خبرنگاران کرونا جان 78 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش وبلاگ پتول، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 180 هزار و 176 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت78 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8 هزار و 584 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 78 نفر دیگر را در ایران گرفت

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (22 خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 238 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 688 مورد بستری و 1550 نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید19 در کشور به 180 هزار و 176 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 78بیمار دیگر مبتلا به کووید19 در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تا به امروز 8 هزار و 584 نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری گفت: بر اساس این گزارش ها تا به امروز 142 هزار و 663 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2728 نفر از این بیماران نیز در شرایط شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا نمایند.

وی گفت: تا به امروز یک میلیون و 173 هزار و 208 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

سادات لاری افزود: استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در شرایط قرمز یا هشدار قرار دارند.

وی گفت: گزارش ها حاکی از این است که پروتکل های بهداشتی در بیشتر شهرها به درستی رعایت نمی گردد و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا نموده است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کنترل بهتر اپیدمی کووید19 یاری نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا جان 78 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 78 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید