خبرنگاران صعود پوررهنما به رتبه دوم برترین های پاراتکواندو جهان

به گزارش وبلاگ پتول، رشت - خبرنگاران - مهدی پور رهنما از گیلان در تازه ترین رنکینگ (رتبه بندی) پارتکواندوکاران در سال 2020 از جایگاه سومی به رتبه دوم صعود کرد.

خبرنگاران صعود پوررهنما به رتبه دوم برترین های پاراتکواندو جهان

رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ پتول گفت : از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جدیدترین رنکینگ (رتبه بندی) برترین پاراتکواندوکاران در سال 2020 اعلام شد که مهدی پوررهنما در وزن 75- کیلوگرم (44 K) با 204/34 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

محسن سترگی افزود : در اولین رتبه بندی جهانی فدراسیون تکواندو در سال 2020 نیز مهدی پور رهنما ورزشکار شایسته و ملی پوش گیلانی پیروز شده بود در رتبه سوم برترین های جهان در وزن خود قرار گیرد که با توجه به این رتبه بندی، پوررهنما با یک پله صعود در رتبه دوم وزن خود در جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته به جز پوررهنما ملی پوش گیلانی تیم ملی پاراتکواندو، محمود جعفرزاده و علیرضا بخت دیگر ملی پوشان ایران به ترتیب در مکان های سیزدهم و چهل و هفتم رتبه بندی جهانی این وزن قرار دارند.

وی بیان نمود: پوررهنما در بیشتر ماه های سال گذشته میلادی در رتبه بندی جهانی در مکان اول وزن خود قرار داشت و در نهایت نیز این ورزشکار شایسته استان گیلان سهمیه حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کرد.

وی گفت : با وجود کسب سهمیه پارالمپیک توسط پوررهنما، این ورزشکار ملی پوش گیلانی طی دو ماه گذشته در مسابقات حضور نیافت و به همین دلیل در رتبه بندی های اخیر در مکان های سوم و در رتبه بندی جدید نیز در جایگاه دوم وزن خود قرار گرفت وگرنه این ملی پوش شایسته به راحتی می تواند رتبه اول وزن خود را در جهان کسب کند.

رئیس هیات تکواندو استان گیلان ابراز امیدواری کرد که این ملی پوش گیلانی همچنان با قدرت بدرخشد و در نهایت بتواند مدال طلای مسابقات پاراالمپیک 2020 را برای ایران و استان گیلان به ارمغان بیاورد.

مهدی پوررهنما متولد سال 1374 بندرانزلی است و از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تا به امروز افتخارات بسیاری کسب کرده که علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی 2019، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی 2019 آسیا، کسب مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال 1396، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال 1391، طلا جهانی روسیه سال 1393، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی 1389، برنز مسابقات باکو سال 1388، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صعود پوررهنما به رتبه دوم برترین های پاراتکواندو جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صعود پوررهنما به رتبه دوم برترین های پاراتکواندو جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید