راهنمای بهترین های بیمه دندانپزشکی و شرایط پوشش

به گزارش وبلاگ پتول، خدمات دندانپزشکی یکی از پر هزینه ترین خدمات درمانی است. به صورتی که در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه های بستری متعلق به هزینه های دندانپزشکی می باشد.

راهنمای بهترین های بیمه دندانپزشکی و شرایط پوشش

به گزارش وبلاگ پتول، بنابر اعلام بیمه ازکی، منظور از بیمه دندانپزشکی در حقیقت پوشش هایی برای رفع عیوب و مسائل و دردهای دندانی است. در ادامه قصد داریم به بیمه دندانپزشکی، شرایط و پوشش های آن در بیمه درمان تکمیلی می پردازیم.

بیمه تکمیلی بیمه تأمین اجتماعی دندانپزشکی و بیمه سلامت

برخی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه می دهند. اما این خدمات محدود به برخی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی می شود. خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری. یکی دیگر از مسائل این مراکز، نوبت گیری و هدر رفتن زمان مراجعه کنندگان است.

خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح هم شرایط مشابهی با بیمه تأمین اجتماعی دارد. البته بیمه سلامت بابت این خدمات پایه تعرفه ای 30 درصدی دارد. یعنی 30 درصد هزینه ها را از فرد دریافت می کند.

اما یکی از مسائل اصلی اینجاست که این بیمه ها پشتیبانی مناسبی از مراجعه بیمه شده به مطب های دندانپزشکی خصوصی نداشته و افراد مجبور می شوند بیشتر هزینه ها را خودشان پرداخت کنند.

با توجه به موضوعاتی که گفته شد، به نظر می رسد بهترین و تنها راه برای جبران هزینه های دندانپزشکی، بیمه دندانپزشکی یا همان پوشش دندانپزشکی در بیمه درمان تکمیلی است.

البته بیمه های تکمیلی هم مثل بیمه های پایه برخی از خدمات را پشتیبانی نمی کنند. مثل خدمات مرتبط با زیبایی فک و دندان و ایمپلنت.

خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی چگونه است؟

در بیمه تکمیلی خدمات دندانپزشکی معمولا به دو صورت وجود دارد:

1) حالت اول:

در حالت اول بیمه های تکمیلی با برخی از مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند که شما می توانید برای خدمات مورد نیاز خود به آنها مراجعه کنید. در این مراکز تقریبا تمام خدمات دندانپزشکی پوشش داده می شود ولی پرداخت درصدی از هزینه ها تحت عنوان فرانشیز به عهده شما خواهد بود.

2) حالت دوم:

شما می توانید به هر مرکز دندانپزشکی یا مطبی که تمایل دارید مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید. بعد از مراجعه، امکان دریافت هزینه های پرداخت شده از بیمه تکمیلی وجود دارد. البته ممکن است در برخی مواقع برای دریافت هزینه از شرکت بیمه نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه یا انجام رادیوگرافی قبل و بعد از درمان داشته باشید.

بهترین پوشش دندان پزشکی بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی گروهی عموما به شکل قراردادی بین نهاد یا سازمان متقاضی بیمه، و شرکت بیمه منعقد شده و شرایط و پوشش های آن بر اساس توافق دوجانبه طرفین معین می شود. اما سقف تعهدات و پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی ثابت است.

بیمه سامان، sos و تعاون از شرکت هایی هستند که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می کنند. در ادامه به معرفی پوشش دندانپزشکی در این سه شرکت می پردازیم.

پوشش دندانپزشکی بیمه درمان تکمیلی سامان

بیمه درمان تکمیلی سامان شامل 5 طرح خاص به نام طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق است.

سقف پوشش دندانپزشکی در این 5 طرح از 100.000 تومان تا 1.000.000تومان قابل انعطاف است. پوشش دندان پزشکی طرح وصال و طرح عقیق بالاترین سقف را نسبت به سایر طرح های دیگر دارند که مبلغ آن برابر با 1.000.000 میلیون تومان است. البته بالاترین حق بیمه به ترتیب به طرح عقیق و طرح وصال تعلق دارد.

نکته مثبت درباره بیمه سامان این است که انجام آزمایشات پزشکی را قبل از خرید بیمه، برای افراد الزامی نکرده است. اما ممکن است بعد از تکمیل فرم پرسشنامه، طبق نظر پزشک انجام چکاپ و آزمایشات برای بررسی دقیق تر شرایط سلامت فرد، الزامی باشد. اما این موضوع جنبه عمومی ندارد و بنا بر شرایط ممکن است برای فردی که شرایط معینی ندارد الزامی باشد.

امکان پرداخت حق بیمه به شکل قسطی در هر 5 طرح وجود دارد. البته بیمه سامان برای افرادی که حق بیمه بیمه تکمیلی خود را یکجا پرداخت کنند و یا بیمه عمر سامان را خریداری کرده باشند، 10% تخفیف در نظر گرفته است.

پوشش دندانپزشکی بیمه تعاون

بیمه تعاون به تازگی در قالب چهار طرح، بیمه تکمیلی انفرادی را ارائه می کند. طرح اقتصادی، طرح جامع، طرح ویژه و طرح ممتاز چهار طرح بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هستند و پوشش دندانپزشکی از 100،000 تومان تا 1,000,000 تومان در این طرح ها متغیر است.

انجام چکاپ و آزمایشات پزشکی برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی تعاون الزامی نیست. با توجه به شرایط فرد متقاضی و پرسشنامه ای که باید قبل از خرید بیمه پر کند، معین می شود آیا انجام آزمایشات پزشکی ضروری هست یا نه.

بیمه دندانپزشکی sos

پوشش دندانپزشکی در بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود ندارد و برای استفاده از خدمات دندانپزشکی لازم است بیمه دندانپزشکی به صورت جداگانه خریداری شود.

خدمات دندانپزشکی sos شامل دو طرح طلایی و نقره ای است. این دو طرح، جهت افزایش پوشش بیمه ای و برای جبران هزینه های دندانپزشکی به بیمه گذاران ارائه می شود.

· سقف پوشش دندانپزشکی در طرح طلایی 4،000،000 تومان و حق بیمه آن 795،000 تومان است.

· سقف پوشش دندانپزشکی در طرح نقره ای 1،500،000 تومان و حق بیمه آن 475،000 تومان است.

برای خرید بیمه دندانپزشکی لازم است حتما بیمه درمان تکمیلی انفرادی sos را خریداری کنید. البته برای خرید بیمه درمان sos، انجام چکاپ و آزمایشات الزامی است.

خرید بیمه تکمیلی از ازکی

بیمه تکمیلی یکی از بیمه هایی است که در ازکی هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی ارائه می شود. شما می توانید پوشش دندانپزشکی را در قالب بیمه های تکمیلی از ازکی دریافت کنید.

همچنین مشاورین ازکی در خدمت شما هستند تا به سوال های شما در زمینه بیمه دندانپزشکی یا بیمه تکمیلی پاسخ دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راهنمای بهترین های بیمه دندانپزشکی و شرایط پوشش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بهترین های بیمه دندانپزشکی و شرایط پوشش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید