غار نمکی گرمسار، جاذبه ای نفس گیر برای طبیعت گردی

به گزارش وبلاگ پتول، منطقه گرمسار که میزبان بزرگ ترین معادن و تونل های نمک در منطقه خاورمیانه است، در حال حاضر 40 تونل نمک را در خود جای داده است.

غار نمکی گرمسار، جاذبه ای نفس گیر برای طبیعت گردی

تنوع و گوناگونی جاذبه های طبیعت گردی و جاهای تماشای گرمسار بسیار جالب توجه است. از تپه های مریخی گرفته تا تونل نمکی که این روزها گردشگران بسیاری را برای بازدید به این منطقه می کشاند. ایران نیز با دارا بودن معادن نمک فراوان می تواند از این جاذبه طبیعی شگفت انگیز برای توسعه گردشگری در فصول سرما استفاده کند. غار نمکی گرمسار یکی از معدن های خارق العاده نمک در ایران است که تورهای طبیعت گردی بسیاری برای بازدید از آن برگزار می گردد. با وبلاگ پتول همراه باشید.

روستای پاده

پاده، روستایی از توابع بخش آرادان شهرستان گرمسار در استان سمنان است و آنچه روستای پاده، را از بقیه جاذبه های گردشگری سمنان در این منطقه متمایز می نماید، وجود تونل های بزرگ نمک است. معدن کوهدشت محل بالا آمدن گنبد نمکی با پوشش گچ و نمک است. در داخل این گونه گنبدهای نمکی محل گیر افتادن نفت (تله های نفتی) است.

نمای غار نمکی گرمسار

در ورودی غار، دیواره ها تیره و طوسی رنگ و هر چه به عمق آن نزدیک تر شویم، روشن تر و براق تر دیده می شوند. نزدیک شدن به سطوح روشن تر گویای این مطلب است که زمان حفر آن نقطه از غار به حال نزدیک تر است. با قدم گذاشتن در جهت این تونل ها، دیواره هایی از جنس نمک را می بینیم که در سرتاسر آن، قندیل های آویزان از یخ نمک جلوه زیبایی به این تونل ها داده است.

گنبدهای نمکی

تپه های مریخی و گنبدها و تونل های نمکی در منطقه نسبتا بزرگی پراکنده شده اند. در حوالی گرمسار حدود 27 معدن نمک وجود دارد؛ اما این جاذبه ها به طور خاص در حدود 15 کیلومتری غرب گرمسار و 90 کیلومتری تهران در جاده ایوانکی و گرمسار قرار دارند. با عبور از ایوانکی تعدادی از این تپه ها و مناظرشان رویت خواهند شد. 500 متر قبل از خروجی آزادراه قم و گرمسار یک خروجی در سمت راست واقع شده است که برای رفتن به معدن بی نظیر کوهدشت کهن می بایست وارد آن شد.

موارد ضروری برای بازدید

برای بازدید حتما باید چراغ قوه مناسب به همراه داشت چرا که داخل غار تاریک است و به علت تردد بسیار میانه های جهت به سوی انتهای غار لغزنده است و عبور از کناره ها امن تر خواهد بود. بعلاوه برای بازدید از تونل های نمکی احتیاج به دریافت مجوز از پلیس هدایت و رانندگی برای ورود به جاده های معدن نمک با اتوبوس دارید.

اگر به مکان های تفریحی نزدیک تهران برای سفرهای کوتاه علاقه دارید، یک آخر هفته بی نظیر در فشم را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر گردشگری، جواهردشت عروس ییلاق های گیلان را با هم بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "غار نمکی گرمسار، جاذبه ای نفس گیر برای طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار نمکی گرمسار، جاذبه ای نفس گیر برای طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید