شرایط کرونا در 31 استان ؛ فرایند بیماری در کدام استان ها کاهشی است؟

به گزارش وبلاگ پتول، تهران (پانا) - با تسریع واکسیناسیون کرونا در کشور، شرایط اپیدمی کرونا در بعضی استان ها با روندی کاهشی روبرو شده اما در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا هم اکنون به 47 درصد رسیده است که این مساله نشان می دهد همچنان باید پروتکل های بهداشتی در صدر مراقبت ها باشد.

شرایط کرونا در 31 استان ؛ فرایند بیماری در کدام استان ها کاهشی است؟

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز تعداد 6 میلیون و 31 هزار و 575 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 5 میلیون 683 هزار و 458 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و 128 هزار و 42 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

بعلاوه بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای واکسیناسیون کرونا تا روز گذشته 22 آبان، تعداد 55 میلیون و 576 هزار و 533 نفر دُز اول، 42 میلیون و 183 هزار و 468 نفر دُز دوم و 421 هزار و 399 نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 98 میلیون و 181 هزار و 400 دُز رسیده است.

هم اکنون 26 شهرستان در شرایط قرمز، 87 شهرستان در شرایط نارنجی، 222 شهرستان در شرایط زرد و 113 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر مصادف با هفته 90 اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده 53322 مورد، تعداد موارد بستری نو 8338 مورد و تعداد موارد فوتی نو 964 مورد بوده است.

تهران

در استان تهران در هفته سوم آبان ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، 2427 مورد، تعداد موارد بستری نو 1015 مورد و تعداد موارد فوتی نو 135 نفر بوده است. در هفته اخیر موارد بستری استان تهران کاهش مختصر و موارد فوت کاهش را نشان می دهد. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

ایلام

در این هفته فرایند بستری و موارد فوت استان، افزایش یافته است. مقدار بروز موارد بستری همچنان در بالاترین مقدار نسبت به میانه کشور واقع شده است و مقدار مرگ و میر استان نیز از میانه کشور بیشتر شده است.

سمنان

برای چندمین هفته متوالی فرایند بستری افزایش و فوت نیز افزایش یافته است. مقدار بروز موارد بستری به رتبه دوم کشور صعود نموده و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور بیشتر شده است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری بالاتر از میانه کشور و مورتالیتی استان نیز از میانه کشور بیشتر شده است.

کهگیلویه و بویراحمد

در هفته اخیر ایستایی فرایند بستری و کاهش موارد فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر شده است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از میانه کشوری بیشتر است.

یزد

در هفته اخیر موارد بستری کاهش یافته، اما موارد فوت استان افزایش شاخص داشته است. مقدار موارد بستری از حد میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر استان نیز از حد میانه کشور بالاتر رفته است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان هنوز از میانه کشور بالاتر است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری افزایش شاخص و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر شده و مقدار مرگ ومیر از میانه کشور کمتر شده است.

همدان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

چهارمحال بختیاری

فرایند بستری و فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور بالاتر است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش شاخص و موارد فوت استان فرایندی ایستا داشته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر تقریبا به میانه کشور رسیده است.

قزوین

موارد بستری استان کاهش و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بالاتر و مورتالیتی از حد میانه کشور بیشتر شده است.

لرستان

موارد بستری فرایندی ایستا و موارد فوت استان کاهش مختصر نشان می دهد. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری فرایندی ایستا و موارد فوت استان فرایندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر فرایند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری معادل میانه کشور و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور اندکی پایین تر رفته است.

اردبیل

در هفته اخیر فرایند بستری ایستا و موارد فوت استان افزایش شاخص نشان می دهد. مقدار بروز معادل میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر استان با صعود هفته اخیر به میانه کشور نزدیک شده است.

مرکزی

فرایند بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش نشان می دهد. بروز موارد بستری معادل میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور بالاتر است.

زنجان

در هفته اخیر ایستایی فرایند بستری و کاهش موارد فوت استان مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری معادل میانه کشور و مقدار مرگ و میر از میانه کشور پایین تر است.

البرز

در هفته اخیر کاهش فرایند بستری و موارد فوت استان ملاحظه می گردد. بروز موارد بستری مختصری کمتر از میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر از میانه کشور پایین تر است.

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری کمی پایین تر از میانه کشور و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور بیشتر است.

مازندران

در هفته اخیر برای چندمین هفته متوالی ایستایی فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

اصفهان

فرایند بستری در این هفته کاهش و فوت استان فرایندی ایستا داشته است. بروز موارد بستری از میانه کشور کمتر شده ولی مقدار مرگ و میر هنوز از میانه کشور بیشتر است.

فارس

در این هفته موارد بستری فرایندی ایستا داشته است و در موارد فوت فرایندی نزولی مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری از حد میانه کشور کمتر و مقدار مورتالیتی از میانه کشور بالاتر است.

خراسان رضوی

فرایند بستری چندین هفته ایستا بوده و موارد فوت افزایش مختصر نشان می دهد. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان از حد میانه کشور کمتر است.

گیلان

در هفته اخیر فرایند بستری افزایش مختصر و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

بوشهر

فرایند موارد بستری افزایش و موارد فوت استان فرایندی ایستا داشته است. مقدار بروز موارد بستری و مقدار بستری از میانه کشور کمتر است.

گلستان

فرایند بستری و فوت به مدت چندین هفته ایستا بوده است. مقدار بروز بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش شاخص داشته و موارد فوت استان کاهش نشان می دهد. مقدار بروز بیماران بستری و مورتالیتی از میانه کشور کمتر است.

هرمزگان

موارد بستری استان کاهش مستمر داشته و موارد فوت استان در هفته اخیر نیز کاهش شاخص نشان می دهد. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ ومیر از میانه کشور کمتر است.

خوزستان

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، موارد بستری استان در این هفته کاهش یافته و موارد فوت فرایندی ایستا نشان می دهد. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرایط کرونا در 31 استان ؛ فرایند بیماری در کدام استان ها کاهشی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در 31 استان ؛ فرایند بیماری در کدام استان ها کاهشی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید