معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی

به گزارش وبلاگ پتول، جاذبه های گردشگری بمبئی

شهر بمبئی یا مومبای یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای کشور هند است و سالانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند. صنعت سینمایی مشهور و پرطرفدار بالیوود در شهر بمبئی مستقر است و بسیاری از فیلم های هندی هم در خیابان های این شهر فیلمبرداری می شوند. علاوه بر این بناها و جاذبه های تاریخی و گردشگری و همین طور غذاهای خوشمزه و لذیذ هندی این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. از طرفی نزدیک بودن بمبئی به شهر ساحلی و توریستی گوا هم باعث شده تا مسافران زیادی با استفاده از تور بمبئی-گوا به این کشور سفر کنند. از بمبئی هر چه بگوییم کم گفته ایم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم معروف ترین و بهترین جاذبه های گردشگری بمبئی را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی

دروازه هند | Gateway of India

بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی بمبئی دروازه هند است که امروزه به سمبل و نماد این شهر تبدیل شده است. این بنای بزرگ و باشکوه در سال 1924 به مناسبت بازدیدِ شاه جرج پنجم و ملکه ماری از بمبئی ساخته شده است. جالب است بدانید که این دروازه آخرین جایی بود که ارتش و سربازان انگلیسی از هند خارج شدند و نقطه سرانجامی بر استعمار طولانی و حضور انگلیسی ها در هند گذاشتند. این دروازه به گونه ای ساخته شده که وقتی مسافران با قایق به سمت بندر بمبئی می آیند اولین چیزی که می بینند همین دروازه باشد. به همین دلیل هم این بنا به دروازه هند مشهور شده است. امروزه دروازه هند یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی بمبئی است و بسیاری از توریست ها بمبئی گردی را از این نقطه آغاز می کنند.

  • آدرس: Apollo Bandar, Colaba Mumbai

گذرگاه کولابا | Colaba Causeway

گذرگاه کولابا یکی از قدیمی ترین مناطق شهر است و امروزه یکی از بازارهای سنتی و مشهور بمبئی به حساب می آید. دو طرف این گذرگاه مملو از دستفروشان و فروشندگانی است که طیف متنوعی از محصولات، از جواهرآلات و زیورآلات ارزان گرفته تا پوشاک، لباس و حتی کتاب های دست دوم را به فروش می رسانند. علاوه بر این در این منطقه رستوران ها، کافه ها و مغازه های مختلفی وجود دارند که با ارائه انواع غذاهای هندی و نوشیدنی های خوش طعم و گوارا فضایی بسیار تماشایی و دلچسب به وجود می آورند. گذرگاه کولابا شما را به سفری به یاد ماندنی در دل تاریخ و فرهنگ و سبک زندگی مردم بمبئی می برد و مطمئنا برای توریست ها و توریستان خارجی بسیار جالب خواهد بود. همه این عوامل باعث شده اند تا این منطقه امروزه به یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی بمبئی تبدیل شود و مسافران زیادی به این بازار بیایند.

ساختمان های دوران استعمار | Heritage Building

همان طور که می دانید هند سال ها تحت استعمار انگلیس قرار داشت و انگلیسی ها تا سال 1947 که هند سرانجام توانست به استقلال دست پیدا کند حضوری پررنگ در شهرهای مختلف هند از جمله بمبئی داشتند. امروزه ساختمان ها و بناهای تاریخی متعددی در بمبئی به جا مانده اند که یادگار دوران استعمار و حضور انگلیسی ها هستند. این ساختمان ها با سبک معماری اروپایی و انگلیسی که دارند جزء جاذبه های توریستی بمبئی به شمار می فرایند. از جمله زیباترین و باشکوه ترین این ساختمان ها، موزه شاهزاده ویلز، ایستگاه راه آهن ویکتوریا ترمینوس، دیوان عالی بمبئی و ساختمان های horniman circle در محوطه قلعه تاریخی شهر است. با بازدید از این ساختمان ها می توانید با شگفتی های معماری قرن هجدهمی و میراث استعمارگران انگلیسی بیشتر آشنا شوید. این ساختمان ها اکثرا در جنوب شهر بمبئی قرار گرفته اند.

کلیسای افغان | Afghan Church

یکی دیگر از جاذبه های توریستی بمبئی کلیسایی تاریخی به نام کلیسای افغان است. این کلیسا با سبک معماری نئوگوتیک، پنجره های شیشه ای و رنگی و برج 60 متری یکی از باشکوه ترین کلیساهایی است که در بمبئی قرار گرفته است. این کلیسا توسط انگلیسی ها و در یادبود سربازانی که در اولین جنگ انگلیسی ها و افغان ها کشته شدند ساخته شده است. این جنگ تلاش نافرجام انگلیسی ها در سال 1842 برای تصرف و سلطه بر کشور امروزی افغانستان بوده است.

  • آدرس: Nanabhai Moos Marg, Navy Nagar, Colaba

ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی | CHHATRAPATI SHIVAJI TERMINUS

سرانجامه یا ترمینال راه آهن چاتراپاتی شیواجی بدون شک یکی از بارزترین و نمادین ترین جاذبه های توریستی بمبئی است که در دوران حضور امپراتوری بریتانیا در شبه قاره هند ساخته شده است. این ساختمان باشکوه در سال 1887 و با تلفیق از سبک های معماری گوتیک و مولفه های هندی ساخته شده است و یکی از مشهورترین و اصلی ترین ایستگاه های راه آهن شهر بمبئی است. به طور کلی این ساختمان و فضای بیرون و محوطه اطرافش، فضایی بسیار پرجنب و جوش و سرزنده دارد و رستوران ها و کافه های مختلفی در همین حوالی وجود دارند. به همین دلیل به تمام توریست ها پیشنهاد می شود در سفر به بمبئی حتما سری به این ایستگاه راه آهن و محله های اطرافش هم بزنند.

  • آدرس: Chhatrapati Shivaji Terminus Area, Fort Mumbai

غارهای الفنتا | Elephanta Caves

غارهای الفنتا مجموعه ای غارهای باستانی شگفت انگیز هستند که در جزیره الفنتا در بندر بمبئی و 10 کیلومتری شهر بمبئی قرار گرفته اند. این غارها در قرن 5 ساخته شده اند و شامل مجمسه ها و تندیس های سنگی بزرگ و کوچک بی نظیری هستند که همگی به شیوا، خدای هندوها اختصاص پیدا کرده اند. جالب است بدانید که این غارهای باستانی تا سده 1500 هم همچنان به عنوان نیایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت. از شهر بمبئی با کشتی می توانید یک ساعته خود را به غارهای الفنتا برسانید و از یکی از بی نظیرترین جاذبه های توریستی بمبئی دیدن کنید.

رختشویخانه سنتی یا دوبی گات | Dhobi Ghat

یکی دیگر از تماشایی ترین جاذبه های توریستی بمبئی رختشویخانه سنتی است که در زبان هندی دوبی گات نامیده می شود. دوبی گات در واقع یک رختشویخانه وسیع و بزرگ فضای باز است که در سال 1890 ساخته شده و مردم برای شستشوی لباس هایشان به آن جا می آیند. جالب است بدانید که دوبی در زبان هندی به افرادی گفته می شود که در این مکان کار می کنند و شغل آن ها شستن لباس های مردم است. در این مکان ردیف هایی از بلوک های سیمانی وجود دارد که هر سنگ به یک نفر اختصاص پیدا می کند و از صبح تا شب به شستشوی دستی لباس ها مشغول می شوند. این رختشویخانه سنتی یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی بمبئی است و در این جا می توانید با سبک زندگی سنتی مردم به خوبی آشنا شوید. از بالا که این رختشویخانه را نگاه کنید صدها و هزاران دوبی (رختشوی) را می بینید که روی بلوک های سنگی زانو زده اند و با دست لباس ها و ملحفه های کثیف را چنگ می زنند و می شورند.

آدرس: دوبی گات در نزدیکی ایستگاه راه آهن ماهالاکسامی و در مرکز شهر قرار گرفته است. هنگامی که از ایستگاه قطار بیرون آمدید کافیست به سمت چپ بپیچید تا دوبی گات را ببینید.

بالیوود | Bollywood

بمبئی مرکز استقرار صنعت سینمای هند یا همان بالیوود است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. در بین ما ایرانی ها هم فیلم های هندی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و به همین دلیل هم بالیوود را می توان یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی بمبئی دانست. بسیاری از فیلم های هندی در خیابان ها و سطح شهر بمبئی فیلمبرداری می شوند. بنابراین احتمالش زیاد است که در سفر به این شهر با یک صحنه فیلمبرداری واقعی روبرو شوید و شاید توانستید در یکی از فیلم ها بازی کنید! سینما اروس با ساختمان باشکوه و معماری بی نظیرش در کنار ایستگاه راه آهن churchgate قرار گرفته و یکی از بهترین مکان ها برای شرکت در فیلم های هندی (البته به عنوان سیاهی لشگر) است! البته می توانید تنها به تماشای صحنه های فیلمبرداری اکتفا کنید و از دور فیلمبرداری یک فیلم هندی را ببینید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت

به "معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید