نیروهای حفاظت در فصل شخم زدن برای جلوگیری از تخریب اراضی کوشش بیشتری داشته باشند

به گزارش وبلاگ پتول، خبرنگاران/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: برای جلوگیری از تخریب، باید نیروهای حفاظت و حقوقی شتاب بیشتری داشته و فعالیت های خود را بیشتری کند.

نیروهای حفاظت در فصل شخم زدن برای جلوگیری از تخریب اراضی کوشش بیشتری داشته باشند

شیرزاد نجفی، در جلسه آنالیز و ارزیابی عملکرد هفت ماهه ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های بروجرد و دورود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت بسیار اهمیت دارد و مامور منابع طبیعی به محض اطلاع از تخلف در عرصه های ملی، بایستی سریعا برطرف تجاوز کند و اگر اعیانی در عرصه به وسیله متجاوز تخریب شده بود آن را به نفع دولت ضبط کند.

وی هدف از برگزاری این جلسات را، پیگیری عملکرد هفت ماهه ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها برشمرد و بیان نمود: این جلسات تا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت که در آن هفته، شهرستان های نمونه بر اساس ارزیابی ها معرفی خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان حفاظت از منابع طبیعی را اصلی ترین وظیفه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری دانست و گفت: هم اکنون فصل شخم زدن است؛ لذا به منظور جلوگیری از تخریب، باید نیروهای حفاظت و حقوقی شتاب بیشتری داشته و فعالیت های خود را بیشتر نمایند.

نجفی پیگیری این تبصره، انجام دقیق طرح های اقدام 1400، جذب همیار، تهیه کتابچه سیمای منابع طبیعی هر دو شهرستان، مکان یابی پاسگاه ها، محل قابل احتیاج برای نصب دوربین و... و. را بسیار مهم تلقی کرد و اضافه کرد: عملیات بیولوژیک، نهال جنگلی و مرتعی فقط در نقاطی اجرا خواهد شد که دارای مجری باشد؛ در غیر اینصورت نباید انجام گردد.

این مقام مسئول خطاب به روسای دو شهرستان بیان کرد: جرم های مربوط به منابع طبیعی شامل مرور زمان نخواهد شد و چنانچه شخصی بر روی عرصه ایی حتی اگر 100 سال هم که شده کار کشاورزی نموده باشد دلیلی بر مالکیت او نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نیروهای حفاظت در فصل شخم زدن برای جلوگیری از تخریب اراضی کوشش بیشتری داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حفاظت در فصل شخم زدن برای جلوگیری از تخریب اراضی کوشش بیشتری داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید