تئاتر گیلان در حوزه هنر کشور اثرگذار است

به گزارش وبلاگ پتول، خبرنگاران/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به درخشش هنرمندان گیلان در جشنواره تئاتر استانی، افزود: تئاتر گیلان می تواند در حوزه هنر کشور اثرگذار باشد و هنرمندان این عرصه تحول آفرین هستند.

تئاتر گیلان در حوزه هنر کشور اثرگذار است

به گزارش وبلاگ پتول، فیروز فاضلی در آیین اختتامیه سی ویکمین جشنواره استانی تئاتر که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار گشت، با تاکید بر لزوم واسپاری برنامه های فرهنگی و هنری به اهالی فرهنگ و هنر، اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان عهده دار برگزاری جشنواره استانی تئاتر گیلان است.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان گیلان در جشنواره تئاتر استانی، اضافه نمود: تئاتر گیلان می تواند در حوزه هنر کشور اثرگذار باشد و هنرمندان این عرصه تحول آفرین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر زبان برقراری ارتباط با مخاطب است، شرح داد: هنرمند تئاتر با مخاطبش پیوند دارد و از او نیرو می گیرد و به او نیرو می دهد.

فاضلی اثرگذاری بر مخاطب را ویژگی هنر دانست و خاطرنشان کرد: موجودیت تئاتر در وجود مخاطب است و لذا مخاطبان در طول سال سالن های تئاتر را پر کنند.

وی با اشاره به حضور 25 اثر نمایشی در سی ویکمین جشنواره استانی تئاتر، یادآور شد: با نظر هیئت داوران هفت اثر برای اجرا انتخاب شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که نشان دهنده توانمندی هنرمندان تئاتر گیلان بوده و می تواند چراغ راهی برای هنرمندان جوان این عرصه باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه یک سوم نمایش های اجرا شده با فرهنگ بومی محلی استان سازگاری داشت، گفت: خوشبختانه سی ویکمین جشنواره تئاتر نسبت به گذشته از رشد کیفی برخوردار بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تئاتر گیلان در حوزه هنر کشور اثرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر گیلان در حوزه هنر کشور اثرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید