یکی از جنگنده های پیشرو دنیا را بشناسید!، فیلم

به گزارش وبلاگ پتول، جنگنده F15 EX یک جنگنده چند منظوره آمریکایی است که از نسخه McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle الهام گرفته است.

یکی از جنگنده های پیشرو دنیا را بشناسید!، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پتول و به گزارش پارسینه، جنگنده های F15Eagle آمریکا بیش از 50 سال است که استفاده می شوند اما به لطف نوسازی های متعدد هنوز در میان هواپیماهای پیشرو دنیا هستند. آخرین نسخه آن ها، F15EX به عنوان جایگزینی برای F15c و مکملی برای جنگنده های نسل پنجم F22 و F35 خواهد بود.

جنگندهF15 EX یک نسخه به روز شده از F15 eagle است و با آخرین سیستم های آویونیک و هدف گیری پیشرفته پرواز می نماید. اگر چه هواپیماهای F15 C/D هنوز در حال سرویس هستند؛ آخرین F15A در سال 2009 بازنشسته شد. جنگندهF15EX مجهز به سیستم کنترل پرواز دیجیتال است. سرعت آن به بیش از 2600 کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند در ارتفاع 18 کیلومتری پرواز کند.

اگرچه از بیرون شبیه نسخه های قبلی به نظر می رسد اما از نظر سیستم های ایونیک، کابین خلبان، موتورها کاملا تغییر نموده و متناسب با جنگ مدرن طراحی شده است؛ نمونه آن رادار AESA است که علاوه بر شناسایی اهداف و موشک ها، بعلاوه تهاجمی عمل نموده و حتی عملکرد رادارهای دشمن را نیز مختل کند.

به طور خاص، F-15EX قادر است تا 22 موشک هوا به هوا را حمل کند و ساختار بازبینی شده با عمر خدمت 20000 ساعت است. وظیفه این جنگنده در درجه اول حفاظت از حریم هوایی است و در عملیات های تهاجمی از تسلیحات دوربرد استفاده می نمایند و اهداف شناسایی شده را از بین می برند. جنگنده F-15EX علاوه بر حمل 22 موشک هوا به هوا، توانایی حمل انواع دیگر سلاح ها را نیز دارد. این سلاح ها عبارتند از:

  • توپ شش لول 120 میلیمتری M61A1 با 500 گلوله
  • ترکیبی از 12 موشک AIM-9 Sidewinders یا AIM-120 AMRAAM1
  • ترکیبی از 24 موشک هوا به زمین
  • سلاح های هایپرسونیکی تا 22 فوت طول و وزن بیش از 3 تن

227323

منبع: خبرآنلاین

به "یکی از جنگنده های پیشرو دنیا را بشناسید!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از جنگنده های پیشرو دنیا را بشناسید!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید