نخستین پرتاب فضانوردان از آمریکا پس از بازنشستگی شاتل ها ، اسپیس ایکس آماده فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی می شود

به گزارش وبلاگ پتول، شرکت خصوصی اسپیس ایکس آماده فرستادن دو فضانورد ناسا به سوی ایستگاه فضایی بین المللی می شود که نخستین پرتاب فضانورد از آمریکا پس از بازنشسته شدن شاتل های فضایی است.

نخستین پرتاب فضانوردان از آمریکا پس از بازنشستگی شاتل ها ، اسپیس ایکس آماده فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی می شود

به گزارش وبلاگ پتول به نقل از space.com پرتاب سفینه دراگون سرنشین دار شرکت اسپیس ایکس حامل دو فضانورد ناسا با یک موشک فالکون از سکوی پرتاب تاریخی 39A در روز چهارشنبه 27 مه (7 خرداد) در ساعت 4:33 بعدازظهر به وقت شرق آمریکا (8:33 بعدازظهر به وقت گرینیچ) به سوی ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد، البته به شرطی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد.

باب بنکن و دوگ هارلی دو فضانوردی هستند که برای نخستین بار پس از تقریبا یک دهه - پس از بازنشستگی شاتل های فضایی- از خاک آمریکا به مدار زمین فرستاده خواهند شد. این ماموریت که Demo-2 نام دارد، نخستین پرواز آزمایشی سفینه دراگون سرنشین دار هم هست که پس از پرواز آزمایشی Demo-1 سفینه بدون سرنشین دراگون در مارس 2019 انجام می گیرد.

پس از پرتاب موشک فالکون 9 این دو فضانورد سوار بر سفینه دراگون مسیری مداری 19 ساعته ای را طی می کنند تا در روز پنجشنبه 28 مه به سه نفر سرنشین ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندند.

بنکن و هارلی یک تا چهار ماه در این آزمایشگاه مداری خواهند گذراند که بستگی به اینکه شرایط سفینه سرنشین دار دراگون حامل آنها چطور باشد و همچنین پرتاب یک سفینه دراگون سرنشین دار دیگر به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در ماموریتی به نام Crew-1 در چه زمانی انجام شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین پرتاب فضانوردان از آمریکا پس از بازنشستگی شاتل ها ، اسپیس ایکس آماده فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرتاب فضانوردان از آمریکا پس از بازنشستگی شاتل ها ، اسپیس ایکس آماده فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید