ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی

به گزارش وبلاگ پتول، قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 از تخلفات اراضی و املاک در مجلس/ موافقت مجلس با کلیات طرح الزام دولت به مشخص سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی/ اعلام وصول طرحی برای ممنوعیت پخش اعترافات از صداوسیما/ پیشنهاد مرکز پژوهش ها برای تدریس زبان چینی در مدارس/ معافیت هلال احمر از پرداخت مالیات و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دو شنبه) سیزدهم آبان 1398 مجلس شورای اسلامی هستند که می توانید مشروح آن را در لینک های زیر بخوانید.

ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی

به گزارش وبلاگ پتول، جلسه علنی مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار گردید و آنالیز گزارش کمیسیون اصل 90 درباره آنالیز علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی، آنالیز طرح الزام دولت به معین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و ... در دستور کار نمایندگان نهاده شد.

در این جلسه سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره علل و مصادیق تخلفات اراضی و املاک را در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

ناطقین امروز مجلس

نماینده پاوه: همه اقوام با هم برابر هستند

کاتب: کسانی که به روح الله زم اطلاعات غلط می دادند دستگیر شوند

حسن بیگی: رئیس جمهور ما به سران سه کشور دارای حق وتو اجازه ملاقات نداد

انتقاد نماینده اردبیل از وزیر جهاد کشاورزی و واردات گندم

رضازاده: خانه ملت اجازه نخواهد داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد

تقاضای عده ای از نمایندگان را برای اولویت دادن به آنالیز طرح الزام دولت به معین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاهها آنالیز و در نهایت با 183 رای موافق 10 رای مخالف و 5 رای ممتنع با آن موافقت شد.

در جریان آنالیز این طرح مسعود پزشکیان با تاکید بر این که انسان های آزاده و مطلع در مقابل ستم و قلدری سر خم نمی نمایند، گفت: ایرانیان به این راحتی در مقابل قلدری ها و ستم و زور آمریکا سر خم نخواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد.

محمدرضا تابش هم تاکید نمود که همه ملت ایران در مقابل استکبار جهانی از جمله آمریکا متحد و یکپارچه ایستاده اند.

نمایندگان پس از موافقت با اولویت دادن به آنالیز طرح الزام دولت به معین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها، کلیات این طرح را آنالیز نموده و در نهایت با 180 رای موافق، 6 رای مخالف و 5 رای ممتنع با کلیات این طرح موافقت کردند.

در ادامه جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه ای مقرر کردند که هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص یافته شده به این سازمان معاف است.

رئیس کمسیون اصل 90 مجلس در حاشیه جلسه علنی با اشاره به واردات ذرت آلوده به کشور و نگهداری آن در گمرک تاکید نمود که حتی یک کیلو از این ذرت ها هم وارد کشور نشده است.

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه مجلس از اعلام وصول طرحی در مورد ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما اطلاع داد و پنج طرح و لایحه را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی ضمن آنالیز کارشناسی ابعاد طرح برطرف انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش هماهنگی پیشنهاد رد کلیات این طرح را داده و همچنین خواهان امکان آموزش زبان چینی در مدارس شده است.

در سرانجام جلسه علنی امروز مسعود پزشکیان که ریاست جلسه بر عهده داشت، خاطرنشان کرد به مناسبت روز 13 آبان و تقاضای نمایندگان برای شرکت در راهپیمایی این روز، جلسه علنی سرانجام می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اشاره به جنایت آمریکا در کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید