جاهای دیدنی باکو

به گزارش وبلاگ پتول، شهر باکو ترکیب جذابی از سنت و مدرنیته است آن هم در کشوری که زندگی به سبک روستایی سنتی در بسیاری از نقاطش با قدرت در جریان است.

جاهای دیدنی باکو

باکو برای ما ایرانی ها مقصد سفر آسان و در دسترسی است. به همین دلیل در کنار استانبول، تفلیس و دبی، یکی از مقاصد محبوب گردشگرهای ایرانی است. اما جاذبه های باکو، مرکز کشور آذربایجان، به نزدیک بودنش محدود نمی شود و این کشور با داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی قابل توجه حرف های زیادی برای گفتن دارد. با وبلاگ پتول همراه باشید تا تماشای های باکو را برایتان بگوییم.

تماشای های باکو

بی تردید مهم ترین تماشای شهر باکو، معماری شهری مجذوب کننده آن است. ترکیبی از معماری سنتی قفقازی، ساختمان های به سبک دوران شوروی، آسمان خراش های مدرن به سبک هنگ کنگ و دبی و خیابان های سنگ فرش اروپایی. همه این ها در کنار هم فضای دلنشینی در این شهر خلق نموده اند که گردشگران را سر ذوق می آورند و اگر شما هم از علاقه مندان گشت وگذار شهری باشید، از گردش و پیاده روی در شهر باکو لذت زیادی خواهید برد.

گشت و گذار در ایچری شهر یا شهر قدیم

گشت و گذار در ایچری شهر دست کمی از سفر به گذشته قفقاز ندارد. قدمت این بخش از شهر به قرن دوازدهم میلادی برمی شود. معماری سنگی ساختمان ها و کوچه های باریک، رستوران های سنتی و سوغاتی فروشی های نقلی و موسیقی فولکلور آذری که از هر گوشه ای به گوش می رسد، شروعی بسیار دلنشین برای داشتن گردشی فراموش نشدنی در باکو است. بازدید از شهر قدیمی رایگان است اما برای تماشا کاخ شیروان شاه و برج دختر باید بلیت تهیه کنید.

قلعه دختر باکو

قطعا قلعه دختر را می توان یکی از قدیمی ترین و مهم ترین جاهای تماشای باکو آذربایجان دانست. این قلعه جز آتشکده های زرتشتیان بوده است. دین زرتشتی نیز ریشه در ایران داشته و همین مسئله بازدید از قلعه دختر را تماشای تر می نماید. قلعه دختر علاوه بر یک جاذبه توریستی، سومین دارایی مهم از تماشای های باکو به شمار می آید.

اگر به جاذبه های گردشگری خارجی علاقه دارید، مطلب زیباترین شهرهای سوئیس را از نزدیک ببینید را بخوانید.

کاخ شیروان شاهی

کاخ شیروان شاهی را به جرات می توان یکی از مهم ترین، بزرگ ترین و قدیمی ترین آثار تاریخی تمام آذربایجان و باکو دانست. معماری این کاخ زیبا، بر اساس معماری شیروان-آبشرون است و در منطقه تاریخی باکو واقع شده است. جالب است بدانید که از سال 1964 که این بنا در لیست آثار باستانی ثبت شد، در حال بازسازی و بازسازی است. اطراف این کاخ مغازه های زیادی وجود دارند که گشت و گذار در بین آن ها نیز به تنهایی می تواند واقعا سرگرم کننده باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر درباره گردشگری دشت گل های ایران را با هم ببینیم را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جاهای دیدنی باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید