افزایش 108 درصدی صادرات استان اردبیل

به گزارش وبلاگ پتول، مدیر کل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل از افزایش 108 درصدی صادرات استان در شش ماهه اول سالجاری اطلاع داد.

افزایش 108 درصدی صادرات استان اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ پتول از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان گفت: در شش ماهه اول امسال صادرات استان 108 درصد افزایش و واردات استان 35 درصد کاهش یافته و از لحاظ فراوری و صادرات محصولات کشاورزی، گلخانه ای و صنعتی رتبه برتر کشوری را دارد.

او به ظرفیت و قابلیت های استان در صادرات محصولات غیر نفتی اشاره نمود و گفت: موضوع مناسبات و تعاملات تجاری و مالی با کشور های همسایه برای استان ما از لحاظ داشتن واحد های فراوریی صادرات محور، بعلاوه واحد های فراوریی که مواد اولیه آن از خارج وارد می گردد، حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل ادامه داد: استان اردبیل علی رغم وجود تحریم ها و بیماری کرونا در حوزه صادرات و واردات از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وطن دوست توضیح داد: در امسال هم با روی کار آمدن دولت تازه رایزنی های به وسیله سفرا و روسای نمایندگی های سیاسی و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و توسعه همکاری ها و مناسبات با کشور ها به ویژه کشور های همسایه با رویکرد تعامل انجام می گیرد.

او گفت: استان اردبیل به اسم استان هم مرز با کشور آذربایجان به لحاظ داشتن مرز مشترک زیاد، با ایجاد امکانات زیربنایی از حداکثر ظرفیت در امر فراوری و امکانات برای صادرات بهره مند خواهد شد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل در انتها خواهان مدیریت فرصت و برطرف تهدید ها جهت صادرات غیرنفتی و انعکاس مسائل و مسائل و راه چاره های مربوط به افزایش همکاری های تجاری، مالی و افزایش صادرات در سطح ملی و استانی شد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 108 درصدی صادرات استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 108 درصدی صادرات استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید