وحشت در کرمان؛ حمله راهزنان به یک اتوبوس مسافربری!

به گزارش وبلاگ پتول، ایران پهناور جاده های متعدد، طولانی و بزرگی دارد که بعضی از آن ها از نواحی بیابانی و کم جمعیت می گذرد. امنیت این جاده ها در سال های گذشته به علت حضور اراذل و اوباش و خفت گیران به وسیله فراجا همواره تأمین می شده است، اما حالا با کاهش این جرایم، حضور نیرو های امنیتی نیز در بعضی از جاده ها گویا نسبت به گذشته کمرنگ شده است به نحوی که بعضی احساس ناامنی در بعضی مسیر ها می نمایند.

وحشت در کرمان؛ حمله راهزنان به یک اتوبوس مسافربری!

به گزارش مهر، در ماه های اخیر بعضی از رانندگان اتوبوس های مسافرتی خبر می دادند که در جاده های پهناور استان کرمان درست در نقاطی که کمتر ترددی در آن ها انجام می گردد، افرادی قصد سرقت از خودروی آن ها را داشته اند یا اقدام به سرقت اموال مسافران پس از توقف اتوبوس نموده اند.

این اتفاقات به ندرت رخ می دهد، ولی گزارش آن به وسیله رانندگان به ترمینال های اتوبوسرانی داده می شد. در آخرین اقدام یکی از رانندگان اتوبوس تهران -ایرانشهر خبر از اتفاق دیگری داد که نیمه شب 12 تیر ماه برای او افتاده است.

ساسان یکی از رانندگان اتوبوس گفت: ساعت یک و نیم شب 12 تیر ماه در محدوده پل هشتصد متری حوزه استحفاظی شهرستان ریگان از توابع استان کرمان در حال رانندگی بودم که عده ای از افراد با پرتاب سنگ و شکستن شیشه های اتوبوس قصد توقف اتوبوس را در این مسیر داشتند.

وی ادامه داد: اما چون پیش از این شنیده بودم که رانندگان اتوبوس های دیگری در موقعیت مشابه مورد خفت گیری واقع شده اند و سارقان با این حربه اتوبوس آن ها را متوقف نموده و اموال مسافران را دزدیده اند از توقف خودداری نموده و با سرعت به راهم ادامه دادم تا زمانی که دیگر آن ها را ندیدم.

این راننده اتوبوس گفت: اگر سنگ های پرتاب شده باعث شکسته شدن شیشه اتوبوس گردد و به صورت راننده برخورد کند، قطعاً اتفاق ناگواری برای همه مسافران رخ می دهد. با این حال راهزنان با چنین حرکتی، قصد به یغما بردن اموال مسافران را دارند و تا کنون چندین بار گزارش شده که روال دزدی راهزنان در آن منطقه به همین صورت بوده است.

ساسان گفت: عمده رانندگان زمانی که به اولین مرکز نیروی انتظامی می رسند موضوع را گزارش می نمایند و طبیعتاً نیروی انتظامی هم کوشش خود را برای دستگیری سارقان شروع می نمایند، اما این اتفاق برای ما احساس ناامنی در این منطقه بوجود آورده است.

به نظر می رسد حضور نیرو های فراجا در منطقه ذکر شده به وسیله رانندگان اتوبوس های مسافربری می تواند احساس امنیت را در آن ها و مسافرانشان بوجود بیاورد و از بروز اتفاقاتی که ممکن است برای هر خودرویی حتی خودرو های شخصی بیفتد، جلوگیری کند.

منبع: فرارو

به "وحشت در کرمان؛ حمله راهزنان به یک اتوبوس مسافربری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت در کرمان؛ حمله راهزنان به یک اتوبوس مسافربری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید