درب فریم لس و 7 انتخاب برای خانه شما

به گزارش وبلاگ پتول، درب فریم لس به علت اینکه فریم و چهارچوب تعیین و بیرون زده ای ندارد محبوبیت زیادی بین معمارانی پیدا نموده است که علاقه به طرحهای مینیمال دارند. دربهای فریم لس هم سطح با دیوار نصب می شوند و مسائل دربهای قدیمی را ندارند. از طرفی شما می توانید نوع طراحی درب فریم لس را متناسب با دکوراسیون داخلی خود تغییر دهید. دقت داشته باشید که فارغ از نوع دربهای فریم لس موجود در بازار ایران، ساختار همه آنها مشابه است اما جنس متفاوتی دارند. تقریباً 90 درصد دربهای بدون فریم با چهارچوب آلومینیومی دیجی آلوم نصب می شوند که یک فراوری کاملاً ملی است و کیفیت تأئید شده ای دارد.

درب فریم لس و 7 انتخاب برای خانه شما

7 نوع درب فریم لس مناسب برای طراحی داخلی منزل

دربهای فریم لس که برای دکوراسیون داخلی ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری و… استفاده می شوند انواع مختلفی دارند که در کنار مکانیسم کارکرد متفاوت، انتخاب آنها تا حدی سلیقه ای است. با این حال شرایط محل نصب هم مشخص نماینده می باشد.

درب فریم لس با چهارچوب آلومینیومی

در حال حاضر پرکاربردترین درب چهارچوب مخفی، درب فریم لس با چهارچوب آلومینیومی است. علت محبوبیت پروفیل آلومینیوم به علت مقاومت ذاتی این متریال در برابر زنگ زدگی و خوردگی است مخصوصاً اگر در فرایند فراوری تحت فرایندهایی مثل آندایزینگ آلومینیوم و پوشش پودری الکترواستاتیک هم قرار گرفته باشد.

چهارپوب آلومینیومی مهمترین بخش درب فریم لس است، پس باید از برترین آلیاژ آلومینیومی فراوری شود. آلومینیوم اکسترود شده حاصل از آلیاژ 6063 برترین نوع فریم را برای دربهای فریم لس است. با داشتن این نوع فریمها شما می توانید هر نوع درب مخفی با هر مقدار ضخامت، طول و مکانیسم کاری را به آن متصل نموده و از عملکرد صحیح آن مطمئن باشید. انجام فرایندهایی مثل آندایزینگ و پوشش پودری الکترواستاتیک تضمین نماینده مقاومت عالی در برابر رطوبت و نم بوده و ماندگاری بالای فریمهای آلومینیومی را تحت هر شرایطی تضمین می نماید.

درب لولایی یا سوئینگ (Swing Door)

دربهای سوئینگ مجهز به سیستم لولایی کاملاً اختصاصی هستند و قالب نهایی درب کاملا هم سطح با دیوار قرار می گیرد. این دربها در دو مدل هل دادنی و کشیدنی فراوری می شوند. این محصول یکی از محبوب ترین مدلهایی است که برای شرکتها و سازمانهای اداری استفاده می شود.

درب پیوت یا محوری (Pivot Door)

دربهای محوری با سیستم لولایی مخفی و کاملاً متفاوتی کار می نمایند که به لنگه در اجازه می دهد به طور کامل و 360 درجه بچرخد. لنگه های درب در این حالت روکشهای مختلف فلزی، ونیر چوبی، لاک کاری شده و چرمی هستند و حتی می توان به رنگ دیوار آنها را رنگ آمیزی کرد. لولای درب و یراق آلات عمدتاً آلومینیومی هستند تا در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند.

دربهای مینیمال فریم لس (Minimalist Door)

دربهای مینیمالیستی با قابلیت شخصی سازی لنگه درب و فریم خلاقانه خود معروفیت پیدا نموده اند. دربهای مینیمال روکشهای مختلفی دارند، این دربها را می توان به شکل عایق صدا و مقاوم در برابر آتش سوزی نیز فراوری نمود. ارتفاع این دربها عموماً 3 متر است. در ضمنً این درب ها قابلیت نصب دستگیره های مخصوصی را دارند که کاملاً هم سطح با درب قرار گرفته و با فشار دادن دست عمل می نمایند. بنابراین اگر به زیبایی و مخفی بودن ساختار درب علاقه زیادی دارید این نوع دربهای فریم لس مناسبتر هستند.

درب مگنتی فریم لس

دربهای مگنتی فریم لس از جنس چوب یا شیشه هستند که به چهارچوب آلومینیومی مستحکم وصل شده اند. سیستم کاری این نوع دربها خاص بوده و از مجموعه قفل مگنتی در ساخت آنها استفاده شده است. لولاها کاملا مخفی است و کلیه ساختار عایق صدا می باشد، بنابراین برای ساختمانهای مسکونی آپارتمانی و بعلاوه ساختمانهای تجاری و اداری مختلف از این دربها استفاده می نمایند. چهارچوب آلومینیومی این دربها باعث شده که حتی برای محیطهای مرطوب هم بتوان از آنها استفاده کرد و نگرانی بابت زنگ زدگی و خوردگی وجود نداشته باشد. بعلاوه این نوع دربها را می توان با دو نوع سیستم باز و بسته کردن، بصورت هل دادنی و کشیدنی فراوری کرد. رنگ، بافت و متریال درب نیز قابل تغییر است.

درب فریم لس با فریم فولادی

نوع دیگری از دربهای فریم لس با فریم فولادی ساخته می شوند که مقاومت زیادی در تحمل وزن درب دارند به همین علت می توان با نسبتهای مختلفی از عرض و ضخامت، این نوع دربهای فریم لس را استفاده کرد. نمونه های مختلف بیرون بازشو و داخل بازشو در محیط های مختلف مسکونی و تجاری قابل نصب هستند. فریم یا چهارچوب از فولاد ساخته می شود که در کیفیت نهایی درب نیز تأثیرگذار است.

دربهای مخفی فریم لس

ویژگی خاص این نوع دربهای فریم لس این است که می توان به شکل تکی یا جفتی در کنار هم نصب شوند. ارتفاع این دربها تا 4 متر قابل تغییر است. لنگه استاندارد درب با روکش پرایمر پوشانده شده تا بتوانید طبق سلیقه خود آنها را رنگ آمیزی کنید تا متناسب با نوع دکوراسیون داخلی شما باشد. از طرفی می توانید از شرکت سازنده درخواست کنید که لایه رویی درب را با پوشش پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی کند تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

دقت داشته باشید صرف نظر از نوع درب و روکش آن، چهارچوب یا فریم اهمیت بسیار بالایی دارد. دربهایی که فریم ضعیفی داشته باشند یا نتوانند در محیطهای مختلف مثل مکانهای مرطوب نصب شوند در طی زمان قدرت و استحکام خود را از دست می دهند که به نوبه خود تأثیر منفی روی مکانیسم و کیفیت کارکرد درب فریم لس می گذارند.

منبع: اتاق

به "درب فریم لس و 7 انتخاب برای خانه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درب فریم لس و 7 انتخاب برای خانه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید