آپارتمان های 60 متری در تهران چند؟

به گزارش وبلاگ پتول، قیمت آپارتمان های 50 تا 60 متر که رتبه اول را از نظر سطح زیربنا در معاملات مسکن شهر تهران دارند بر اساس منطقه، موقعیت و امکانات فرق دارد.

آپارتمان های 60 متری در تهران چند؟

به گزارش ایسنا، حدود 58 درصد خانه های معامله شده در تهران با قیمتی کمتر از میانه شهر خرید و فروش می شوند. از نظر متراژ نیز واحد های 50 تا 60 متر رتبه اول را در معاملات دارد. هم چنین منطقه 5 بالاترین مقدار معاملات را به خود اختصاص می دهد.

با توجه به نوسانات بازار مسکن، خانه های کوچک از اقبال بهتری نسبت به واحد های بزرگ متراژ برخوردارند؛ به طوری که 57 درصد معاملات در واحد های کمتر از 80 متر انجام می شود و تنها شش درصد معاملات به واحد های بالای 150 متر تعلق دارد.

اگرچه بازار مسکن در روز های فروردین 1402 کساد است، اما به گفته مشاوران املاک، محدودی معاملات در واحد های کوچک متراژ انجام می شود. مالکان خانه های قدیمی و کم امکانات نیز بعضا واحد های خود را زیر قیمت عرضه می نمایند.

بازار مسکن مرکز هنوز از رکود فروردینی رها نشده است. آن طور که مشاوران املاک می گویند فاصله گرفتن نرخ های پیشنهادی با قدرت خرید، مهم ترین عامل در کسادی معاملات مسکن محسوب می شود.

یکی دیگر از عوامل رکود به تردید خریداران برمی شود که امیدوارند بازار از التهابات فعلی رها شود؛ تجربه ای که بعضا در سال های گذشته دیده شده است. از طرف دیگر دیده می شود که بعضا واحد هایی با نرخ های پایین تر از عرف منطقه عرضه می شود که این عامل، امیدواری خریداران بالقوه را در پی دارد.

مساله سوم به عقب نشینی مالکان واحد های نوساز و مرغوب برمی شود. این گروه را می توان فروشندگان خاموش دانست که تحت تاثیر تفکرات قالبی درخصوص انتظارات تورمی نسبت به فروش احتیاط می نمایند. گروه دیگر، مالکانی هستند که آپارتمان خود را با نرخ های فراتر از عرف بازار عرضه نموده اند و البته مشتری برای آن ها نیست.

منبع: فرارو

به "آپارتمان های 60 متری در تهران چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپارتمان های 60 متری در تهران چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید