فرهنگ و هنر

یکی از جنگنده های پیشرو دنیا را بشناسید!، فیلم

جنگنده F15 EX یک جنگنده چند منظوره آمریکایی است که از نسخه McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle الهام گرفته است.

24 بهمن 1402

7 ساعت هوشمند از برند گمنام؛ مدل های خوش قیمت با ارزش خرید بالا

ساعت هوشمند به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین لوازم جانبی دیجیتال بین افراد مختلف تبدیل شده و شرکت های گوناگونی نیز در سراسر دنیا اقدام به فراوری و عرضه ساعت های هوشمند متناسب با احتیاج کاربران نموده اند. علاوه بر برندهای معروف و محبوبی مانند اپل و...

26 دی 1402

صخره گواتاپی کلمبیا، جاذبه منحصربفرد آمریکای جنوبی

صخره گواتاپی که با نام لا پیدرا نیز شناخته می گردد یک سنگ بزرگ واقع در شهر گواتاپی در کلمبیا است. این صخره 10 میلیون تنی از دشت های اطرافش 200 متر بالاتر می رود و از کیلومترها دورتر نیز قابل مشاهده است.

14 آذر 1402

آنالیز شایعه عجیب؛ انتقام از تلویزیون؟

روزنامه شرق نوشت: همه چیز از یک برنامه تلویزیونی آغاز شد؛ مجری به دوربین زل زد و گفت که شاید تعجب کنید، ولی محتمل است دربی 102 در کشور قطر برگزار گردد. همین جملات کافی بود تا همه چیز از شایعه تا مرز واقعیت پیش برود. طولی نکشید که خبرگزاری های مختلف این شایعه...

18 شهریور 1402

تصاویر ، انسان هایی که در سرمای قطب هم یخ نمی زنند

همواره و در همه جا آدم هایی پیدا می شوند که دلشان می خواهد با بقیه فرق نمایند. آنها برای اینکه شبیه بقیه مردم نباشند گاهی وقت ها دست به انجام کارهایی می زنند که از شنیدنشان چشم های بقیه از تعجب گرد می گردد!

4 تیر 1402

تفال به حافظ امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

30 اردیبهشت 1402

10 انسان عجیب الخلقه که گویی از دل فیلم های تخیلی بیرون آمده اند

آیا شما هم وقتی بچه بودید امتحان می کردید که چند دانه انگور دهان تان جا می گردد؟ این مرد آنگولایی احتمالاً می تواند یک خوشه انگور کامل را درسته در دهان خود جای دهد. فرانسیسکو دومینگو ژواکیم صاحب پهن ترین دهان جهان به مقدار 17 سانتیمتر است.

20 فروردین 1402

قلعه هایکلر یکی از قلعه های مشهور انگلستان است

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، قلعه هایکلر یکی از قلعه های مشهور انگلستان است.

22 بهمن 1401

هتلها و تاسیسات اقامتی در لیست ساختمانهای ناایمن شهر تهران قرار ندارند

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، هتلها و تاسیسات اقامتی در لیست ساختمانهای ناایمن شهر تهران قرار ندارند.

19 بهمن 1401

اقتباس سینمایی رینبو سیکس از طریق کارگردان جان ویک ساخته می شود

طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)، کارگردان سری فیلم های اکشن جان ویک، کارگردانی اقتباس سینمایی رینبو سیکس (Rainbow Six) را بر عهده خواهد داشت.

11 بهمن 1401

رونق مالی در کاشان و آران و بیدگل خصوصا در شب

شهرستان کاشان و شهرستان آران و بیدگل بنابر گفته دستیار رئیس سازمان فضایی، به علت آسمان زیبایی که خصوصا در شب دارند، به یکی از مکان های مهم برای اختر شناسی بدل شده اند. این خبر در بخش ستاره شناسی در کاشان و آران و بیدگل جای دارد.

28 دی 1401

لغو ویزای ایران با بعضی کشورها روی میز دولت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با اعضای جامعه تورگردانان درباره طرح لغو ویزا ایران با بعضی از کشورها، گفت: روی این که با کدام کشور باید لغو ویزا گردد برنامه ریزی کردیم، جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام...

22 دی 1401

معروف ترین فستیوال های ژاپن در فصل بهار

از آنجا که تعطیلات نوروزی با اولین روزهای فصل بهار مصادف است می توانید برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که از طبیعت زیبای ژاپن لذت ببرید. درخت های پر شکوفه و فستیوال های شاد و مفرح این کشور در فصل بهار زیبایی های خودش را دارد، کافی است با ثبت نام...

17 دی 1401

با حمام مهدی قلی بیک و موزه مردم شناسی مشهد بیشتر آشنا شوید

در دوران سلسله های صفویان و قاجاریه حمام های عمومی زیادی در ایران ساخته شد که هم اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند. شهر مشهد یکی از شهرهایی است که به علت حضور همیشگی زوار حرم امام رضا (ع)، حمام های زیادی در اطراف حرم برای آنها ساخته شده است....

18 آذر 1401

تشکیل کمیته برطرف مسائل هنرمندان در خانه هنرمندان ایران

شورای عالی خانه هنرمندان ایران در آخرین جلسه خود، به تشکیل کمیته ای برای برطرف مسائل هنرمندان در حوادث اخیر رای داد.

11 آذر 1401

پنجمین نمایشگاه گردشگری کرمان از 5 تا 9 آبان

خبرنگاران : در نمایشگاه سراسری گردشگری استان کرمان 50 میلیارد تومان اثر هنری به نمایش گذاشته می گردد.

26 مهر 1401

برترین جاهای دیدنی نروژ

نروژ (Norway) کشوری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می رود که شهرهای قرون وسطایی و آرام آن پر از امکانات مدرن هستند و گشت و گذار در میان آن ها می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی نروژ بپردازیم.

22 مهر 1401

مرکز خرید آپتیموم کجاست؟

در سفر به استانبول، اگر قصد خرید دارید و به برندهای معروف بین المللی اهمیت می دهید، ما اوت لت آپتیموم (optimum outlet) را پیشنهاد می کنیم. البته این تنها علت معروفیت آپتیموم نیست. در ادامه با ویژگی های دیگر این مجموعه آشنا شوید.

30 شهریور 1401

صدا های تصادفی چگونه به یادگیری یاری می نمایند؟

تحریک مغز با صداهای تصادفی شاید ابزار مفیدی برای تقویت مقدار یادگیری در افرادی باشد که توانایی های یادگیری محدودی دارند.

22 شهریور 1401

ساماندهی راستا دسترسی کاروانسرای جمال آباد میانه

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساماندهی راستا دسترسی کاروانسرای جمال آباد میانه صورت می گیرد.

27 مرداد 1401
تعداد: (161)