برترین جاهای دیدنی نروژ

به گزارش وبلاگ پتول، نروژ (Norway) کشوری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می رود که شهرهای قرون وسطایی و آرام آن پر از امکانات مدرن هستند و گشت و گذار در میان آن ها می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی نروژ بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی نروژ

10. روروس

Roros

روروس (Roros) شهری با دو هزار خانه چوبی است که همچنان شرایط سیاه رنگ خود را حفظ گرفته اند و ظاهری قدیمی و جالب توجه به این مکان داده اند. این شهر مکان بسیار خوبی برای کسب اطلاعات در خصوص معدن کاری مس به شمار می رود. استخراج مس در این شهر از قرن هفدهم میلادی آغاز شده بود و برای بیش از سیصد سال و تا سال 1977 میلادی ادامه داشت. خود شهر روروس نیز در سال 1646 میلادی به وسیله کارخانه مس روروس تاسیس شده و امروزه مردم از رودخانه ها و دریاچه های یخ زده آن برای حمل و نقل کالا استفاده می نمایند.

9. کلیسای چوبی اورنس

Urnes Stave Church

کلیسای چوبی اورنس (Urnes Stave Church) به عنوان کلیسایی قرون وسطایی شناخته می گردد که چندین سبک معماری در آن به چشم می خورد و برای بیش از 900 سال است که همچنان پابرجا به جای مانده است. با اینکه معمولا کلیساها از سنگ ساخته می شدند اما برای ساخت این کلیسا از چوب استفاده شده است. این کلیسا در ساحل غربی نروژ و با اقتدار در میان درختان ایستاده است و یکی از 28 کلیسای چوبی در نروژ به شمار می رود که به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساها نیز شناخته می گردد.

8. آبشار ورینگفوسن

Voringfossen

آبشار ورینگفوسن (Voringfossen) مشهورترین آبشار نروژ است که ارتفاع آن به 180 متر می رسد و در رده 83 ام بلندترین آبشارهای نروژ واقع شده است. این آبشار در دره باریکی بین شهر اسلو (Oslo) و برگن (Bergen) به نام مابودلن (Mabodelen) قرار گرفته و برای بیش از 200 سال است که گردشگران از آن بازدید می نمایند. در حقیقت در سال 1880 میلادی هتلی در بالای این صخره ها ساخته شده است و مهمانان برای رسیدن به آن باید 1500 پله را پشت سر بگذرانند.

7. کلیسای جامع نیداروس

Nidaros Cathedral

در حالی که ویلیام فاتح در حال حمله به بریتانیای بزرگ در سال 1066 میلادی بود، وایکینگ ها مشغول ساخت کلیسای جامع نیداروس (Nidaros Cathedral) در شهر تروندهایم (Trondheim) بودند. حالا هزار سال پس از آن، این کلیسای جامع به مهم ترین کلیسای نروژ و بزرگترین سازه قرون وسطایی اسکاندیناوی تبدیل شده است. این کلیسا به یادبود شاه و قدیسی به نام اولاف ساخته شده که در سال 1030 میلادی در نبردی در نزدیکی شهر تروندهایم کشته شده است. نوه او در سال 1066 میلادی ساخت این کلیسا را آغاز کرد و در سال 1090 میلادی نیز ساخت این بنا تکمیل شد. البته بعضی تغییرات در آن تا قرن چهاردهم میلادی نیز ادامه داشتند.

6. نردکپ

Nordkapp

نردکپ (Nordkapp) مکان بسیار خوبی برای کسانی است که دوست دارند خورشید نیمه شب را ببینند. از تاریخ 14 مه تا 29 ژوئیه، خورشید هیچ گاه در این مکان غروب نمی نماید. این شهر به عنوان شمالی ترین نقطه اروپا شناخته می گردد که به شبکه ریلی بین المللی متصل است. ارتفاع این شهر حدود 300 متر بالاتر از اقیانوس شمال است و سالیانه بیش از 200000 نفر را به خود جلب می نماید.

5. یخچال یوستدالزبرین

Jostedalsbreen Glacier

یخچال طبیعی یوستدالزبرین (Jostedalsbreen Glacier) بزرگترین یخچال طبیعی در سراسر اروپا به شمار می رود که سرشار از منظره ها برفی و یخی است. این یخچال در شمال نروژ قرار گرفته و پیرامون آن نیز پارک ملی ای به همین نام واقع شده است. سال های بسیار قبل، انسان ها می توانستند به راحتی بر روی این یخچال سفر نمایند اما امروزه این امکان وجود ندارد چراکه این یخچال به طرز قابل توجهی کوچک شده و کوهنوردی و یخ نوردی در داخل آن می تواند بسیار خطرناک باشد.

4. موزه کشتی وایکینگ

Viking Ship Museum

قرن ها قبل وایکینگ ها با کشتی های مخوف خود در دریاهای شمال دریانوردی می کردند و ترس و وحشت را در قلب اهالی این منطقه ها قرار می دادند. امروزه نیز می توان در موزه کشتی وایکینگ (Viking Ship Museum) در شهر اسلو به تماشای این وسیله های جالب توجه و تماشایی نشست. از جمله کشتی های به نمایش در آمده در این موزه می توان به کشتی گوکستاد (Gokstad)، اوسیبرگ (Oseberg) و تون (Tune) اشاره نمود که از جمله برترین کشتی های چوبی از آن دوران به شمار می روند. این موزه بعلاوه وسایل، اشیاء و ابزارهای کشف شده در مقبره های وایکینگی را به نمایش می گذارد.

3. کلیسای چوبی هدال

Heddal Stave Church

کلیسای چوبی هدال (Heddal Stave Church) به عنوان بزرگترین کلیسای چوبی نروژ شناخته می گردد که کاملا از چوب و در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. بنابر گفته افسانه های محلی، این کلیسا به وسیله پنج کشاورز و در طی سه روز بنا شده است. در قرن نوزدهم و بیستم میلادی بازسازی هایی روی این کلیسای چوبی انجام شد و امروزه نیز از آن برای برگزاری مراسم های عروسی و دیگر رویدادها استفاده می گردد.

2. بریگن

Bryggen

شهر بریگن (Bryggen) و به خصوص اسکله آن بسیار تماشایی و خارق العاده به نظر می رسد و همچون موزه ای زنده است. ساختمان های سنتی با رنگ های بسیار زیبا در کنار اسکله قرار گرفته اند و تنها چند قدم تا قایق ها و آب فاصله دارند. این شهر برای بیش از 400 سال در دوره قرون وسطی مرکزی تجاری بسیار مهمی بوده و رونق بسیار زیادی داشته است. امروزه نیز گردشگران می توانند علاوه بر لذت بردن از این زیبایی ها، به گشت و گذار در میان خیابان های باریک و فروشگاه ها و بوتیک های آن مشغول شوند.

1. آب دره گیرانگر

Geirangerfjord

مشهورترین جاذبه های گردشگری در نروژ به احتمال بسیار زیاد آب دره های آن است و یکی از زیباترین آب دره های این کشور نیز آب دره گیرانگر (Geirangerfjord) نامیده می گردد که در جنوب غربی نروژ و در نزدیکی شهر ساحلی السوند (Ålesund) واقع شده است. این آبدره برای بیش از 15 کیلومتر ادامه دارد و در آنجا، آب های عمیق و بسیار زیبا به وسیله صخره های خارق العاده و کوهستان های سرسبز احاطه شده اند و منظره های تماشایی را خلق نموده اند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید