شهرهایی که بیشترین تعداد آسمان خراش را دارند!

به گزارش وبلاگ پتول، آسمانخراش ها یکی از مشهودترین نشانه های پیشرفت یک کشور هستند و بسیاری از شهر ها به راحتی با آسمانخراش هایشان شناخته می شوند. همراه ما باشید تا با شهر هایی که بیشترین تعداد آسمانخراش را دارند آشنا شوید.

شهرهایی که بیشترین تعداد آسمان خراش را دارند!

25. بمبئی، هند

اگرچه بمبئی مرکز هند نیست، اما مرکز مالی و تجاری این کشور است که با 64 آسمانخراش، بیشترین برج را در میان شهر های هند دارد. بزرگترین آن ها امپریال 2 است که 256 متر ارتفاع دارد.

24. سانفرانسیسکو، کالیفرنیاسانفرانسیسکو با پل مشهور گلدان گیت شناخته می گردد. این شهر 68 آسمانخراش دارد و هرم ترنس امریکا با 260 متر ارتفاع از سال 1972 بلندترین برج این شهر است.

23. ملبورن، استرالیاملبورن شلوغ ترین شهر استرالیا است و بسیاری از مشهورترین کسب و کار های دنیا در آن دفتر دارند. این شهر بیش از 69 آسمانخراش دارد که بلندترین آن ها، برج یورکا با 297 متر ارتفاع است.

22. شهر پاناما، پاناماپاناما بیش از 880 هزار نفر جمعیت و 73 آسمانخراش دارد.برج f&f یکی از برترین معماری های دنیا را دارد و برج و هتل بین المللی کلاب اوشن ترامپ یکی دیگر از آسمانخراش های مشهور این شهر است که 293 متر ارتفاع دارد.

21. پکن، چینخط آسمان این شهر نشان دهنده پیشرفت این کشور در دنیا تجارت است. این شهر 74 آسمانخراش دارد که مرکز تجارت دنیای چین سه با 330 متر ارتفاع بلندترین آن هاست.

20. مکزیکوسیتی، مکزیکمکزیکوسیتی به تدریج در حال کسب محبوبیت در میان سرمایه گذاران و شرکت های دنیای است. برج توره لاتینوآمریکانا با 182 متر ارتفاع مشهورترین بنای این شهر است. در حال حاضر 78 آسمانخراش در این شهر وجود دارد، اما تعدادشان به سرعت در حال افزایش است.

19. هوستون، تگزاسهوستون، چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده بیش از شش میلیون نفر جمعیت دارد و جای تعجب نیست که 78 آسمانخراش داشته باشد. اولین آسمانخراش آن ها، برج ویلیام در سال 1983 ساخته شده و 275 متر ارتفاع دارد.

18. کوالالامپور، مالزیبرج های دوقلوی مشهور پتروناس با 452 متر ارتفاع در این شهر قرار دارند. کوالالامپور به علت سلامت مالی برای پیشبرد کسب و کار، یکی از جواهرات باارزش جنوب شرق آسیا به شمار می رود. این شهر هم مثل هوستون 78 آسمانخراش دارد.

17. میامی، فلوریداشاید میامی را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا بشناسید که سواحل فوق العاده و هتل های لوکس دارد. اما این شهر یکی از محبوب ترین مراکز مالی، تفریح، تجاری، فرهنگی و رسانه ای نیز هست، به همین علت 1382 ساختمان دارد که 79 تا از آن ها آسمانخراش های شگفت انگیزی هستند. بلندترین آسمانخراش شهر، برج پانوراما است که 252 متر ارتفاع دارد.

16. شنژن، چینشنژن در شمال هنگ کنگ واقع شده است و اولین منطقه مالی ویژه چین و یکی از نقاط محوری مالی، تجاری، فراوریی و سایر صنایع است و80 آسمانخراش دارد.

15. بوسان، کره جنوبیبوسان، دومین شهر بزرگ بعد از سئول، یکی از شلوغ ترین شهر های دنیا به خصوص از نظر فعالیت های بندری است. این شهر 88 آسمانخراش دارد که در شب آسمان این شهر را درخشان می نمایند.

14. مسکو، روسیهشهر فدرال مسکو مرکز روسیه است و بیشترین تعداد میلیاردر در دنیا را دارد. بعلاوه مرکز بسیاری از صنایع و کسب و کارهاست. با توجه به شرایط این شهر تعجبی ندارد که بیش از 98 آسمانخراش داشته باشد.

13. سیدنی، استرالیااین شهر یکی از رنگی ترین و زیباترین خط آسمان ها و بیش از 101 آسمانخراش دارد که بین 228 تا 243 متر ارتفاع دارند.

12. اوزاکا، ژاپناوزاکا به عنوان سومین شهر بزرگ ژاپن نقش بسیار حیاتی در فراوری ناخالص داخلی این کشور دارد. مرکز تجارت دنیای اوزاکا، هربیس اوزاکا و ORC 2000 همراه با 104 آسمانخراش دیگر، خط آسمان این شهر را تشکیل می دهند.

11. گوانجو، چینگوانجو ثابت نموده که یک غول مالی است. خط آسمان آن از 111 آسمانخراش و 417 ساختمان بلند تشکیل شده که بلندترین آن ها مرکز مالی CTF است که 530 متر ارتفاع دارد.

10. سئول، کره جنوبیسئول، مرکز کره جنوبی بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر بیش از 120 آسمانخراش دارد که بلندترین آن ها برج دنیای لوته است که 554 متر ارتفاع دارد.

9. بانکوک، تایلندبانکوک، مرکز تایلند، نه تنها مرکز تجاری، مالی و کسب و کار است بلکه دروازه اصلی حمل و نقل است که همه شهر ها و استان های تایلند را به هم متصل می نماید. به همین علت دسترسی به آن راحت است که پیشرفت و توسعه آن را تسریع می نماید. خط آسمان این شهر 123 آسمانخراش دارد.

8. سنگاپور، سنگاپورآنچه سنگاپور را یکی از خاص ترین کشور های دنیا می نماید، سطح ثابت مالی آن به رغم کوچک بودن آن است. به علت توسعه آن، بسیاری از سرمایه گذاران کسب و کارشان را در آن راه می اندازند که فرصت های شغلی زیادی را ایجاد می نماید. بیش از 141 آسمانخراش در این شهر وجود دارد.

7. تورنتو، کانادااز آنجا که این شهر توجه مردم کشور های مختلف را جذب نموده، پذیرای تنوع و مکان خوبی برای راه انداختن کسب و کار برای ورود به بازار بین المللی است. بزرگترین شهر کانادا 162 آسمانخراش دارد که برج CN با 553 متر ارتفاع بلندترین آن است.

6. شانگهای، چینشانگهای یکی از بزرگترین موتورخانه های مالی دنیا است. این شهر کاملا بزرگ است و 229 آسمانخراش دارد.

5. دبی، امارات متحده عربیدر سال 1966، شیخ رشید با عایدی های نفتی توسعه زیرساخت های دبی را متحول کرد. برج العرب با ارتفاع 321 متر اولین آسمانخراش این شهر بود که در سال 1999 ساخته شد. برج الخلیفه نیز با 828 متر ارتفاع بلندترین آسمانخراش دبی است. امارات یکی از جذابترین خط آسمان ها را دارد.

4. شیکاگو، ایلینویزاین شهر بادگیر به عنوان محل تولد آسمانخراش شناخته می گردد. ساختمان بیمه با 55 متر ارتفاع در سال 1884 ساخته شد. این شهر 283 آسمانخراش دارد.

3. توکیو، ژاپنتوکیو، مرکز تجاری، تفریح، آموزشی، مالی و حتی فراوری وسایل نقلیه در ژاپن است و یکی از شلوغ ترین خط آسمان های دنیا را با 347 آسمانخراش دارد. ساختمان دولتی کلانشهر توکیو، با 244 متر ارتفاع، بلندترین آن هاست.

2. نیویورک سیتی، نیویورکمرکز تجارت دنیای یک با 541 متر ارتفاع بلندترین ساختمان ایالات متحده است. نیویورک سیتی بیش از 6486 ساختمان بلند دارد

1. هنگ کنگ، چینهنگ کنگ بیش از 1500 آسمانخراش دارد که تا 484 متر ارتفاع دارند. این شهر مقصد خرید و گردشگری کشور های آسیایی اطراف مانند فیلیپین، اندونزی و حتی مالزی است. فراوانی کسب و کار هایی که دفاترشان را در این شهر تاسیس کردند و فروشگاه باعث رشد چشمگیر این شهر شده است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "شهرهایی که بیشترین تعداد آسمان خراش را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که بیشترین تعداد آسمان خراش را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید