ادبیات

تفال به حافظ امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

30 اردیبهشت 1402

اقتباس سینمایی رینبو سیکس از طریق کارگردان جان ویک ساخته می شود

طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)، کارگردان سری فیلم های اکشن جان ویک، کارگردانی اقتباس سینمایی رینبو سیکس (Rainbow Six) را بر عهده خواهد داشت.

11 بهمن 1401

ربات عاشق؛ داستانی درباره آینده انسان

کتاب رمان عاشق اثر آرمین کاظمی در انتشارات کلید آموزش منتشر شد.

12 خرداد 1401

عکس های نو از سحر دولتشاهی

عکسی از همسر دوم سحر دولتشاهی با دختر همسر سابقش که درفضای مجازی منتشر شده است.

18 اردیبهشت 1401

ابلوموف، رمانی درباره رخوت و تنبلی

خبرنگاران/خراسان رضوی ابلوموف دومین و برترین کتاب ایوان گنچاروف، نویسنده روس، است که زندگی اشراف زاده ای تنبل و بی تفاوت نسبت به مسائل مختلف را به تصویر می کشد.

31 فروردین 1401

معرفی نامزدهای پنجمین دوره ی جایزه ی ابوالحسن نجفی

به گزارش خبرنگاران ، هیات داوران جایزه استاد ابوالحسن نجفی متشکل از ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی همدانی، موسی اسوار، امید طبیب زاده، ابوالفضل حری و آبتین گلکار با دبیری علی اصغر محمدخانی، پس از آنالیز آثار ارسالی به دبیرخانه،...

9 اسفند 1400

انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق دنیا

کلانشهر اصفهان از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق انتخاب شد و به جمع شهرهای خلاق دنیا پیوست.

28 دی 1400

خبرنگاران حکایت تندیس فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد

مشهد- خبرنگاران- 25 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز گرامیداشت فردوسی نامگذاری شده که با تحمل 30 سال رنج برای نگارش شاهنامه مانایی بنیانی زبان فارسی را تضمین کرد و به این ترتیب ظرف هزار سال اخیر تا به امروز و حتی از این پس حقی عظیم بر گردن...

20 تیر 1399

دیدار با خالق مرشد و مارگاریتا در موزه میخائیل بولگاکف

شهر کیف، پایتخت اوکراین یکی از جذاب ترین مقصدهای اروپای شرقی به حساب می آید. با کلیساهای رنگارنگ گنبد دار ارتدوکس ها و مجسمه های متعدد در هر نقطه از شهر، کیف را به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای توریستی این منطقه تبدیل کرده است. در کنار همه جاذبه های توریستی...

1 تیر 1399

پرواز با همای عقل و عشق

پرواز همای، خواننده موسیقی ایرانی از 12 سالگی با نوروزخوانی پا به عرصه موسیقی گذاشت و با تحصیل در ایران و ایتالیا و حشر و نشر با بزرگان موسیقی، راهی متفاوت را در موسیقی برای خود برگزید.

9 فروردین 1399

چرا انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال مهم است؟

فوتبال ایران اسیرِ آدم های تکراری است. افرادی که در تولیدِ ادبیاتِ فوتبال ناتوان هستند و ایده ای برای اداره خانواده بزرگ فوتبال ندارند.

15 اسفند 1398

شهرهای گمشده در غبار زمان (قسمت اول)

دلایل متعددی برای تخیله و متروک شدن یک شهر وجود دارند که از جمله آن می توان جنگ، بلایای طبیعی، شرایط نامساعد اقلیمی و از دست دادن شرکای تجاری را نام برد. اما واقعیت مهم این است که این شهرها در گذر زمان گم شده و غبار فراموشی یاد و خاطره شان را برای قرن های...

12 بهمن 1398

وقتی مردم اسکاتلند تهدید می شوند

خبرنگاران: در همین حال هزاران تن از مردم لندن با برگزاری راهپیمایی از اسکاتلندی ها خواستند تا اتحاد 307 ساله با انگلیس را حفظ کنند و پرچم های اتحاد به دست داشتند و پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته بود: اسکاتلند دوستت داریم، نرو!

22 دی 1398

9 نکته مهم که در سالگرد ازدواج نباید از آن غافل شوید

برگزاری جشن سالگرد ازدواج یکی از اقدامات زیبایی است که رعایت نکاتی درباره نحوه اجرای آن می تواند شکوه آن را بیشتر کند.

5 دی 1398

روز های بی آینه بازگو کننده دوران اسارت در زندان های رژیم بعثی است

نویسنده کتاب نگاهی که یک فرمانده شهید به ارث گذاشت گفت: کتاب روز های بی آینه بازگو کننده وقایع و رخداد هایی است که برای اسیران هشت سال دفاع مقدس در زندان های رژیم بعثی رخ داد.

5 دی 1398