درباره جزیره هرمز؛ سفر به هرمز با اطلاعات کامل

به گزارش وبلاگ پتول، سفر به هرمز در سال های اخیر رونق گرفته و گردشگران بسیاری راهی جزیره رنگی هرمز هستند. خاک هزار رنگ هرمز گیراست. سفر به هرمز خاطره انگیزتزین سفرتان خواهد شد. برای سفر به هرمز با هر بودجه ای می توانید اقدام کنید. تور هرمز زمینی و هوایی اجرا می گردد. آژانس طبیعتگردی خبرنگاران تور هرمز را معمولا با اتوبوس یا به صورت هرمز قطاری اجرا می نماید. دیدنی های هرمز بسیار است پس حتما قبل از سفر به هرمز برای بازدید از اماکن دیدنیِ تاریخی هرمز و جاذبه های طبیعی هرمز برنامه ریزی کنید. در ادامه پیشنهاداتی برای سفر به هرمز را خواهید خواند. معرفی دیدنی های هرمز و راهنمای سفر به هرمز، اقامت در هرمز را در ادامه ببینید.

درباره جزیره هرمز؛ سفر به هرمز با اطلاعات کامل

معرفی تور جزیره هرمز

تور جزیره هرمز در استان هرمزگان که معمولا به وسیله آژانس های گردشگری و طبیعتگردی وبلاگ پتول طراحی و اجرا می گردد 4 یا 5 روزه است. تور هرمز چه زمینی باشد یا هوایی اجرا گردد معمولا همین تعداد روز برای تماشای تماشای های شناخته شده هرمز کافیست. از آنجایی که جزیره هرمز فرودگاه ندارد بنابراین هنگام سفر با هواپیما باید بلیط تهران - قشم یا بلیط هواپیمای تهران - بندرعباس را تهیه کنید و سپس و با اتوبوس های درایی یا لنج خود را به هرمز برسانید. در تور هرمز با قطار حدود 20 ساعت در قطار خواهید بود تا به بندرعباس برسید سپس به طرف اسکله بندرعباس بروید و به وسیله اتوبوس دریایی راهی جزیره هرمز شوید. اگر ظهر روز گذشته سوار قطار شده باشید در مجموع حدود 24 ساعت طول می کشد تا به مقصد یعنی هرمز برسید. بنابراین می توانید راهی محل اقامت تان شوید و کمی استراحت کنید و ناهار را در جزیره هرمز صرف کنید. سفر به هرمز و گشت و گذار در آن چندان سخت نیست بنابراین بیشتر گروه های سنی با هر سطح توان جسمی می توانند به هرمز سفر نمایند. تور هرمز وبلاگ پتول درجه سختی دو از پنج دارد که تور آسانی محسوب می گردد.

اقامت در سفر به هرمز چطور است؟

اقامت در هرمز معمولا در خانه های محلی یا اقامتگاه های بومگردی هرمز است. برای یاری به اقتصاد افراد بومی و محلی هرمز پیشنهاد ما اقامت در خانه های محلی هرمز است. اقامتگاه های بومگردی ساحلی بسیار در هرمز وجود دارمد که اقامتگاه ماجرا یکی از آنهاست. با توجه به اینکه هرمز یکی از منطقه ها نسبتا محروم است، امکانات رفاهی چندانی در جزیره نیست؛ مثلا هتل های 4 ستاره یا هتل های 5 ستاره در هرمز نیست. هرچند ساخت و تاسیس اقامتگاه های جدیدی مانند اقامتگاه ماجرا در هرمز و اقامتگاه ساحلی سرای آرین حال و هوای جزیره را دگرگون نموده. هتل 3 ستاره هرموز را نیز می توانید امتحان کنید.

تماشای های تور هرمز کدامند؟

تماشای های تور هرمز شامل دره نمک طلایی و الهه نمک، ساحل فرش هرمز، غار نمکی هرمز، کوه رنگ ها و دره رنگین کمان،کوه برفی، دره مجسمه، دورنمای ساحل لاک پشت ها در هرمز، ساحل معدن خاک سرخ هرمز، جنگل حرای هرمز، موزه استاد نادعلیان و قلعه پرتغالی ها است. در میان گشت و گذار در هرمز و تماشای جاذبه های رنگارنگ این جزیره جادویی، تفریحاتی مانند کشیدن نقش حنا را نباید فراموش کنید. همین طور تماشای طلوع آفتاب در جزیره هرمز بسیار شیرین است.

تماشای های دیگر هرمز غارهای دریایی، پرتگاه غروب، ساحل سنگ مرغان، قصر بی بی گل، جزیره لارک هستند. در حال حاضر اقامتگاه ماجرا در هرمز هم یکی از جاذبه های گردشگری جزیره هرمز به شمار می آید که می توانید در سفر به هرمز از آن هم تماشا کنید.

فصل سفر به هرمز چه زمانی است؟

برترین زمان اجرای تور هرمز و سفر به هرمز فصل پاییز و زمستان است. هرمز در پاییز و زمستان آب و هوای مطبوعی دارد. هوای هرمز در پاییز حدود 20 تا 30 درجه است و در شرایطی که دیگر نقاط ایران در زمستان و پاییز درگیر برف و کولاک هستند، جزیره هرمز در حال گذراندن هوای مطبوع بهاری است. هرمز در پاییز و زمستان آفتابی ملایم دارد به همین علت گشت های جزیره بسیار مفرح خواهد بود.

اطلاعات لازم برای سفر به هرمز:

  • قبل از سفر به هرمز از رزرو خانه محلی، هتل و در کل محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید. بخصوص وقتی در فصول پرطرفدار آن سفر می کنید.
  • در گشت های هرمز یک کوله یک روزه همراه داشته باشید و وسایل مورد احتیاج خود را همراه ببرید.
  • هرمز جزیره رویایی است که احتیاج به حفاظت و نگهداری دارد، از ریختن زباله در محیط خودداری کنید.
  • صندل طبیعتگردی یا یک کفش مناسب برای پیاده روی در سفر به هرمز داشته باشید.
  • در سفر به هرمز هر چند در پاییز یا زمستان باشد، همراه داشتن کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی را نباید فراموش کنید.
  • خانه محلی های هرمز معمولا امکانات رفاهی زیادی ندارد توصیه می گردد ملحفه تمیز یا یک پتو سفری همراه داشته باشید.
  • در هرمز برای رفتن به سایت های تاریخی و تماشای تماشای های هرمز و رفت و آمد، موتور سه چرخ هست که گنجایش 4 تا 6 نفر را دارد.
  • کافه و رستوران در هرمز خیلی زیاد نیست و اغلب برای خوردن غذا از امکانات همان اقامتگاه خودتان بهره ببرید. رستوران هایی هستند که بومی ها اداره شان می نمایند مانند رستوران مش معصومه یا کافه ارگانیک
  • هنگام خرید سوغاتی از هرمز هرگز خاک های داخل شیشه یا صدف و... نخرید. خرید این محصولات آسیبی به طبیعت هرمز است.
منبع: دالاهو

به "درباره جزیره هرمز؛ سفر به هرمز با اطلاعات کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره جزیره هرمز؛ سفر به هرمز با اطلاعات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید