خطوط ساجاما چه رازی را فاش می نمایند؟

به گزارش وبلاگ پتول، خطوط ساجاما (sajama-lines)

بولیوی را می توان در کنار پرو یکی از اسرار آمیزترین کشورهای جهان دانست، جایی که در آن مکان های ناشناخته و عجیب و غریبی که هنور هم هیچ توضیحی برای آن ها نیست، کم نیست. در این کشور خطوط غول آسایی بر روی زمین های آن پیدا شده است، خطوطی صاف که هم دیگر را قطع نموده اند. این خط ها هیچ شکل خاصی را تشکیل نمی دهند اما تا ده ها کیلومتر مستقیما به راه خود ادامه داده اند. خطوطی که به خطوط ساجاما مشهور شده اند. واقعا این خط ها را چه کسی ترسیم نموده است و هدف از خلق آن ها چه بوده است؟ آیا بیگانگان و نیروهای ماورایی چنین شاهکاری را خلق نموده اند؟ با خبرنگاران همراه باشید:

خطوط ساجاما چه رازی را فاش می نمایند؟

هنوز معین نشده است که دقیقا چه کسی خطوط ساجاما را رسم نموده است اما چیزی که معین است این است که کسی یا افرادی که آن ها را کشیده اند، به دقیق ترین شکل ممکن این کار را انجام داده اند که با توجه به وجود کوه ها و تپه ها و ناهمواری های زیادی که در این منطقه وجود دارد، اصلا کار راحتی نبوده است. نام این خطوط از روی نام آتشفشانی که در نزدیکی آن واقع شده است، گرفته شده. اگر روی زمین باشید این خط ها را حتی ممکن است نبینید و فقط کسی که در ارتفاع و در آسمان است می تواند این شاهکار ماقبل تاریخ را ببیند.

طبق تحقیقی که صورت گرفته، دانشمندان نتوانسته اند تاریخچه دقیقی برای این خط ها تخمین بزنند اما آن ها را به دوران ماقبل تاریخ نسبت داده اند. پهنای خطوط ساجاما بین 1 تا 3 متر است و از چند متر تا چندین کیلومتر کشیده شده اند. اما تئوری ها مختلفی در خصوص ساجاما وجود دارد، یکی از آن ها این است که این خطوط را افراد بومی به عنوان راهنماهایی هنگام بازدید از مکان های زیارتی و مقدس استفاده می نموده اند.

به طور کلی خطوط ساجاما وسعت 22000 کیلومتر مربع را در بر می گیرند که این وسعت تقریبا 15 برابر بزرگتر از خطوط جنجال برانگیز نازاکا (خطوط اسرار آمیز دیگری در پرو) است. علیرغم اینکه این خطوط در نزدیکی خطوط مشهور نازاکا قرار دارند اما تا حالا تحقیقات بسیار کمی روی آن ها شده است.

اولین مطالعه علمی روی خطوط ساجاما به وسیله دانشگاه پنسیلوانیا در سال 2003 انجام شد که به نتایج خیلی خاصی هم نرسید و بعد از آن هم دیگر مطالعه و تحقیقات قابل توجهی روی این خطوط نشد. واقعا معین نیست که چرا به چنین خطوط اسرار آمیزی تا این میزان کم توجهی شده است و یا شاید هم کنار گذاشتن تحقیقات در خصوص آن ها به عمد است. شاید بتوان گفت که تنها مدارکی که در حال حاضر از این خطوط در دست است، عکس هایی است که از آن ها در اینترنت منتشر شده است که آن ها هم چندان عکس های با کیفیت و به درد بخوری نیستند!

منبع: الی گشت

به "خطوط ساجاما چه رازی را فاش می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط ساجاما چه رازی را فاش می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید