مسافرت به قاره سبز با یکی از 10 ایرلاین برتر اروپا

به گزارش وبلاگ پتول، در این مقاله به معرفی 10 ایرلاین برتر اروپا پرداخته و اطلاعات لازم در مورد هر کدام از این ایرلاین ها را ارائه نماییم.

مسافرت به قاره سبز با یکی از 10 ایرلاین برتر اروپا

هرچند اغلب ایرلاین ها، امکانات و شرایط مشابهی را فراهم می نمایند با این حال وجود بعضی از شرایط در بعضی از ایرلاین های برتر باعث می شود تا به انتخاب ارجح مسافران مبدل شوند. پیشنهاد می دهیم با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

رایان ایر

شرکت هواپیمایی رایان ایر متعلق به ایرلند است و در رده بندی ایرلاین برتر اروپا، در رتبه اول واقع شده است. این شرکت هوایپمایی همه روزه، پرواز به بیش از 300 مقصد مختلف را تحت پوشش قرار می دهد. اغلب هواپیماهای این شرکت از نوع بوئینگ 737 بوده و تقریبا می توان گفت در اغلب ساعات شبانه روز در حال پرواز در آسمان هستند. اصولا هر هواپیما تنها 20 دقیقه از زمان نشست پرواز قبلی تا پرواز بعدی را در زمین می گذراند.

قیمت بلیط این هواپیماها در مقایسه با اغلب شرکت های هواپیمایی ایرلاین برتر اروپا بسیار پایین تر است و این مسئله به محبوبیت شرکت هواپیمایی رایان ایر منجر شده است. هزینه سفارش غذا رایگان نیست و مسافرانی که تمایل دارند غذای مورد علاقه خود را از کیترینگ هواپیما دریافت نمایند باید هزینه آن را پرداخت کند. بعلاوه حمل محدود بار در کابین رایگان است اما هزینه حمل بار در محل جایگیری بارها رایگان نمی باشد.

این شرکت هم اکنون ناوگانی متشکل از 367 هواپیما دارد. مقاصد مستقیم هواپیمایی رایان ایر ایرلند Ryanair Airline برای رزرو و خرید بلیط عبارتند از: قاره آفریقا، قاره آسیا و اقیانوسیه، قاره اروپا، قاره آمریکا و خاورمیانه. اگرچه این مسئله ممکن است اندکی با ماهیت وجودی رایان ایر و سادگی این شرکت در تضاد باشد، اما رایان ایر امکان پرواز با یک هواپیمای جت شخصی را برای 60 مسافر فراهم نموده است. این جت شخصی که در واقع یک بوئینگ 737 است، نزدیک به 5 هزار یورو به ازای هر ساعت هزینه در بر دارد. اطلاعات شرکت هواپیمایی رایان ایر به توضیح ذیل هستند:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی رایان ایر: Ryanair
  • کد یاتا: FR
  • کد ایکائو: RYR
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی رایان ایر:

ایرلاین برتر اروپا | ایزی جت

شرکت هواپیمایی ایزی جت متعلق به کشور انگلستان است و به عنوان دومین ایرلاین برتر قاره اروپا شناخته می شود که تاسیس آن به سال 1995 باز می شود. شرکت ایزی جت دارای 200 فروند هواپیماست که بیشترشان شامل مدل ایر باس 320 (Air bus) هستند.

هرچند از شرکت هواپیمایی ایزی جت به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین شرکت های هواپیمایی در جهان نام می برند با این حال هرگز تصور نکنید که خدمات ارزنده ای به وسیله این شرکت به مسافران ارائه نمی شود.

ایزی جت بزرگ ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا بر پایه شمار انتقال مسافر و تعداد پروازهای بین المللی، با بیش از 1000 جهت در 50 کشور اروپایی و شمال آفریقا است. ایزی جت در فرودگاه های زیادی فعالیت می نماید که بزرگ ترین آن ها فرودگاه گاتویک است. قیمت بلیط های این شرکت هواپیمایی در بعضی از ایام سال به قدری کاهش پیدا می نماید که هزینه مسافرت هوایی را در مقایسه با مسافرت های زمینی همچون خرید بلیط قطار به شدت کاهش می دهد. اطلاعات شرکت هواپیمایی ایزی جت عبارتند از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی ایزی جت: EasyJet
  • کد یاتا: U2
  • کد ایکائو: EZY
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایزی جت:

ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیه یا ترکیش ایرلاینز (شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه است که در سال 1933 به دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس گشت) در حال حاضر روزانه به 300 مقصد، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. باتوجه به اینکه قطب اصلی این شرکت در بخش اروپایی ترکیه واقع شده است (شهر استانبول) بنابراین به عنوان یکی از 10 ایرلاین برتر اروپا نیز شناخته می شود.

ترکیش ایرلاینز در سال 2015 برترین خط هوایی اروپا و چهارمین خط هوایی در جهان شناخته شد و این امر باعث گشت تا تمام کوشش خود را برای توسعه خدمات و امنیت پروازها به کار گیرد و نام آن در سالیان بعد نیز به عنوان یکی از برترین ایرلاین های اروپا و جهان ماندگار شود. سرویس غذادهی در این شرکت هواپیمایی بسیار معروف است به نحوی که بعضی از غذاهای درج شده در منوی بعضی از پروازها از غذاهای امپراتوری عثمانی الهام گرفته اند.

با گذشت 83 سال از تأسیس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، این شرکت توانسته است تعداد ناوگان خود را از 5 فروند هواپیما به 300 فروند تا خاتمه سال 2015 برساند و با توجه به مقدار جابجایی مسافر در سال های اخیر، بیشترین نرخ رشد را در میان سایر ایرلاین های جهان داشته است. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی به 6 مقصد در قاره آمریکا، 37 مقصد در قاره آفریقا، 38 مقصد در قاره آسیا و 2 مقصد در قاره استرالیا و اقیانوسیه پرواز دارد. اطلاعات شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز عبارتند از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز: Turkish Airlines
  • کد یاتا: TK - 235
  • کد ایکائو: THY
  • وب سایت:

ایرلاین برتر اروپا | لوفت هانزا

لوفت هانزا نام یکی از شرکت های بزرگ و برتر هواپیمایی در اروپاست که به کشور آلمان و شهر کلن تعلق دارد. این شرکت هواپیمایی در سال 1953 تاسیس گشت و فعالیت خود را دو سال بعد یعنی در سال 1955 شروع کرد. این شرکت هم اکنون با در اختیار داشتن 268 فروند هواپیمای بوئینگ و ایر باس و پرواز به بیش از 200 مقصد مختلف در جهان، سالانه میلیون ها مسافر را در سراسر جهان جا به جا می نماید. از مهمترین افتخارات این شرکت می توان به عضویت آن در هیئت موسس بزرگ ترین اتحادیه ایرلاین جهان، استار الاینس(Star Alliance) اشاره کرد.

لوفت هانزا چهارمین شرکت هواپیمایی در سراسر جهان از حیث عایدی به شمار می رود که یکی از مقاصد مستقیم آن کشور ایران می باشد. از مهمترین ویژگی های لوفت هانزا می توان به ارائه پروازهای فرست کلاس، هواپیماهای مجهز و مدرن، اینترنت پرسرعت داخل کابین ها ، شبکه پروازی وسیع و کارمندانی ماهر و با تجربه اشاره کرد. اطلاعات شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به توضیح ذیل است:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا: LUFTHANSA
  • کد یاتا: LH
  • کد ایکائو: DLH
  • وب سایت رسمی هواپیمایی لوفت هانزا:

ایر فرانس

شرکت هواپیمایی ایرفرانس که در سال 1933 تاسیس گشت متعلق به کشور فرانسه می باشد و در حال حاضر نیز عضو اسکای تیم است. فرودگاه بین المللی شارل دوگل(Charles de Gaulle Airport) شهر پاریس نیز به عنوان قطب اصلی آن شناخته می شود. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایرفرانس بیش از 800 پرواز را راهنمایی می نماید که در نوع خود بی نظیر است.

این شرکت هواپیمایی دارای انواع جت های مسافربری بوئینگ و جت های بزرگ ایرباس است. شرکت ایر فرانس، پروازهای خود را در چهار رده فرست کلاس، بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی و اکونومی ارائه می نماید. هواپیماهای آن شامل مدل های مختلفی از شرکت ایرباس و بوئینگ است بدین صورت که در پروازهای کوتاه مدت از هواپیماهای ایرباس ای 320و در پروازهای بلندمدت از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده می کند.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایرفرانس عبارت است از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی ایر فرانس: Société Air France SA
  • کد یاتا: AF
  • کد ایکائو: AFR
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر فرانس:

ایرلاین برتر اروپا | ویز ایر

یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی اروپا که به پروازهای مقرون به صرفه قیمت معروف است شرکت هواپیمایی ویز ایر نام دارد که متعلق به کشور مجارستان می باشد هرچند حامل پرچم ملی این کشور نمی باشد. این شرکت هواپیمایی در سال 2003 تاسیس گشت و بیش از 57 هواپیمای مسافربری و باربری دارد.

فرودگاه بین المللی فرنک فهرست بوداپست به عنوان قطب اصلی شرکت هواپیمایی ویز ایر شناخته می شود. این شرکت در حال حاضر به بیش از 97 مقصد مختلف در قاره های اروپا و آسیا پرواز های مسافربری و باربری انجام می دهد اما هیچ پرواز مستقیمی به شهرهای واقع شده در قاره افریقا ندارد.

دلیل پایین بودن هزینه پرواز با استفاده از بلیط هواپیمایی ویز ایر، استفاده از فرودگاه های کوچک و فرودگاه های غیر اصلی کشورهای دیگر است. بعلاوه خدمات پرواز همچون غذا و نوشیدنی رایگان نمی باشد و این امر به شدت هزینه های پرواز را برای مسافران کاهش می دهد. تمام هواپیماهای این شرکت از نوع ایرباس بوده و بیشترین مقدار ناوگان در کشور مجارستان را دارد. اطلاعات شرکت هواپیمایی ویز ایر عبارتند از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی ویز ایر: Wizz Air
  • کد یاتا: W6
  • کد ایکائو: WZZ
  • وب سایت رسمی:

پگازوس

شرکت هواپیمایی پگازوس (یا پگاسوس) یکی دیگر از ایرلاین های متعلق به کشور ترکیه می باشد که فعالیت خود را در سال 1989 شروع کرد. شرکت هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن به 33 مقصد در کشور ترکیه و 70 مقصد در سراسر جهان پرواز مستقیم دارد. این شرکت در حال حاضر 74 فروند هواپیما در دست استفاده و 75 فروند هواپیما در دست سفارش دارد که همه آن ها از نوع ایرباس و هواپیماهای بوئینگ هستند.

پگازوس کاملا به صورت خصوصی اداره می شود و در عین حال یکی از مقرون به صرفه ترین شرکت های هواپیمایی در میان ایرلاین های برتر اروپا به شمار میرود. بیش از 90 در صد پروازهای شرکت هواپیمایی پگاسوس به وسیله فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن انجام می پذیرد.

در حال حاضر پگاسوس به بیش از 70 مقصد در اروپا و خاورمیانه، پروازهای مسافربری و باربری انجام می دهد که یکی از آن ها شهر تهران در ایران می باشد. باتوجه به اینکه بسیاری از ایرانیان برای مسافرت به اروپا و بخصوص قاره امریکا احتیاج به ویزای کشور ثالث دارند این شرکت هواپیمایی یک گزینه مطلوب و مناسب می باشد. اطلاعات شرکت هواپیمایی پگاسوس عبارت است از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت پگاسوس ایرلاینز: Pegasus Airlines
  • کد یاتا: PC
  • کد ایکائو: PGT
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی پگاسوس ایر لاینز:

ایرلاین برتر اروپا | ایرفلوت یا آئرو فلوت

ایرفلوت نام یکی از ده ایرلاین برتر اروپاست که به کشور روسیه تعلق دارد و ایران نیز یکی از مقاصد پروازی آن محسوب می شود. از مهمترین عواملی که باعث شده است تا رضایت مسافران در مورد ایرفلوت جلب شود و به افزایش فروش بلیط های این شرکت هواپیمایی منجر شود نظم بسیار زیاد برنامه ها و حداقل تاخیرهای انجام شده در دوران تاسیس تا کنون است به نحوی که اغلب پروازها به موقع انجام شده و حتی برای یک دقیقه نیز تاخیر ندارند.

این شرکت هواپیمایی در سال 1923 تاسیس گشت که به زمان شوروی باز می شود. مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی ایرفلوت بیش از 130 مقصد در کشورهای مختلف را پوشش می دهد. گرچه فعالیت ایرفلوت با استفاده از توپولف، ایلیوشن و آنتونوف که ساخت روسیه بودند شروع گشت اما در حال حاضر هواپیماهای مدرن و ساخت اروپا جایگزین هواپیماهای قدیمی شده اند. فرودگاه اصلی این شرکت در شهر مسکو واقع شده است. اطلاعات شرکت هواپیمایی ایرفلوت عبارت است از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی ایرفلوت: Aeroflot
  • کد یاتا: SU
  • کد ایکائو: AFL
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایرفلوت:

اس هفت

اس7 ایرلاینز دهمین شرکت هواپیمایی برتر در اروپا و متعلق به کشور روسیه می باشد که پایه های تأسیس آن، به راه اندازی شرکت هواپیمایی سیبری و تفکیک آن از شرکت آئروفلوت در سال 1992 بازمی شود. شرکت اس7 ایرلاینز از سال 2004 بزرگترین اپراتور پروازهای داخلی، در کشور روسیه شناخته می شود. این شرکت در حال حاضر روزانه به 87 مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه پروازهای مستقیم دارد اما هیچ پروازی به قاره افریقا را پوشش نمی دهد.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی اس7 در شهر نووسیبیرسک در کشور روسیه واقع شده است و فرودگاه بین المللی دوموده دوو و فرودگاه تولمچوا به عنوان قطب های این شرکت هواپیمایی شناخته می شوند. اس7 ایرلاینز هم اکنون در ناوگان هوایی خود، 56 فروند هواپیمای جت مسافربری را دارد. این شرکت هواپیمایی از سال 2010 تا به امروز عضو اتحاد شرکت های هواپیمایی آمریکایی (وان وورلد) می باشد. اطلاعات شرکت هواپیمایی اس 7 عبارتند از:

  • نام رسمی و بین المللی شرکت هواپیمایی اس 7: S7 Airlines
  • کد یاتا: S7
  • کد ایکائو: SBI
  • وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی اس 7:
منبع: الی گشت

به "مسافرت به قاره سبز با یکی از 10 ایرلاین برتر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت به قاره سبز با یکی از 10 ایرلاین برتر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید