تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از 13 دقیقه

به گزارش وبلاگ پتول، محققان چینی یک کیت آزمایش مخصوص ساخته اند که ابتلا به ویروس تنفسی کرونا را بین 8 تا 13 دقیقه تشخیص می دهد.

تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از 13 دقیقه

به گزارش وبلاگ پتول، ایرنا به نقل از شینهوا نوشت: این کیت تست که به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا یاری می نماید، حساسیت بالایی دارد و حمل و استفاده از آن راحت است.

این کیت که لازمه کنترل ویروس کرونا و پیشگیری از آن است، با همکاری متخصصان موسسه ملی کنترل و پیشگیری از بیماری های ویروسی چین و یک کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی مستقر در شهر ووشی این کشور ساخته شده است.

کیت تست کرونا به مرحله فراوری انبوه رسیده است و کمپانی سازنده می گوید می تواند روزانه برای 4 هزار نفر از این نوع کیت ها فراوری کند. استفاده از اولین گروه از این کیت های تست در استان هوبئی چین آغاز شده است.

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین تا به امروز 14 هزار و 380 نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده اند و در مجموع 304 نفر جان باخته اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا 2 هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از 13 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از 13 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید