سامسونگ سومین نسخه بتای One UI 4 را برای گلکسی S21 منتشر کرد

به گزارش وبلاگ پتول، ماه گذشته، اولین نسخه بتا One UI 4 سامسونگ از راه رسید و به تعداد اندکی از کاربران گلکسی S21 اجازه داد تا نرم افزار نو اندروید 12 را قبل از عرضه رسمی امتحان نمایند. در اوایل ماه جاری، سامسونگ دومین نسخه بتا One UI 4 را منتشر کرد که عملکرد کلی آن را بهبود بخشید و اشکالات مربوط به حافظه رم مجازی، صفحه کلید سامسونگ و غیره را رفع کرد. اکنون غول فناوری کره ای سومین نسخه بتا One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 را برای گلکسی S21 S21 اولترا و پلاس هم منتشر نموده است.

سامسونگ سومین نسخه بتای One UI 4 را برای گلکسی S21 منتشر کرد

با توجه به گزارش های کاربران انجمن توسعه دهندگان XDA، سومین نسخه بتای One UI 4 برای سری گلکسی S21 در حال انتشار است. حجم این نسخه 975 مگابایت و با نسخه نرم افزاری G998BXXU3ZUJG /G998BOXM3ZUJB /G998BXXU3ZUJB خواهد بود. از نظر تغییرات نو، این به روز رسانی تشخیص فرمان صوتی را دربخش دوربین بهبود می بخشد و اشکالاتی مانند کار نکردن Bixby بر روی قفل صفحه نمایش را رفع خواهد نمود. این به روز رسانی مبنتی بر کد پایدار AOSP 12.0 است و پک امنیتی اندروید را تا نوامبر 2021 به همراه خواهد داشت.

سومین نسخه بتا One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 اشکالات گوگل AOSP، مشکل عوض شدن تم بعد از ری استارت گوشی، تغییر جلوه Overscroll به حالت کشیده و مشکل بسته شدن ناگهانی سیستم UI را رفع نموده است. One UI 4 مجموعه ای از ویژگی ها و قابلیت های نو است، از جمله بازطراحی مجدد صفحه تنظیمات، ویجت های صفحه اصلی نو، بهبود حالت دارک مود، انیمیشن های شارژ نو، و موارد دیگر که با انتشار رسمی اندروید 12 شاهد آن ها خواهیم بود.

اندروید 12 با توجه به آنچه می دانیم قرار است یکی از برترین تجربه های کار با سیستم عامل اندروید را برای کاربران به ارمغان بیاورد. صحبت های زیادی در رابطه با سرعت، کیفیت، عملکرد و قابلیت های این سیستم عامل گفته شد و به نظر می رسد بخشی از آن ها درست باشند و بخشی دیگر هم باید در عمل ثابت شوند. گوگل در اندروید 11 توانست با ارائه ویژگی های مجذوب نمایندهی مانند فیلم برداری از صفحه، شناور کردن چت ها و بهبود کنترل پخش فیلم و موسیقی، بسیاری از کاربران این سیستم عامل محبوب را راضی نگه دارد. همان طور که می دانید گوگل قبل از اندروید 10، نام دسرها و شیرینی های مختلف را برای نام گذاری نسخه های نوش به کار می برد. هرچند گوگل چند سالی است که این سنت بامزه را کنار گذاشته، کاربران و دوست داران این سیستم عامل تصمیم دارند که اندروید 12 را Snow Cone یا بستنی قیفی صدا بزنند. قابل ذکر است که اندرویدهای 10 و 11 در بین اهالی فناوری به ترتیب با نام های غیر رسمی Quince Tart و Red Velvet Cake شناخته می شوند.

در حال حاضر، کابران اندروید 10 و بالاتر قادرند تا رمز وای فای خود را با استفاده از کد QR به اشتراک بگذارند. با ارائه اندروید12، کار حتی از این هم آسان تر خواهد بود. اندروید 12 به شما این امکان را می دهد تا رمز وای فای خود را با استفاده از قابلیت Nearby Share برای یکدیگر ارسال کنید. با استفاده از این قابلیت شما می توانید بدون دغدغه لو رفتن گذرواژه، اینترنت وای فای خود را با دوستانتان شریک شوید. قبلا گوگل از قابلیت SOS در گوشی های پیکسل 4 استفاده نموده است، این گوشی ها در صورت تشخیص تصادف، به صورت اتوماتیک با پلیس یا اورژانس تماس می گرفتند. این قابلیت که تا به امروز فقط در گوشی های پیکسل قابل استفاده بود، با اندروید 12 به صفحه تنظیمات تمامی گوشی های اندرویدی خواهد آمد.

گوگل مدت هاست که میخواهد چرخش اتوماتیک صفحه نمایش در سیستم عامل اندروید را هوشمندتر کند. سیستم چرخش اتوماتیک نو با استفاده از دوربین سلفی گوشی، جهت و زاویه دید شما را تشخیص می دهد تا از چرخش بی موقع نمایشگر جلوگیری کند. با ظهور گوشی های هوشمند تمام صفحه، گوگل در اندروید 10 قابلیت نوی را ارائه داد که به یاری آن می توانستید از نگه داشتن انگشت خود روی کلید هوم و به سمت چپ کشیدن آن، به جای دکمه بازگشت بهره ببرید. البته به علت این که خیلی از اپلیکیشن های اندرویدی قبل از این تغییر ساخته شده بودند، قابلیت فوق در اندروید 10 کارایی چندان بالایی نداشت.

در اندروید 12، گوگل از یادگیری ماشین برای تشخیص قصد کاربر از لمس کلید هوم استفاده خواهد نمود. طبق گفته کارشناسان، گوگل الگوریتم یادگیری ماشین خود را بر روی 43000 اپلیکیشن مختلف پیاده نموده است، پس می توان انتظار داشت این ویژگی مجذوب نماینده عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اندروید 12 امکان انتقال تماس ها بین دو سیم کارت جای گرفته در گوشی را فراهم خواهد نمود. این ویژگی می تواند به خصوص در هنگام قطع شدن سرویس یکی از سیم کارت ها، بسیار مفید باشد. اندروید 12 اما در حوزه امنیت و حفظ حریم خصوصی گام مهمی خواهد برداشت. قابلیت نو ضد ردیابی و تنظیمات امنیتی باعث می گردد تا تبلیغات شرکت های متفرقه که هزینه ای برای تبلیغات به گوگل پرداخت ننموده اند، به طور کامل از سیستم عامل این شرکت حذف گردد. به یاری این ویژگی بعلاوه می توانید میکروفون و بلندگوی گوشی خود را به طور کامل خاموش نموده و سنسورهای دستگاه خود راه هم غیر فعال کنید.

گوگل هرچند همیشه به ما اجازه داده است که از فروشگاه هایی غیر از گوگل پلی به نصب اپلیکیشن های اندرویدی بپردازیم، معمولا در هنگام نصب با نشان دادن پیغام هایی ما را از این اقدام بازمی دارد. اتفاقاتی مانند شکایت شرکت اپیک گیمز از گوگل و اپل، گوگل را برآن داشته تا در بخشی از سیاست هایش علیه فروشگاه های ترد پارتی صرف نظر کند. در اندروید 12 از این پیغام های بازدارنده خبری نخواهد بود اما فروشگاه های اپلیکیشن باید مقررات امنیتی اندروید را به بیش از گذشته دنبال نمایند.

این توضیحات بخش کوچکی از ویژگی های نو اندروید 12 بود و باید منتظر ماند و دید که اندروید 12 با چه قابلیت های نوی منتشر خواهد شد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ سومین نسخه بتای One UI 4 را برای گلکسی S21 منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سومین نسخه بتای One UI 4 را برای گلکسی S21 منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید