اردوغان: به بایدن گفتم نظر ما درباره اس 400 همچون سابق است

به گزارش وبلاگ پتول، رئیس جمهور ترکیه ملاقات با همتای آمریکایی خود را مفید و صمیمانه توصیف و توضیح داد: نظر ما در خصوص اس 400 همچون سابق است، این موضوع را به جناب بایدن هم اعلام کردم، بعلاوه رویکرد خود در خصوص جنگنده های اف 35 را هم بیان کردم.

اردوغان: به بایدن گفتم نظر ما درباره اس 400 همچون سابق است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پتول به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی پس از خاتمه ملاقات با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در مقر این سازمان در بروکسل مرکز بلژیک گفت: ملاقاتی بسیار مفید و صمیمی با بایدن داشتیم، اراده قوی برای شروع همکاری های پربار بر پایه احترام و منافع دو جانبه را مشاهده کردیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در این ملاقات گفتگو جامعی هم درباره موضوعاتی که اختلاف نظر داریم و هم فرصت های همکاری در زمینه های مشترک کردیم، اضافه نمود: از نظر ما مسئله ای در روابط ترکیه و آمریکا نیست که قابل حل نباشد و بسترهای همکاری ما گسترده تر و غنی تر از مسائل است.

اردوغان ادامه داد: نظر ما در خصوص اس 400 همچون سابق است، این موضوع را به جناب بایدن هم اعلام کردم، بعلاوه رویکرد خود در خصوص جنگنده های اف-35 را هم بیان کردم.

ملاقات روسای جمهور ترکیه و آمریکا پس از 140 روز در حالی در حاشیه نشست ناتو برگزار گردید که تنها تماس تلفنی آنها از سوی بایدن و به منظور اطلاع رسانی درباره نسل کشی ارامنه از سوی عثمانی انجام گرفت.

طرف ترک در حالی محور مذاکرات را روابط دو جانبه و موضوعات سامانه موشکی اس 400 و جنگنده اف 35 اسم نموده بود که طرف آمریکایی، مدیترانه شرقی، قره باغ، افغانستان و ایران را جزو محورهای این مذاکرات نیم ساعته اعلام نموده بود.

رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با مصاحبه با بایدن پیرامون خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: اگر نمی خواهند که از افغانستان خارج شویم، حمایت آمریکا از ما در امور دیپلماتیک، لجستیک و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. ایده خود برای همکاری با پاکستان و مجارستان در تامین امنیت فرودگاه کابل را با بایدن در میان گذاشتم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اردوغان: به بایدن گفتم نظر ما درباره اس 400 همچون سابق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به بایدن گفتم نظر ما درباره اس 400 همچون سابق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید