واتساپ چند قابلیت نو برای کاربران iOS عرضه کرد

به گزارش وبلاگ پتول، واتساپ برای iOS به تازگی به نسخه 22.2.75 آپدیت شده است. با این آپدیت، بسیاری از ویژگی هایی که طی چند ماه اخیر به صورت آزمایشی برای کاربران نسخه بتا تست می شدند، اکنون در نسخه عمومی برنامه در اختیار عموم کاربران قرار گرفته اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این آپدیت امکان توقف و از سرگیری ضبط پیغام های صوتی است. این قابلیت که از ماه اکتبر در حال آزمایش بوده، اکنون در دسترس همه کاربران قرار گرفته است. شایان ذکر است که این اپلیکیشن آغاز به آزمایش قابلیت مکث و از سرگیری ضبط پیغام های صوتی در نسخه دسکتاپ هم نموده است.

واتساپ چند قابلیت نو برای کاربران iOS عرضه کرد

یکی دیگر از ویژگی های موجود در به روزرسانی نسخه 22.2.75 واتساپ مربوط به سیستم عامل iOS 15 است. اکنون، نوتیفیکیشن ها از حالت فوکوس پشتیبانی می نمایند، به این معنی که مخاطبان منتخب همچنان می توانند حتی زمانی که حالت تمرکز (Focus mode) را فعال نموده اید، به شما پیغام دهند. نکته مهم آخر اینکه، واتساپ در هفته های گذشته امکان نمایش عکس پروفایل کاربر را هنگام ارسال نوتیفیکیشن برای شما فراهم نموده است. درست مانند توییتر، اکنون می توانید عکس پروفایل شخصی که برای شما پیغام می فرستد را هم ببینید که یکی دیگر از ویژگی های مربوط به سیستم عامل iOS 15 به شمار می آید.

این پلتفرم در ماه های اخیر از قابلیت های زیادی رونمایی نموده که این اقدامات قطعا کار را برای رقبا سخت تر از قبل خواهد نمود. با این حساب بد نیست اشاره کوتاهی به بعضی از آن ها داشته باشیم. طبق آخرین گزارش های منتشر شده، واتساپ در حال کار روی قابلیت نوی است که به کاربران این امکان را می دهد تا پیغام خود را از واتساپ اندروید به iOS انتقال دهند. این طور که به نظر می رسد، حداقل طبق گزارش منتشر شده از وب سایت WABetaInfo، این قابلیت در نسخه بتای اپلیکیشن واتساپ iOS در دسترس واقع شده است و حتی اسکرین شاتی از آن هم منتشر شده که نشان می دهد چگونه می توان فرآیند انتقال تاریخچه پیغام از واتساپ اندروید به iOS را انجام داد.

در خبر دیگری به این مقوله پرداخته شده که اپ واتساپ در به روزرسانی آینده خود قصد انجام تغییرات زیادی را دارد و یکی از آن ها اصلاح طراحی فهرست چت ها برای کاربران iOS است. این تغییر واتساپ، به صورت آزمایشی برای بعضی از کاربران اعمال شده و هدف این پلتفرم از این تغییر، بهبود رابط کاربری است تا کاربران راحت تر از قبل به فهرست چت های خود دسترسی پیدا نمایند. طبق گزارش WABetaInfo، واتساپ می خواهد صفحه فهرست چت خود را با طراحی کاربردی تری بهبود ببخشد.

به گزارش WABetaInfo در به روزرسانی آینده ، واتساپ یک گزینه ورودی نو برای Broadcast در فهرست مخاطبین کاربر خواهد آورد که زمانی که کاربر روی همان گزینه آغاز چت نو در بالا سمت راست ضربه بزند، در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، واتساپ بعلاوه می خواهد تشخیص دهد که آیا کسی به شما در یک چت گروهی پاسخ داده یا نامی از شما برده یا خیر. به عنوان مثال، در حال حاضر اگر فردی در یک گروه به شما پاسخ دهد، نوتیفیکیشنی دریافت می کنید که می گوید شخصی به شما پاسخ داده است.

از دیگر قابلیت های نو و کاربردی این پلتفرم محبوب می توان به قابلیت پنهان کردن شرایط آخرین بازدید شما از کاربران غریبه اشاره نمود. باید خاطر نشان کرد که با این قابلیت، کاربران غریبه برای چک کردن شما کار سخت تری را در پیش خواهند داشت و شرایط آخرین بازدید و آنلاین بودن شما برای آن ها نشان داده نخواهد شد.

طبق گزارش WABetaInfo، تنظیمات حریم خصوصی آخرین بازدید واتساپ اکنون به طور پیش فرض در گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون روی گزینه مخاطبین من تنظیم شده، این به این معنی است که تنها مخاطبین شما قادر خواهند بود تا از شرایط آخرین بازدید و آنلاین بودن شما آگاه شوند.

در نهایت باید به ویژگی اشاره نمود که نبود آن در واتساپ بسیار حس می گردد و آن هم نبود پلیر واتساپ است. اما خبر خوب اینکه تیم این شرکت به زودی قابلیت نوی را فراهم می نماید که به شما امکان می دهد به پیغام های صوتی در پس زمینه گوش بدهید. پلیر صوتی نو در بالای برنامه به شکل یک نوار ظاهر می گردد. این نوار شامل گزینه هایی است که به شما امکان می دهد پیغام صوتی را متوقف، حذف یا دوباره به آن گوش کنید. باید دید در ماه های آینده این اپلیکیشن پرمخاطب از چه قابلیت هایی نوی رونمایی خواهد نمود.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ چند قابلیت نو برای کاربران iOS عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ چند قابلیت نو برای کاربران iOS عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید