خبرنگاران شیر آلوده کرونا را منتقل می نماید

به گزارش وبلاگ پتول، تهران -خبرنگاران- رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت :هر مایع آلوده ای حتی شیر می تواند کرونا را منتقل کند.

خبرنگاران شیر آلوده کرونا را منتقل می نماید

ایرج خسرونیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پتول افزود: معمولا در مناطق روستایی و دورافتاده شیرغیر پاستوریزه استفاده می گردد که می تواند بیماری های مختلفی از جمله بیماری های ویروسی را منتقل کند.

وی تاکید نمود: بنابراین ضرورت دارد که به هیچ عنوان شیر خام مورد استفاده قرار نگیرد و حتما قبل از نوشیدن شیر آن را بجوشانند.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: حتی شیرهای های پاستوریزه هم در که شیشه بسته بندی شده اند، باید دقت گردد که در زمان مصرف حتما شیشه شیر کاملا شسته گردد و از نوشیدن شیر در شیشه نشسته خودداری گردد و یا اینکه برای نوشیدن شیر حتما از لیوان شخصی استفاده گردد.

وی توضیح داد: نوشیدن شیرخام به دلیل احتمال آلوده بودن نه تنها میتواند موجب انتقال کرونا گردد، بلکه می تواند بیماری های دیگری را نیز ایجاد کند، بنابر این توصیه جدی در این شرایط این است که حتما شیر جوشانده گردد و البته شیر مادر نمی تواند موجب انتقال بیماری باشد.

خسرونیا افزود: ممکن است ویروس کرونا 16 تا 18ساعت زنده بماند و منتقل گردد، بنابراین باید با استفاده از الکل 60 تا70 درصد و دیگر مواد ضد عفونی کننده است که در داروخانه ها در دسترس مردم قرار می گیرد و شست و شوی کامل دست ها با آب صابون با این بیماری مقابله کرد.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: دست دادن افراد با یکدیگر، انتقال به وسیله هوا و خوردن مواد غذایی آلوده می تواند موجب انتقال بیماری باشد.

به گزارش وبلاگ پتول، بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا نموده و جان 2 هزار و 233 تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در دنیا را دارد.

کیانوش دنیاپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به 43 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شیر آلوده کرونا را منتقل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیر آلوده کرونا را منتقل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید