اعتبارات کنونی جوابگوی نیازهای ورزش روستایی و بازی های بومی نیست

به گزارش وبلاگ پتول، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی گفت: خریدوسایل ورزشی برای روستاهارقم بالایی را شامل می گردد و تحقق همه برنامه ها با بودجه کنونی امکان پذیر نیست.

اعتبارات کنونی جوابگوی نیازهای ورزش روستایی و بازی های بومی نیست

امیری خراسانی روز یکشنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیئت های ورزش های روستایی و عشایری و بازی های محلی استان با اشاره به اینکه کمبود اعتبار، موضوع اصلی هیات های ورزشی است، گفت: دی ماه سال 1399وقتی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم، بودجه یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با پیگیری های انجام گرفته در سال 1400 این مهم به رقم سه میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که از این اندازه 2 میلیارد و 900 میلیون تومان تخصیص یافت.

او با بیان اینکه این فدراسیون ساختمان قدیمی دارد که اغلب بودجه نیز به هزینه های جاری و نگهداری این مکان صرف می گردد، اضافه کرد: با پیگیری ها و بواسطه تبصره 14 مجلس شورای اسلامی بودجه این فدراسیون به 15 میلیارد تومان افزایش یافت که رشد حدود 9 و نیم برابری دارد و این اتفاق مهمی محسوب می گردد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی بااشاره به اینکه با توجه به پتانسیل های حوزه ورزش همگانی در قالب سلامتی و تندرستی و چه در قالب ورزش قهرمانی و حرفه ای هر استانی به طور مثال بودجه 30 میلیارد تومانی نیز کفاف نخواهد داد، ادامه داد: این فدراسیون با بودجه کنونی نمی تواند به تمام برنامه های ترسیم شده خود برسد و از طرفی طبق ماده 94 برنامه ششم توسعه طی سال جاری 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده بر اساس بند الف آن توزیع استانی را در بر می گیرد به ادارات کل توزیع می گردد.

او با اشاره به اینکه حدود 80 درصد اعتباراتی تخصیصی از سوی وزارتخانه از قبل ابلاغیه آن، صادر شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با بودجه کنونی مطمئن هستیم در مجمع عمومی که در سال آینده برگزار خواهد شد یاری حداقل 10 برابری به استان ها انجام خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با بیان اینکه تعداد زیادی از هیات های ورزشی پتانسیل درآمدزایی دارند، ادامه داد: اما شرایط این فدراسیون متفاوت بوده و حاکمیتی است و از طرفی توزیع اعتبارات سخت تر از قبل شده است و بر این مبنا باید در پی طراحی روش های نو برای جذب و کسب سرمایه رفت.

او با بیان اینکه در زمان حاضر به این فدراسیون تکلیف شده است که در سال 1401، باید 600 میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد، اضافه کرد: بر این مبنا هیئت های استانی و شهرستانی نیز به سمت جذب سرمایه حرکت نمایند و حتی کار های به ظاهر کوچک در عملکرد اعلام گردد.

امیرخراسانی بابیان اینکه یکی از معضلاتی که تکلیف آن در وزارتخانه تعیین نمی گردد نام ورزش روستایی بومی و محلی است، گفت: اگر قرار است این فدراسیون نیز همچون رشته های دیگر ورزشی دیده شده پس اعتبار داده گردد و اگر غیر این است، از دیگر فدراسیون تخصصی دیگری درخواست گردد که در منطقه ها روستایی چه کاری انجام داده اند.

او با اشاره به اینکه در وزارت کشورقرارگاه محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی در روستا ها شکل گرفته است، اضافه کرد: این فدراسیون با تفاهم نامه ای که این قرارگاه منعقد نموده امیدواریم اتفاقات خوبی را ببینیم.

این مسئول با بیان اینکه سال جاری برای ارزیابی هیات های استانی فرم و شاخص های تعیین تری ارسال شده است، ادامه داد: ورزش روستایی یعنی توسعه ورزش های کلاسیک در منطقه ها روستایی و عشایری و در پی آن ورزش های سنتی، بازی های بومی و محلی مد نظر است.

او با بیان اینکه متأسفانه در بعضی موارد، ورزش های سنتی را ورزش های روستایی عنوان می نمایند، گفت: هرچند زادگاه اغلب ورزش های سنتی در روستا ها بوده، ولی به این معنی نیست که ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی باید در روستا ها باشد بلکه در شهر ها نیز باید توسعه یابد و برای نسل کنونی لذت بخش باشد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اضافه کرد: در حال حاضر کشور های دیگر لیگ برتر باز های بومی و محلی را برگزار می نمایند، که چنین چیزی در کشورمان نمود ندارد، این در حالی است که رهبری به ترویج و احیای بازی های بومی و محلی تأکید ویژه ای دارند.

او با اشاره به اینکه قویترین مردان روستایی و عشایری کشور در هفته تربیت بدنی طی سال جاری به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بحث چوب کشی در سطح لیگ در حال برگزاری است که هفته آخر شهریور 2 مدرس خارجی دعوت خواهند شد.

وبلاگ پتول زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اعتبارات کنونی جوابگوی نیازهای ورزش روستایی و بازی های بومی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات کنونی جوابگوی نیازهای ورزش روستایی و بازی های بومی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید