کمالوندی: ورود 38 تن سوخت جدید مورد احتیاج نیروگاه اتمی بوشهر به کشور

به گزارش وبلاگ پتول، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: 38 تن سوخت 4.5 درصدی مورد احتیاج نیروگاه بوشهر هفته گذشته و دیروز طی 2 پرواز وارد بوشهر شد.

کمالوندی: ورود 38 تن سوخت جدید مورد احتیاج نیروگاه اتمی بوشهر به کشور

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پتول، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی درباره تعویض سوخت نیروگاه بوشهر با بیان اینکه در سال یک دوره ای را برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات سالیانه نیروگاه داریم که این ویژگی همه نیروگاه های اتمی است، گفت: با توجه به درخواست وزارت نیرو و برای اینکه مسائل کمبود برق ایجاد نگردد، ما این کار را در فصل هایی انجام می دهیم که با کمبود برق و سرما و گرمای شدید روبرو نیستیم، در حال حاضر نیز با توجه به شیوع کرونا، ما این کار را در 2 مقطع انجام می دهیم که هر دو در فصلی است که کمبود برق احساس نگردد، یکی در اردیبهشت ماه که در حال حاضر در حال اجرا است و دیگری در پاییز که افراد کمتری درگیر تعمیرات و ...باشند.

وی اضافه نمود: بخش عمده کار تعمیرات توسط متخصصان ایرانی انجام می گردد و در 2 سال آینده از متخصصان روسی در این زمینه بی احتیاج می شویم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره محموله سوخت جدید که وارد کشور شده نیز مطرح نمود: محموله سوخت جدید با همکاری روس اتم طی 2 پرواز هفته گذشته و روز گذشته (چهارشنبه 10 اردیبهشت) وارد بوشهر شد که حاوی 38 تن سوخت حدود 4.5 درصد است که معادل 12 میلیون بشکه نفت انرژی است. هر کدام از این هواپیماها انرژی شامل 6 میلیون بشکه نفت با خودشان آوردند که اینها در طول یک سال آینده برق مورد احتیاج به میزان یک هزار مگاوات را فراوری خواهند کرد.

کمالوندی گفت: تا الان حدود 67 میلیون بشکه نفت در پی عملکرد نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده که سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می گردد، چون اگر همین میزان برق بخواهد با نیروگاه های معمولی فراوری گردد، حدود هفت میلیون آلاینده در فضا منتشر می شود که اهمیت کار این نیروگاه و پاکی و تمیزی انرژی فراوریی این نیروگاه را نشان می دهد.

لازم به ذکر است محموله جدید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم چهارشنبه (دیروز) 10 اردیبهشت ماه وارد این نیروگاه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کمالوندی: ورود 38 تن سوخت جدید مورد احتیاج نیروگاه اتمی بوشهر به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: ورود 38 تن سوخت جدید مورد احتیاج نیروگاه اتمی بوشهر به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید