کاهش 34 درصدی قیمت برنج پاکستانی در مشهد

به گزارش وبلاگ پتول، معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: برنج پاکستانی بیشترین کاهش قیمتی را به میزان 34 درصد داشت.

کاهش 34 درصدی قیمت برنج پاکستانی در مشهد

به گزارش خبرنگار از ، علی رسولیان معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی به نتایج نشست اخیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اشاره نمود و گفت: آنالیز قیمت ها در مورد 51 قلم کالا در بازه زمانی هشتم آذر ماه تا هشتم دی ماه سال جاری نشان می دهد قیمت 10 قلم کالا در این استان به میزان 12.7 درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: همچنین پایش قیمتی در بازه زمانی مزبور نشان می دهد که قیمت 20 قلم کالا بدون تغییر بوده و قیمت 21 قلم کالا به میزان 8.9 درصد افزایش داشته که در بین آن ها افزایش قیمت آهن آلات بسیار محسوس است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: آنالیز قیمت کالا ها در استان طی بازه زمانی هشتم آذرماه تا هشتم دی ماه نشان می دهد که قیمت گوشت مرغ از متوسط کشوری پایین تر است، قیمت شکر نیز در حد قیمت میانگین کشوری است، اما توافق شد که هر چه سریع تر سه هزار تن شکر طرح تنظیم بازار در استان توزیع گردد تا قیمت این کالا کاهش یابد.

رسولیان اضافه کرد: قیمت میوه و تره بار، گوشت گوسفندی، برنج پاکستانی، چای، برنج هندی، تخم مرغ، قند در خراسان رضوی از قیمت متوسط کشوری این اقلام پایین تر است، قیمت لوبیا در استان بالاتر از قیمت متوسط کشوری آن است که در این خصوص بزودی محموله وارداتی که از گمرک سرخس ترخیص شده، در بازار توزیع می گردد.

او توضیح داد: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تا به امروز 11 هزار تن برنج پاکستانی با موضوع بخش خصوصی و کارگروه تنظیم بازار در خراسان رضوی توزیع شده است، گوشت قرمز منجمد طرح تنظیم بازار نیز بزودی در استان توزیع می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: در فصل پاییز همزمان با برداشت زعفران از مزارع استان، 71 تن از این محصول خرید تضمینی شد که از این محل تا به امروز 10 درصد از کل ارزش زعفران خریداری شده به میزان 75 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد که پرداخت باقی این مبلغ نیز در دست پیگیری است.

رسولیان اضافه کرد: سال جاری 42 هزار تن گوجه فرنگی تولیدی کشاورزان خراسان رضوی خرید تضمینی شد که از این محل تا به امروز 70 درصد از مطالبات کشاورزان در این خصوص پرداخت شده است.

او ادامه داد: براساس نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه مقایسه شاخص قیمت در یک ماه از سال با ماه مشابه آن نسبت به پارسال که برای استان ها در کل کشور اعلام شده، خراسان رضوی بعد از کردستان کمترین نرخ این نوع تورم را داشته است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی در ادامه به نتایج نشست با مسئولان بعضی اتحادیه های صنوف در مشهد نیز اشاره نمود و گفت: برنامه خراسان رضوی راه اندازی 10 شهرک صنفی است که تا به امروز مقدمات ایجاد 6 شهرک صنفی در اطراف مشهد فراهم شده است.

رسولیان اضافه کرد: در این نشست موانع و مسائل اجرای طرح راه اندازی شهرک های صنفی مربوط به صنایع پروفیل، پوشاک، سوغات، آجیل و خشکبار، قالی شویان، جعبه سازان، پلاستیک و توسعه شهرک صنفی چاپ مورد آنالیز نهاده شد.

او ادامه داد: مسائل این طرح ها مربوط به تغییر کاربری اراضی، تامین خدمات زیربنایی مثل آب و برق، ارایه طرح در شورای مدیریت و برنامه ریزی استان می شد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: در این نشست مقرر شد عملیات راه اندازی شهرک صنایع پروفیل ظرف یک ماه و نیم آینده شروع گردد، طرح راه اندازی شهرک قالی شویان در شورای مدیریت و برنامه ریزی استان مطرح و مشکل تامین زمین برای آن رفع گردد.

یاری به ایجاد شهرک صنفی جعبه سازان، تامین خدمات زیربنایی شهرک پلاستیک، راه اندازی شهرک سوغات در منطقه سپاد مشهد، ارزیابی مکان برای شهرک پوشاک را از دیگر مصوبات این نشست است.

رسولیان در ادامه پیرامون نتایج نشست دیروز کارگروه آرد و نان خراسان رضوی اضافه کرد: در این نشست طرحی برای توسعه کیفیت نان با رتبه بندی نانوایی ها ارایه شد که کلیات این طرح مورد موافقت نهاده شد.

او ادامه داد: اتاق اصناف مشهد، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان صنعت معدن و تجارت، شرکت غله در قالب برگزاری یک نشست، شاخص های ارزیابی و معیار های مورد نظر برای رتبه بندی نانوایی ها را معین نمایند و پس از جمع بندی در این خصوص، بخشی از طرح مزبور را به صورت پایلوت اجرا نمایند.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه نانوایی های آزادپز نیمه یارانه ای و نانوایی های یارانه ای در استان نرخ مصوب کارگروه را دارند، گفت: در کوشش هستیم کیفیت نان افزایش یابد تا رضایت مردم در این زمینه حاصل گردد.

منبع:ایرنا

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 34 درصدی قیمت برنج پاکستانی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 34 درصدی قیمت برنج پاکستانی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید