استرس به سراغتان نمی آید اگر از این لیست غذایی پیروی کنید

به گزارش وبلاگ پتول، به گفته محققان گنجاندن بعضی مواد خوراکی مغذی در رژیم غذایی به مقابله با استرس یاری می نماید.

استرس به سراغتان نمی آید اگر از این لیست غذایی پیروی کنید

به گزارش وبلاگ پتول به نقل از وبلاگ پتول، به نقل از زی نیوز، رژیم غذایی سالم، ورزش، یوگا، مراقبت یا انجام بعضی تفریح ها، در کاهش استرس تاثیر به سزایی دارند. بعلاوه انواع ویتامین ها یک عنصر ضروری برای داشتن پوستی زیبا و سالم و درخشان هستند. ویتامین ها سیستم ایمنی بدن را هم تقویت نموده و توانایی بدن برای مقاومت در برابر موقعیت های استرس زا را افزایش می دهند.

متخصصان تغذیه چند ماده غذایی غنی از ویتامین را که باید در رژیم غذایی در راستای کاهش استرس و اضطراب جا داده شوند، معرفی کردند:

تخم مرغ

تخم مرغ به علت وجود مواد مغذی فراوانی که حتی اغلب به اسم مولتی ویتامین طبیعی از آن یاد می گردد، یکی از منابع طبیعی ویتامین D است. تخم مرغ دارای ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه و آنتی اکسیدان است که برای واکنش سالم به استرس ضروری هستند. تخم مرغ بعلاوه دارای کولین بالایی است. ثابت شد که کولین برای سلامت مغز مفید بوده و ممکن است عامل حفاظتی در مقابل استرس باشد.

بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و باعث کاهش مؤثر استرس در مغز می گردد. به طور کلی بدن ما برای ترمیم و محافظت از سلول ها در هنگام استرس به ویتامین C و آنتی اکسیدان احتیاج دارد.

اسفناج

اسفناج سرشار از کلسیم، ویتامین های گروه B، آهن و آنتی اکسیدان است. یکی از غذا هایی که می تواند به اضطراب یاری کند اسفناج است. در هر فنجان اسفناج، 157 میلی گرم مهمیم یافت می گردد که 40 درصد احتیاج روزانه هر فرد است. کمبود مهمیم می تواند باعث سردرد، خستگی و علائم مربوط به استرس گردد. این سبزی، کربوهیدرات کمی دارد و می تواند به اسم بخشی از رژیم لاغری استفاده گردد، بعلاوه مهمیم، برای افرادی که فشارخون بالایی دارند، بسیار مفید است.

مغزیجات آجیلی

آجیل ها دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین های گروه B و اسید های چرب امگا 3 هستند. ویتامین های گروه B بخشی اساسی از یک رژیم غذایی سالم هستند و می توانند به کاهش استرس یاری نمایند. بادام، پسته و گردو حتی به کاهش فشار خون هم یاری می نمایند؛ بعلاوه مغز ها و دانه ها سرشار از مهمیم هستند و با بهبود کنترل اضطراب ارتباط دارند.

آووکادو

ویتامین های گروه B برای سلامت اعصاب و سلول های مغزی ما لازم است و کمبود ویتامین B ممکن است باعث اضطراب گردد. آووکادو سرشار از ویتامین های گروه B است که به اسم یاری نماینده در کاهش استرس شناخته می شوند. آن ها بعلاوه سرشار از چربی اشباع نشده و پتاسیم هستند که هر دو به پایین آوردن فشار خون یاری می نمایند.

پرتقال

پرتقال که سرشار از ویتامین C است می تواند به کاهش هورمون های استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. طبق تحقیقات روی بیماران فشار خون بالا، افزایش مصرف ویتامین C می تواند فشار خون و سطح کورتیزول یا هورمون استرس را کاهش دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "استرس به سراغتان نمی آید اگر از این لیست غذایی پیروی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس به سراغتان نمی آید اگر از این لیست غذایی پیروی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید