امکان ارائه درخواست اشتباه در انتخاب رشته در کنکور 1400 فراهم شد

به گزارش وبلاگ پتول، پذیرفته شدگان کنکور 1400 که مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود و متقاضی معرفی به اولویت انتخابی بعدی که در آن نمره دارند، هستند می توانند درخواست خود را به سازمان سنجش ارائه نمایند.

امکان ارائه درخواست اشتباه در انتخاب رشته در کنکور 1400 فراهم شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پتول، با توجه به اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1400، معمولا بعضی از پذیرفته شدگان بعد از اعلام نتایج نهایی با ارسال درخواست به این سازمان مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت انتخابی بعدی که در آن نمره دارند، می شوند.

این دسته از پذیرفته شدگان که صرفاً، موارد و مصادیق اشتباه انتخاب رشته که در دسته بندی زیر اعلام می گردد، به وسیله سازمان سنجش قابل آنالیز و اقدام خواهد بود.

لذا متقاضیان فقط درصورت داشتن یکی از شرایط زیر می توانند تقاضای خود را به سازمان سنجش مبنی بر آنالیز در اولویت های بعدی که دارای نمره علمی هستند، حداکثر تا تاریخ 14 مهرماه 1400 در اطلاعیه اعلام نتایج نهایی هر آزمون در سایت سازمان سنجش ارائه نمایند و از ارائه درخواست های خارج از موارد زیر اکیدا خوداری نمایند.

موارد و مصداق های اشتباه در انتخاب رشته:

1- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر اسم رشته تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).

2- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).

3- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از دوره های شهریه پرداز اعم از دوره نوبت دوم شبانه، غیرانتفاعی، پیغام نور درج شده باشد).

4- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته های انتخابی او در دانشگاه های واقع در شهر اصفهان است ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته های دانشگاه های واقع در شهر اصفهان درج نموده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

5- نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در آنالیز شرایط فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارائه درخواست:

درصورتی که شرایط داوطلب در قالب موارد فوق است، ضروری است ابتدا وارد قسمت سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org گردد.

اگر داوطلب عضو سامانه پاسخگویی نیست ابتدا با تکمیل اطلاعات خواسته شده عضو این سامانه گردد و با ورود به این سامانه و انتخاب اسم آزمون سراسری و سال 1400 وارد قسمت اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی شده و درخواست خود را بصورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و اسم کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (درصورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت کند.

زمان اعلام نتیجه آنالیز درخواست:

نتیجه آنالیز درخواست تا تاریخ 10 آبان 1400 به صورت پیغامک به متقاضیان اعلام خواهد شد. قبل از این تاریخ نتیجه درخوست خود را از این سازمان پیگیری نکند.

یادآوری های مهم:

1- ضروری است پذیرفته شدگان درخواست خود را بعد از انتشار کارنامه (از تاریخ 8 مهرماه 1400 به بعد) و مشاهده شرایط علمی و انتخاب های خود به سازمان ارسال نمایند تا درخواست آنها آگاهانه بوده و لازم نباشد در درخواست آنها تغییری ایجاد گردد.

2- به درخواست هایی که بعد از مهلت مشخص شده در اطلاعیه های اعلام نتایج (تا تاریخ 14 مهرماه 1400) به سازمان سنجش ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- ضروری است پذیرفته شدگان طبق برنامه زمانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی در رشته قبولی خود ثبت نام نمایند. بعد از اعلام آنالیز و صدور نامه معرفی برای رشته قبولی نو نسبت به جابجایی آنها در اولین نیمسال تحصیلی ممکن اقدام خواهد شد. بر این اساس محتمل است با توجه به محدودیت های دانشگاه ها در پذیرش این دسته از متقاضیان، امکان معرفی و ادامه تحصیل متقاضی در نیمسال اول میسر نباشد.

4- پذیرفته شدگانی که شرایط آنها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته مندرج در این اطلاعیه نیست، تقاضای خود را باید به وسیله دانشگاه/موسسه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال به وسیله آیین نامه های مربوط پیگیری کند. درخواست این دسته از متقاضیان در سازمان سنجش قابل آنالیز نخواهد بود و در صورت ارسال درخواست تبعات آن متوجه متقاضی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امکان ارائه درخواست اشتباه در انتخاب رشته در کنکور 1400 فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ارائه درخواست اشتباه در انتخاب رشته در کنکور 1400 فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید