امضای 8 سند همکاری با تاجیکستان در حوزه های مختلف، کوشش ایران و تاجیکستان برای رسیدن مبادلات 500 میلیون یورویی

به گزارش وبلاگ پتول، خبرگزاری خبرنگاران- سفیر ایران در تاجکستان گفت: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم سقف مبادلات دو کشور ایران و تاجیکستان را تا 500 میلیون یورو برسانیم.

امضای 8 سند همکاری با تاجیکستان در حوزه های مختلف، کوشش ایران و تاجیکستان برای رسیدن مبادلات 500 میلیون یورویی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پتول، محمد تقی صابری درباره امضای اسناد همکاری میان ایران و تاجیکستان و تاثیر آن بر روابط دو کشور افزود: رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران شانگ های در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان به این کشور سفر کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از چندین سال، عضویت دائمی ایران در این سازمان پذیرفته شد، ادامه داد: در حاشیه این اجلاس، مذاکرات خوبی میان سران دو کشور ایران و تاجیکستان انجام و به امضای 8 سند همکاری منجر شد.

آقای صابری افزود: این اسناد در حوزه های فنی و حرفه ای، حمایت اجتماعی، انتقال محکومان، امور ورزش و جوانان، کشاورزی، مالی و فنی، گردشگری و گمرکی است.

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: ماهیت اقتصاد ایران و تاجیکستان، مکمل هم است، اما اکنون به دلیل مشکلاتی مانند ترانزیت، در ظرفیت مطلوب نیست که امید داریم با امضای این اسناد تا سال آینده بتوانیم سقف مبادلات دو کشور را تا 500 میلیون یورو برسانیم.

آقای صابری با بیان اینکه در زمینه همکاری های مالی، علاقمندی مردم دو کشور به استفاده از کالا های یکدیگر، عامل مهمی است، افزود: در بسیاری از حوزه های خدمات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی به تاجیکستان صادرات داریم و از این کشور پنبه و آلومینیوم به ایران وارد می گردد.

وی افزود: وزرا برای عملیاتی شدن این یاداشت تفاهم ها، هماهنگی کردند و از ظرفیت کمیسیون مشترک استفاده و مصوبات را به فوریت اجرا می کنیم.

سفیر ایران در تاجکستان گفت: وزرای ذیربط باید با هم نشست داشته باشند و رفت و آمد های مسئولان با یکدیگر بیشتر و گروه های کاری برای عملیاتی شدن این اسناد تشکیل گردد تا بتوانیم تا سال آینده به نتایج ملموسی برسیم.

آقای صابری افزود: تسهیلاتی که برای فعالیت تجار و فعالان مالی بر اثر امضای این اسناد حاصل می گردد تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: مردمان ایران و تاجیکستان به سفر به این دو کشور علاقمند هستند و تمایل مردم تاجیکستان به انجام گردشگری سلامت در کشورمان، ظرفیت بسیار خوبی است.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پتول به نقل از صدا و سیما، آقای صابری ادامه داد: اگر بتوانیم موانع موجود را رفع کنیم امیدواریم در زمینه گردشگری به تحول چشمگیری برسیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "امضای 8 سند همکاری با تاجیکستان در حوزه های مختلف، کوشش ایران و تاجیکستان برای رسیدن مبادلات 500 میلیون یورویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 8 سند همکاری با تاجیکستان در حوزه های مختلف، کوشش ایران و تاجیکستان برای رسیدن مبادلات 500 میلیون یورویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید