تاخیر در نتیجه انتخابات آیووا، دموکرات ها آبروریزی کردند!

به گزارش وبلاگ پتول، خبرنگاران - گروه بین الملل: اعلام نتایج رای گیری در ایالت کلیدی آیووا که نماد شروع رقابت های درون حزبی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا است با تاخیری قابل تامل همراه شده است.

تاخیر در نتیجه انتخابات آیووا، دموکرات ها آبروریزی کردند!

ظاهراً تاخیر به وجود آمده ناشی از نقص فنی اپلیکیشن های ثبت آراء و سطح بالای مشارکت مردمی است.

بعضی گزارش ها دلیل دیگر این تاخیر را خراب شدن اپلیکیشن ثبت و اعلام نتایج معرفی می نمایند؛ ولی دفتر حزب دموکرات در بیانیه ای این موضوع را رد نموده و می گوید با کمی تاخیر، مشکل قابل حل است.

دموکرات ها همچنین مسئله هک را نیز منتفی می دانند.

اگرچه بعضی می گویند این یک افتضاح برای حزب دموکرات است، بعضی دیگر نظیر سناتور برنی سندرز از نامزدهای مطرح حزب دموکرات همچنان خوشبین است و می گوید: امروز مقدمه خاتمه (دوره زمامداری) ترامپ است!

جالب آنکه ترامپ نظر مشابهی ندارد چرا که ساعاتی پیش در توئیتی تحقیرآمیز به مردم آمریکا یادآوری کرد در انتخابات 2016، دموکرات ها با تقلب، سندرز را که گرایش های سوسیالیستی دارد به نفع هیلاری کلینتون کنار گذاشتند و بیم آن وجود دارد که این مسئله باز هم تکرار گردد.

این در حالی است که سناتور الیزابت وارن از دیگر نامزدهای مطرح دموکرات هشدار داده هر یک دقیقه تاخیر ممکن است اعتبار رای گیری آیوا را خدشه دار کند.

لازم به ذکر است ایالت آیووا به 2 دلیل اهمیت دارد: نخست آنکه آونگی است و تا دقیقه 90 معین نیست طرف نامزد جمهوریخواه است یا دموکرات؛ دیگر اینکه رای گیری درون حزبی متفاوت از سایر ایالات برگزار می گردد.

در آیووا، انتخابات با ارائه برگه رأی انجام نمی گردد؛ به جای آن رأی دهندگان در جلسات و مجمع هایی محلی که در سراسر ایالت برگزار می گردد شرکت نموده و نظرشان را بی واسطه و مستقیم اعلام می نمایند. با اتکا به این جنبه مردمی، نظر آیووایی ها پیش بینی نسبتاً موثقی درباره رئیس جمهور آینده آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاخیر در نتیجه انتخابات آیووا، دموکرات ها آبروریزی کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر در نتیجه انتخابات آیووا، دموکرات ها آبروریزی کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید