تحقیقات دانشمندان در رابطه با کیفیت خواب و خطر عفونت

به گزارش وبلاگ پتول، نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که کمتر از 6 ساعت یا بیش از 9 ساعت می خوابند، به ترتیب 27 و 44 درصد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت بودند.

تحقیقات دانشمندان در رابطه با کیفیت خواب و خطر عفونت

دانشمندان مدت هاست که می دانند کمبود خواب می تواند منجر به انواع مسائل سلامتی ازجمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های روانی گردد.

به نقل از ارث، گروهی از محققان به رهبری دانشگاه برگن با آنالیز نزدیک به 2000 بیمار در نروژ دریافتند افرادی که کمتر از 6 ساعت یا بیش از 9 ساعت در روز می خوابند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت هستند و احتمال بیشتری دارد که به آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشند.

بسیاری از مطالعات قبلی به ارتباط بین خواب و عفونت در نمونه ای از جمعیت عمومی پرداخته اند و محققان قصد دارند این ارتباط را در میان بیماران در مراقبت های اولیه ارزیابی نمایند که شیوع مسائل خواب بسیار بیشتر است.

در این تحقیق از بیماران خواسته شد کیفیت خواب خود را از نظر مدت زمان خواب، احساس خواب خوب و ترجیح زمان خواب آنالیز نمایند و گزارش دهند که آیا در سه ماه گذشته عفونت داشته و یا از آنتی بیوتیک استفاده نموده اند یا خیر.

نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که کمتر از 6 ساعت یا بیش از 9 ساعت می خوابند، به ترتیب 27 و 44 درصد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت بودند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به بی خوابی مزمن برای مقابله با عفونت ها بیشتر به آنتی بیوتیک احتیاج داشتند. خطر بالاتر گزارش عفونت در بین بیمارانی که خواب کوتاه یا طولانی را گزارش نموده اند چندان تعجب آور نیست زیرا می دانیم که ابتلا به عفونت می تواند باعث بد خوابی و خواب آلودگی گردد اما خطر بالاتر عفونت در میان افراد مبتلا به اختلال بی خوابی مزمن نشان می دهد که این رابطه در جهت دیگری نیز پیش می رود.

محققان اظهار کردند که خواب ضعیف می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت کند.

افزایش آگاهی از اهمیت خواب، نه تنها برای سلامت عمومی بلکه برای سلامت بیماران و هم در بین پزشکان عمومی لازم است.

این مطالعه در مجله Frontiers in Psychiatry منتشر شده است.

منبع: عصر ایران

به "تحقیقات دانشمندان در رابطه با کیفیت خواب و خطر عفونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات دانشمندان در رابطه با کیفیت خواب و خطر عفونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید