خبرنگاران شرایط کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید

به گزارش وبلاگ پتول، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: شرایط گسترش بیماری کرونا در استان به مرحله هشدار رسیده و کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی باید در شهرستان ها تشکیل گردد.

خبرنگاران شرایط کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید

سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: شرایط استان رو به هشدار و شیوع بیماری در حال گسترش است که استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد فرایند بیماری طی روزهای آینده رو به افزایش باشد گفت: موضوع محدود کردن شهفرایندان، کسب و کار و رفت و آمدها مانند سابق میسر نیست بنابراین باید مساله زندگی روزمره مردم و بیماری کرونا را در کنار هم و با رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

استاندار لرستان توضیح داد: در شرایط کنونی بهترین راه چاره استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف نمایند چراکه استفاده از ماسک در ارتباطات، احتمال انتقال بیماری را به کمتر از پنج درصد کاهش خواهد داد.

خادمی تاکید نمود: در شرایط کنونی ماسک به عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد تا از وارد آمدن لطمه به دیگران و انتقال بیماری پیشگیری گردد.

وی گفت: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند اقدام نماید.

وی خواهان تشکیل کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسوولیت فرمانداران شد و افزود: مهمترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه های اجرایی در این زمینه هستیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لرستان از نظر شیوع کرونا شرایط قرمز دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرایط کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید