نینتندو از موفقیت تجاری بزرگ سوییچ برای توسعه بازی هایش استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ پتول، نینتندو اعلام نموده است که موفقیت بزرگ و غیرمنتظره سوییچ باعث شده تا این شرکت بتواند در فرصت های تجاری تازهی سرمایه گذاری کند، این فرصت های تجاری تازه شامل 880 میلیون دلار بودجه برای بخش توسعه بازی خواهد بود.

نینتندو از موفقیت تجاری بزرگ سوییچ برای توسعه بازی هایش استفاده می نماید

در یک جلسه توجیهی که پس از انتشار آخرین نتایج اقتصادی در روز پنجشنبه گذشته برگزار شده بود، شانتارو فوروکاوا، رئیس شرکت نینتندو، خاطرنشان کرد که عملکرد سوییچ از انتظارات نینتندو فراتر رفته است و شرح داد که این شرکت چگونه میخواهد پول نقد خود را خارج از هزینه های تحقیق و توسعه و سرمایه های معمولی و رایج خرج کند.

فوروکاوا در جریان صحبت هایش اذعان کرد که نینتندو 100 میلیارد ین (معادل 880 میلیون دلار) را برای توسعه ظرفیت های بخش توسعه داخلی بازی های خود و 50 میلیارد ین (معادل 440 میلیون دلار) را برای توسعه دارایی هایی خود در زمینه تفریح هایی به غیر از بازی ها از جمله فیلم ها اختصاص خواهد داد. با این حال، دو برابر این مبلغ - تا سقف 300 میلیارد ین (2.6 میلیارد دلار / 2 میلیارد پوند) - در ساخت پایه هایی برای حفظ و توسعه روابط با مصرف نمایندگان سرمایه گذاری خواهد شد.

فوروکاوا درباره برنامه این شرکت گفت: به عنوان شرکتی که لبخند را به وسیله تفریح برای مخاطبان به ارمغان می آورد، هدف نینتندو همواره ایجاد تفریح های اصیل بوده است. در کسب وکارهای با نوسانات شدیدی مانند کسب وکارهای حوزه تفریح، سیاست اصلی فعالیت های اقتصادی ما تضمین پول نقد و سایر دارایی های نقدی بوده است تا بتوانیم به طور مستمر محصولات و خدماتی را ارائه دهیم که دائماً شگفتی های نوی را برای مخاطبان ارائه می نمایند.

او در ادامه اضافه نمود: در حالی که این سیاست اساسی تغییر نخواهد نمود، کسب و کار نینتندو سوییچ فراتر از انتظارات ما بوده و ما را در چند سال اخیر در موقعیت قدرتمندی قرار داده است و فرصت خوبی را برای ما مهیا نموده تا در نحوه استفاده مؤثرتر از پول نقد خود در انواع شیوه های سرمایه گذاری استراتژیک و معنادار بازنگری کنیم.

با توجه به برنامه های 150 میلیارد ینی نینتندو برای سرمایه گذاری در ایجاد دارایی های نو نرم افزاری، این شرکت در درجه اول بر توسعه ارگانیک تشکیلات مختلف فعلی خود تمرکز خواهد نمود تا به زعم مدیر این شرکت آن ها بتوانند فرهنگ خلاق نینتندو را ادامه دهند. با این حال، فوروکاوا احتمال تصاحب استودیوهای نو دیگر را هم رد ننموده است.

در همین اوایل سال میلادی جاری شرکت نینتندو بعد از چیزی حدود یک دهه یک استودیو را تصاحب و به جمع استودیوهای داخلی خود اضافه نمود. آن ها سازندگان بازی Luigis Mansion 3 یعنی استودیو کانادایی نکست لِول گیمز (Next Level Games) را تصاحب کردند؛ استودیویی که البته در گذشته هم همکاری طولانی و نزدیکی با نینتندو داشت و خریداری شدن آن ها به وسیله نینتندو با توجه به شرایط کنونی صنعت اتفاق عجیبی نبود. در واقع، نینتندو برای اینکه از احتمال خریداری شدن این استودیو به وسیله شرکت های مشتاق دیگر جلوگیری کند، خود زودتر دست به عمل شد.

در پی فیلم آینده سوپر ماریو که با ایلومینیشن ساخته می گردد، فوروکاوا اعلام نموده که نینتندو روی توسعه محتوای ویدیویی نو کار خواهد نمود و بعلاوه فرصت هایی را در کسب وکارهای تفریح هایی غیر از بازی که وابستگی بالایی به تجارت بازی دارند، دنبال خواهد نمود.

در رابطه با سرمایه گذاری 300 میلیارد ینی نینتندو برای توسعه و بهبود روابط با مشتریان، این هزینه با موضوع توسعه راه هایی برای بهتر کردن حساب های کاربری کاربران و فراهم کردن تجربه ها و سرویس های بهتر برای آنان صورت گرفته تا ارزش بیشتری را برای بازیکنان به همراه داشته باشد.

به گفته نینتندو در حال حاضر بیش از 250 میلیون دارنده حساب نینتندو در 164 کشور و منطقه در سراسر دنیا وجود دارد، از جمله مناطقی که این شرکت در آن ها فعالیت رسمی و خاصی ندارد. فوروکاوا خاطرنشان کرد: هدف صرفاً ترویج تغییر به سمت سرویس های دیجیتال نیست، بلکه هدف اصلی ایجاد یک زیرساخت خدمات منحصر به فرد نینتندو بر اساس تجارت یکپارچه سخت افزاری-نرم افزاری ما است.

نینتندو چند روز پیش به صورت رسمی خاطرنشان کرد که فروش کنسول نینتندو سوییچ از مرز 92.87 میلیون دستگاه عبور نموده است. نینتندو انتظار دارد تا سرانجام سال اقتصادی در مارس 2022 فروش کنسول سوییچ از فروش کنسول نسل هفتمی Wii بیشتر گردد. Wii که در حال حاضر پرفروش ترین کنسول خانگی نینتندو است، در کل دوران حیاتش 101.63 میلیون دستگاه فروش کرد. به نظر می رسد که سوییچ در رسیدن به این آمار کار آسانی خواهد داشت.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "نینتندو از موفقیت تجاری بزرگ سوییچ برای توسعه بازی هایش استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نینتندو از موفقیت تجاری بزرگ سوییچ برای توسعه بازی هایش استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید