121 نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

به گزارش وبلاگ پتول، در دادگاهی که در ارتباط با کودتای سال 2016 ترکیه برگزار گردید، 121 نفر به دلیل نقض قانون اساسی و کوشش برای سرنگونی دولت، به حبس ابد محکوم شدند.

121 نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پتول، رسانه دولتی ترکیه گزارش داد دادگاهی در این کشور 121 نفر را به دلیل مشارکت در کودتای نافرجام سال 2016 این کشور برای سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان به حبس ابد محکوم کرد.

شبکه العربیه گزارش داد دولت ترکیه اظهار داشت دادگاه مذکور در آنکارا 86 نفر را به حبس ابد به دلیل کوشش برای نقض قانون محکوم کرد. 35 نفر دیگر هم به حبس ابد محکوم شدند.

مدت کوتاهی بعد از کودتا، دولت ترکیه حدود 6 هزار نفر از جمله مقامات ارشد نظامی و قضات این کشور را به دلیل ارتباط با شبکه فتح الله گولن بازداشت کرد. در 3 سال گذشته هم افراد زیادی از جمله وبلاگ پتول، دانشگاهیان، قضات، مقامات دولتی و ... هدف این بازداشت ها بوده اند.

آنکارا بار ها فتح الله گولن را که واعظ ترکیه ای مخالف دولت ترکیه است و در آمریکا اقامت دارد، به دست داشتن و سازماندهی کودتای نافرجام متهم نموده و از واشنگتن استرداد او را خواهان شده، اما آمریکایی ها توجهی به این درخواست ننموده اند.

بنابر گزارش مقام ها و رسانه های ترکیه، کودتای نافرجام ژوئیه 2016 در این کشور 251 کشته و حدود 2200 زخمی برجای گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "121 نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "121 نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید