رشیدی کوچی: مجلس در پی فیلترینگ نیست

به گزارش وبلاگ پتول، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: هیچ جای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بحث فیلترینگ یا محکوم کردن افرادی که از فیلترشکن استفاده می نمایند، نیامده و مردم به نظرات افراد مغرض توجه ننمایند.

رشیدی کوچی: مجلس در پی فیلترینگ نیست

جلال رشیدی کوچی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیغام رسان های اجتماعی اعلام کرد: مجلس در پی این است که در این طرح با در نظر دریافت شرایطی از اطلاعات افراد و کسب و کار افراد و امنیت افراد در فضای مجازی صیانت و حفاظت کند. مجلس در پی حفاظت از اطلاعات افراد حقیقی و حقوقی است که به اسم کاربر در فضای مجازی حضور دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه مطرح می گردد مجلس در پی فیلترینگ است، اصلا بدین گونه نیست. بنده خودم به اسم کسی که این طرح را امضا کردم به شدت با فیلترینگ با شیوه کنونی مخالف هستم و معتقدم که هیچ وقت این روش جواب نمی دهد. اما از آنجا که در یکی از مواد این طرح آمده است که تمام کسانی که سازنده و توزیع نماینده فیلترشکن هستند باید اطلاعات آنان در اختیار جمهوری اسلامی قرار گیرد و اگر خارج از این عمل گردد جرمی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد، این مسئله باعث ایجاد شائبه هایی در بحث فیلترینگ شد که صحت ندارد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این طرح نسبت به طرح اولیه تغییرات اساسی نموده است یعنی یکسری ایراد اساسی نسبت به طرح اولیه وارد بود که اکنون اصلاح شده است. خیلی از مردم چون در جریان فرآیند تصویب یک طرح نیستند بازیچه دست افراد مغرض قرار می گیرند.

وی در ادامه تاکید نمود: اینکه یک نماینده طرحی را امضا کند به این منزله نیست که با تمام جزئیات آن موافق است. بنده با کلیات آن موافق هستم. همان طوری که رهبری فرمودند فضای مجازی ولنگار و رها شده است. این وظیفه قانون گذار است که این فضا را ساماندهی کند تا یک دفعه یک قاضی یک شبه با نظر شخصی خود یک شبکه اجتماعی را فیلتر نکند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور اضافه نمود: همان طوری که در فضای حقیقی اگر کسی کسب و کاری راه بیندازد یکسری از ادارات و ارگان ها بر عملکرد آن نظارت دارند و در برابر بعضی از تهدیدها از آن محافظت می نمایند، در فضای مجازی هم چنین چیزی ضروری است. درخواستی که از مردم دارم این است که توجه داشته باشند که هیچ جای این طرح بحث فیلترینگ یا محکوم کردن افرادی که از فیلترشکن استفاده می نمایند، نیامده است و مردم به نظرات افراد مغرض توجه ننمایند.

رشیدی در سرانجام اعلام کرد: اکنون عده ای از نمایندگان درخواست آنالیز این طرح بر اساس اصل 85 را مطرح کردند تا با اولویت و فوریت بیشتری در کمیسیون آنالیز گردد. کمیسیون فرهنگی به اسم کمیسیون اصلی این طرح را آنالیز می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رشیدی کوچی: مجلس در پی فیلترینگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشیدی کوچی: مجلس در پی فیلترینگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید