جایگزینی گردشگری به جای توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس

به گزارش وبلاگ پتول، با توجه به خشکسالی و به منظور افزایش درآمد و اشتغال، گردشگری می تواند جایگزین خوبی به جای کشاورزی در شهرستان سرخس باشد.

جایگزینی گردشگری به جای توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی روز گذشته، 1 اردیبهشت ماه، در دیدار با اعضای شورای شهر شهرستان سرخس گفت:

کشاورزی، جهانگردی و صنعت، سه محور توسعه کشور و استان خراسان رضوی هستند؛ اما در حال حاضر صنعت و کشاورزی به دلیل تحریم ها، کمبود آب، خشک سالی و... در شرایط خوبی قرار ندارند؛ از این رو جهانگردی به عنوان صنعت بدون دود که به تکنولوژی نیز وابستگی ندارد می تواند در کشور و استان درآمدزایی کند.

وی اضافه کرد:

شهر سرخس جاذبه های جهانگردی و تاریخی بسیاری دارد و می تواند در جذب جهانگرد و جهانگردی بسیار پیروز عمل کند. دریاچه بزنگان، غار کرکس و غار مزداوند از جمله جاذبه های طبیعی و بکر شهرستان سرخس محسوب می شود که می توانند جهانگردان زیادی را به خود جذب کنند. البته برای معرفی و توسعه این جاذبه های جهانگردی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و میراث فرهنگی خراسان رضوی در زیر ساخت های جهانگردی می تواند ورود پیدا کند.

او اضافه کرد:

در حال حاضر 1600 اثر در سطح استان ثبت شده؛ اما پیش بینی ما شناسایی و ثبت 100هزار اثر ملموس و ناملموس است. از این رو برای ثبت آثار تاریخی ملموس و ناملموس شهرستان سرخس، اعتبار مشخصی در نظر گرفته شده است.

مکرمی فر شرح داد:

میراث فرهنگی آمادگی کامل برای احداث موزه سرخس را دارد تا موزه ای در شان تاریخ و هویت این شهرستان ایجاد شود. همچنین روستاهای هدف جهانگردی سرخس و کارگاه های صنایع دستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی تجهیز خواهند شد.

او با اشاره به بهسازی هتل های شهرستان سرخس ادامه داد:

اگر واحدهای اقامتی اقدام به بازسازی و بهسازی کنند، در افزایش درجه آن ها اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:

قطار جهانگردی مشهد-سرخس در دو طبقه راه اندازی خواهد شد و درحال حاضر قطار جهانگردی نیشابور، سرخس، سبزوار و سنگان در برنامه های میراث فرهنگی واقع شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه 98 در سرخس، گفت:

جهانگردی محور توسعه کشور است و رقابت سرمنشأ پیروزیت آن است از طرفی اقامت، غذا، آثار تاریخی، جاذبه های جهانگردی و طبیعی، صنایع دستی همه در حوزه جهانگردی و ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار هستند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "جایگزینی گردشگری به جای توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزینی گردشگری به جای توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید