارد تمرین می نماید تا جای بزرگترها را بگیرد

آب یا آتش

البته شنا در آب های سرد فقط مخصوص روس های معتقد و مذهبی نیست و در کانادا هم تعدای از آدم ها برای تسلط بر نفس هر ساله دور هم جمع می شوند و با شکستن یخ ها می روند توی آب های یخ زده. حتی در برخی از کشورها مثل آلمان و کانادا هم این شناگران برای خودشان باشگاه های مخصوصی دارند و کسانی که به تمرین و شنا در آب سرد علاقه مند هستند، می توانند بعد از گرفتن مجوزهای لازم پزشکی در این باشگاه ها عضو شوند.

یکی از مسؤولان این باشگاه ها معتقد است که این کار در هر صورتی نوعی تمرین برای تسلط بهتر بر نفس محسوب می گردد و آنها برای تسلط بیشتر بر خودشان است که این کار را می نمایند. درست مثل هندوها که برای اعتقادات و نشان دادن تسلطشان بر نفس، پابرهنه روی آتش راه می روند. اگر هندوها برای رسیدن به آرامش ابدی، سختی و عذاب آتش را بر خودشان هموار می نمایند تقریبا شش درصد از مردم روسیه هم به این رسم پایبند بوده بر اساس اعتقادات مذهبی آب سرد را راهی برای سلامت تن و روان می دانند.

مراحل آماده سازی دریاچه یخ زده برای شنا کردن آدم هایی که عاشق سرما هستند

البته انگیزه همه آدم ها هم فقط سنت های مذهبی نیست. برخی ها خودشان را به شکل بابانوئل درمی آورند و حتی برخی زوج ها مراسم ازدواجشان را داخل آب سرد برگزار می نمایند چون احتمالا دلشان می خواهد زندگی مشترکشان را جوردیگری شروع نمایند و نگران ازدست رفتن گرمای خانواده بر اثر سرمای آب هم نیستند. پزشکان هم دراین باره معتقد هستند که آب سرد برای سلامت روح و روان آدم ها مفید است و به همین علت به آدم های عصبانی توصیه می نمایند که حتما دوش آب سرد بگیرند.

احتمالا سرما باعث پرت شدن حواس آدم های جوشی از علت عصبانیت و همین طور آرام شدن سیستم عصبی آنها می گردد؛ البته دوش آب سرد تفاوت زیادی با آب های یخ زده دارد و هر کسی هم نمی تواند این کار را امتحان کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، انسان هایی که در سرمای قطب هم یخ نمی زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، انسان هایی که در سرمای قطب هم یخ نمی زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید