ایفای نقش مسئولیت اجتماعی همراه اول، راه اندازی شبکه شاد را تسریع کرد

به گزارش وبلاگ پتول، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت حس مسئولیت اجتماعی همراه اول در بحث تعلیم و تربیت، موجب تسریع در راه اندازی شبکه شاد شد.

ایفای نقش مسئولیت اجتماعی همراه اول، راه اندازی شبکه شاد را تسریع کرد

یوسف نوری در بازدید از مرکز مانیتورینگ همراه اول اظهار کرد: بیماری کرونا و شرایطی که این بیماری ایجاد کرد، باعث شد تا مدارس تعطیل شوند و اپلیکیشن شاد در راستا آموزش، جایگزین مدارس گردد.

نوری با اشاره به مسئولیت اجتماعی دستگاه های مختلف در مقابل آموزش و پرورش، گفت: مسئولیت اجتماعی همراه اول در حوزه تعلیم و تربیت، باعث طراحی، تدوین و تسریع در راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد شد. این شبکه امروز به مرحله بلوغ خود رسیده است و باید آموزش های غیرحضوری در بستر این شبکه، بعد از کرونا یا با وجود کرونا نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: تعدادی از مدارس، به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنان آموزش های حضوری را ادامه می دهندکه می توانند از فضای آموزش مجازی نیز به عنوان آموزش مکمل استفاده نمایند.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که پلتفرم شاد، به عنوان مکمل آموزش، روش خوبی برای کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی-یادگیری دانش آموزان است، گفت: ما باور داریم که دانش آموزان و معلمان می توانند با آموزش های لازم، محتوای مناسب را بر اساس آنچه مورد احتیاج است، تهیه نمایند.

وی با تأکید به ضرورت فراوری محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان و معلمان، گفت: فراوری محتوای آموزشی از سوی خود معلمان و دانش آموزان، علاوه بر این که باعث یادگیری عمیق تر و مؤثرتر آموزش ها می گردد، استعدادها و توانایی های بالقوه دانش آموزان را نیز بالفعل خواهد نمود.

نوری توضیح داد: در خصوص دانش آموزان با احتیاجهای ویژه و دانش آموزان استعداد درخشان نیز، فراوری محتوای درسی باید با برنامه ریزی و بر اساس استعداد و توانایی دانش آموزان انجام گردد. در خصوص این دانش آموزان، مرحله اول از ساخت محتوا به اتمام رسیده است و همکاران ما در سازمان پژوهش، بخشی از کار را آماده کردند که به تدریج در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم با حمایت اولیا و همکاران، بتوانیم محتواهای مناسب، مفید و مؤثری را در راستای هدف تعلیم و تربیت در فضای مجازی ارائه نموده و دانش آموز را در مقابل فرصت های صحیح قرار دهیم و با یاددهی های غیرمستقیم، دانش آموزان را برای انتخابی درست در فضای مجازی، هدایت و هدایت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایفای نقش مسئولیت اجتماعی همراه اول، راه اندازی شبکه شاد را تسریع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایفای نقش مسئولیت اجتماعی همراه اول، راه اندازی شبکه شاد را تسریع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید