محدودیت های جدید مسجدالحرام برای مبارزه با کرونا ویروس ، بسته بندی آب زمزم

به گزارش وبلاگ پتول، عربستان سعودی از اقدامات فوق العاده ای برای محافظت از مکه و مدینه در برابر انتشار ویروس کرونا استفاده می کند. در این راستا همه دستگاه های توزیع آب زمزم را بسته و ورود مواد غذایی را در مساجد مقدس ممنوع کرد.

محدودیت های جدید مسجدالحرام برای مبارزه با کرونا ویروس ، بسته بندی آب زمزم

وبلاگ پتول، فاطمه عباسی؛ به گزارش میدیل ایست آی، بعد از اعمال محدودیت های برگزاری عمره، مقامات عربستان سعودی در تازه ترین اعلام از محدودیت های پیشگیرانه دیگری نیز خبر دادند.

قوانین جدید شامل تعطیلی هر دو مسجد (مسجدالحرام و مسجد النبی) بین نماز عشاء و نماز صبح و ممنوعیت ورود مواد غذایی به این دو مجتمع است.

کوه صفا و کوه مروه در داخل مسجدالحرام نیز تا زمان برداشته شدن ممنوعیت عمره بسته می شوند. دستگاه های توزیع آب زمزم در هر دو مسجد نیز خاموش خواهد بود.

همچنین دستگاه های ضدعفونی کننده ای روی پله برقی های حرمین نصب شد تا زائرین در زمان استفاده از این پله ها دچار مشکل نشوند.

دستگاه استریل کننده پله برقی در حرمین نصب شد.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات محلی فضای داخلی مسجدالحرام را بعد از نماز عشا تا نماز صبح جمعه (16 اسفندماه 1398) تعطیل کردند تا ضد عفونی منطقه طواف در نزدیکی کعبه انجام شود.

تصاویر منتشر شده از فضای حرم نشان می دهد که منطقه طواف خالی است زیرا زائران از ورود به مسجد مسجدالحرام طی تمیز کردن منع شده بودند. با توجه به بی سابقه بودن این اقدام عکس های منتشر شده از فضای حرم به سرعت وایرال شد.

بر اساس آمار، تقریباً هفت میلیون نفر سالانه برای اجرای عمره به مکه می فرایند. پیش از سفر به عربستان سعودی، زائران موظفند گواهینامه واکسیناسیون را برای اخذ ویزا ارائه کنند.

هنوز مشخص نیست که ممنوعیت زیارت عمره چه مدت اجرا خواهد شد و آیا مراسم حج در ابتدای تابستان سال آینده با محدودیت روبرو خواهد بود یا خیر.

منبع: همشهری آنلاین

به "محدودیت های جدید مسجدالحرام برای مبارزه با کرونا ویروس ، بسته بندی آب زمزم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های جدید مسجدالحرام برای مبارزه با کرونا ویروس ، بسته بندی آب زمزم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید