دسترسی پژوهشگران 132 شهر به خدمات آزمایشگاهی تسهیل شد

به گزارش وبلاگ پتول، افزایش بهره وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور و تسهیل دسترسی ها به تجهیزات این حوزه در نهایت، توسعه علمی و فناورانه کشور را در پی خواهد داشت.

دسترسی پژوهشگران 132 شهر به خدمات آزمایشگاهی تسهیل شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پتول، مشارکت همه شهرها، دانشگاه ها و پژوهشگران برای توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری صنعت آزمایشگاهی لازم است به همین علت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پی جلب مشارکت و همکاری همه بازیگرانی است که نقشی موثر در شتاب دهی به فرایند توسعه تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی در کشور دارند.

این کوشش ها تا امروز، عضویت 132 شهر و 31 استان کشور در این شبکه که پلت فرمی برای به اشتراک گذاری دستگاه ها، ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی این خدمات است، را در پی داشته است.

بر همین اساس 146 پژوهشگاه و مرکز تحقیقات، 542 دانشگاه، 10 پارک فناوری و 443 شرکت فعال در حوزه آزمایشگاهی در سراسر کشور از خدمات شبکه آزمایشگاهی بهره مند هستند و محصولات و تجهیزات خود را به اشتراک گذاشته اند.

آمار ها گواهی می دهد که 133 هزار فرد حقیقی و مجموعه آزمایشگاهی تا خاتمه آذرماه 1400 در باشگاه مشتریان عضویت داشتند.

در این شبکه خدمات آزمایشگاهی متنوعی در حوزه های فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارایه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دسترسی پژوهشگران 132 شهر به خدمات آزمایشگاهی تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی پژوهشگران 132 شهر به خدمات آزمایشگاهی تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید