پوشش 7 درصد مساحت کشور از پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره

به گزارش وبلاگ پتول، کشاورز گفت: هم اکنون کل پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره در سطح کشورمان فقط 7 درصد از مساحت کشور را پوشش داده است.

پوشش 7 درصد مساحت کشور از پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره

به گزارش خبرنگار ، اسدالله کشاورز مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش کرومیت مجموعه رویداد های ایده گرد بوت کمپ معدن/اکتشاف که در راستای معرفی شتاب دهنده سی سوتک در سالن قلم مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار گردید، گفت: هم اکنون کل پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره در سطح کشورمان فقط 7 درصد از مساحت کشور را پوشش داده است و باید 93 درصد باقیمانده را نیز برای تامین مواد اولیه واحد های تولیدی خود در آینده ای نه چندان دور، تحت پوشش عملیات قرار دهیم.

کشاورز بیان نمود: استارت آپ ها در هر حرکت مالی مثمر ثمر هستند و امیدواریم با حمایت از این گونه حرکت ها گام های موثری در بخش های مالی کشور برداریم.

او با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی زمین در برزیل در سال 1992 افزود: در آن کنفرانس توسعه پایدار را به برطرف احتیاج های نسل حاضر با توجه به تامین احتیاج های نسل آینده تعریف کردند و ما نیز باید در برنامه ریزی ها ضمن برطرف احتیاج های حال جامعه نیم نگاهی هم به احتیاج های نسل آینده داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همواره از بخش معدن می خواهند که ذخایر را برای نسل آینده نگه دارند، گفت: اما ما در شرایط فعلی هم احتیاج بسیار بالایی داریم و با توجه به شرایط کنونی کل پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره در سطح کشورمان فقط 7 درصد از مساحت کشور و سطح عرصه های مملکت را پوشش داده است و ما نیز داریم که 93 درصد باقیمانده را تحت پوشش عملیات قرار دهیم تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور برای تامین مواد اولیه واحد های تولیدی مان به ذخایر خوبی دست یابیم.

کشاورز با تاکید بر نقش روشن استارت آپ ها در این حوزه توضیح داد: سیستم های استارت آپی ایده های خلاقی است که توسط مجموعه های دانش بنیان و افکار خلاقانه شکل می گیرد و مجموعه سی سوتک در این حوزه گام برداشته است و فعالیت این بوت کمپ می تواند برای هر برنامه ریزی اجرا شده در آینده موثر و یاری کننده باشد.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای هر فعالیتی از وجود و ایده استارت آپ ها می توان استفاده کرد، گفت: وب سایت ها و اپلیکشن های مختلفی که در سطح جامعه فعالیت دارند، گواه این موضوع است.

کشاورز با اشاره به طراحی سامانه وزارت صمت برای ثبت و صدور پروانه ها بیان نمود: این یک اقدام دانش بنیان بود که سبب حذف بسیاری از فعالیت های زاید و شفاف سازی شد.

او با تاکید بر ضرورت توجه به نکات زیست محیطی در فعالیت های معدنی افزود: با ایجاد استارت آپ ها حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز در راس کار ها در انجام حفاری ها، نمونه گیری ها و عملیات اکتشاف ابتدایی قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پوشش 7 درصد مساحت کشور از پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش 7 درصد مساحت کشور از پروانه های اکتشاف یا بهره برداری صادره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید