یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد، بیش از 540 هزار کودک زیر پنج سال در یمن به سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده مبتلا هستند

به گزارش وبلاگ پتول، یونیسف با اشاره به این که بدون اقدام فوری، میلیون ها کودک ممکن است با خطرات شدید سوءتغذیه روبرو شوند، هشدار داد: اگر بودجه ای نرسد، یونیسف مجبور می گردد یاری های حیاتی خود را به بچه ها آسیب پذیر کاهش دهد.

یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد، بیش از 540 هزار کودک زیر پنج سال در یمن به سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده مبتلا هستند

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف)، نسبت به شرایط وخیم 11 میلیون کودک در یمن ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که به طور میانه، هر 10 دقیقه یکی از این بچه ها به دلایل قابل پیشگیری جان می بازد.

به گزارش ایسنا، یونیسف در بیانیه خود گفت که اکنون بیش از 540 هزار کودک زیر پنج سال در یمن به سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده مبتلا هستند.

این نهاد سازمان ملل تاکید نمود که به یک یاری 484 میلیون دلاری برای تداوم فعالیت خود در یمن در امسال میلادی احتیاج فوری دارد.

یونیسف با اشاره به این که بدون اقدام فوری، میلیون ها کودک ممکن است با خطرات شدید سوءتغذیه روبرو شوند، هشدار داد: اگر بودجه ای نرسد، یونیسف مجبور می گردد یاری های حیاتی خود را به بچه ها آسیب پذیر کاهش دهد.

در سرانجام ماه گذشته میلادی، کشورهای یاری کننده به یمن قول دادند که 1.2 میلیارد دلار را برای یاری به مردم این کشور اختصاص دهند. این در حالی است که سازمان های فعال در زمینه یاری های بشردوستانه خواهان چهار میلیارد دلار یاری برای این کشور شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از 21.7 میلیون نفر در یمن، معادل دو سوم جمعیت این کشور به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند. از زمان تشدید درگیری ها در سال 2015، بیش از 11000 کودک کشته یا معلول شده اند. جنگ در یمن عاملی است که سازمان ملل متحد آن را یکی از بدترین فجایع انسانی دنیا توصیف می نماید. این کشور می گوید بیش از 21.7 میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت یمن، امسال به یاری های بشردوستانه احتیاج خواهند داشت.

منبع: عصر ایران

به "یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد، بیش از 540 هزار کودک زیر پنج سال در یمن به سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده مبتلا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد، بیش از 540 هزار کودک زیر پنج سال در یمن به سوءتغذیه حاد و تهدیدکننده مبتلا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید