نماینده چین: پیشرفت در مذاکرات وین را نباید دست کم گرفت

به گزارش وبلاگ پتول، نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین بعد از سرانجام مذاکرات وین برای لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تاکید نمود که پیشرفت های حاصل شده در مذاکرات را نباید دست کم گرفت هر چند اختلافاتی باقی است و تا دستیابی به موفقیت، فاصله داریم.

نماینده چین: پیشرفت در مذاکرات وین را نباید دست کم گرفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پتول از خبرگزاری شینهوا، یک کننده ارشد چین روز آدینه گفت پیشرفت حاصل شده در مذاکرات هسته ای ایران در این هفته نباید دست کم گرفته گردد هر چند که هنوز تا حصول موفقیت اصلی در مذاکرات فاصله وجود دارد. گروه 1+4 شامل چین، انگلیس، فرانسه، روسیه و آلمان)، اتحادیه اروپا و ایران در روز های دوشنبه تا آدینه بحث های مبسوطی در شهر وین برای احیای توافق هسته ای سال 2015 انجام دادند.

وانگ کوان کننده چین در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در وین گفت: چین امیدوار است که رایزنی های هر کدام از طرف ها با دولت های خودشان در دوره وقفه در مذاکرات تا هفته آینده، بتواند یک نیروی سیاسی تازه به مذاکرات تزریق نماید.

وانگ در ادامه شرح داد: این مذاکرات به طرف های دیگر یاری کرد تا شناخت خود از موضع تیم مذاکراتی دولت تازه ایران را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: چین امیدوار است که همه طرف های دخیل در مذاکرات در جهت ایجاد یک فضای خوب برای مذاکرات اقدام کنند. چین به حمایت قاطعانه از آغاز مجدد فرایند مذاکرات بین آمریکا و ایران و بعلاوه ایفای نقشی منحصر به فرد و سازنده برای کار با همه طرف ها برای رسیدن به نتایج زودهنگام ادامه خواهد داد.

در جریان این مذاکرات پنج روزه، ایران پیش نویس پیشنهادات خود را برای توافق هسته ای سال 2015 که آمریکا سال 2018 از آن خارج شد ارائه داد.

با این حال، دیپلمات های ارشد از انگلیس، فرانسه و آلمان روز آدینه ناامیدی و نگرانی خود را بعد از تحلیل کامل و دقیق تغییرات پیشنهادی ایران در متن مذاکره شده در جریان شش دور قبلی مذاکرات ابراز داشتند.

وانگ بعد از این نشست تاکید نمود که مصاحبه در باره جستجوی راه های رسیدن به اجماع و توسعه اجماع باید به وسیله تمرکز بر متن و پیشنهادات ادامه یابد هر چند که اختلافاتی باقی است.

دور قبلی مذاکرات برای احیای توافق سال 2015 در ماه ژوئن برگزار گردید. دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق در ماه مه 2018 / اردیبهشت 97 از توافق خارج شد و بطور یکجانبه تحریم هایی علیه ایران اعمال کرد. ایران نیز به تدریج از ماه مه 2019 اجرای بخش هایی از توافق را متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نماینده چین: پیشرفت در مذاکرات وین را نباید دست کم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده چین: پیشرفت در مذاکرات وین را نباید دست کم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید