تملق توییتری السیسی برای ترامپ

به گزارش وبلاگ پتول، رئیس جمهوری مصر در توییتر از همتای آمریکایی خود به دلیل حمایتش از مذاکرات سه جانبه درباره بحران سد النهضه که هفته جاری برگزار می گردد، تشکر کرد و او را مردی بی نظیر که با قدرت با بحران ها تعامل می نماید، خواند.

تملق توییتری السیسی برای ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پتول به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، روز گذشته در توییتر، از همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ به دلیل حمایتش از مذاکرات سه جانبه ای، که هفته جاری درباره سد النهضه، که اتیوپی آن را بر روی نیل آبی احداث می نماید، تشکر کرد.

السیسی در این پیغام، ترامپ را مردی بی نظیر و قدرتمند در برخورد با بحران ها، تعامل با بحران ها و ایجاد راهکار های مشخص کننده برای آنها خوانده است.

رئیس جمهوری مصر از ترامپ به دلیل کوشش هایش برای حمایت از مذاکرات سه جانبه میان مصر، سودان و اتیوپسی درباره سد النهضه تشکر نموده است.

مذاکرات مذکور قرار است فردا- چهارشنبه- در واشنگتن با مشارکت مصر، اتیوپی و سودان برگزار گردد و طی آن، پروژه اتیوپی برای احداث سد النهضه، که قرار است به طور کامل در سال 2022 راه اندازی گردد، مورد بحث واقع گردد.

اتیوپی از سال 2012 در حال اجرای پروژه گسترده 4 میلیارد دلاری به نام سد بزرگ النهضه بر روی نیل آبی را شروع نموده که به گفته کارشناسان، به کاهش آب سودان و مصر خواهد انجامید.

یک مقام آمریکایی ماه گذشته اظهار داشت که رئیس جمهوری مصر در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر از ترامپ خواسته بود که برای شکستن بن بستی فراروی مذاکرات، میانجیگری کند.

ترامپ آن موقع موافقت کرد که با اتیوپی در تماس باشد و پیشنهاد داد که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این قضیه میانجیگری کند.

السیسی، روز گذشته در توییتر نوشت: من اطمینان کامل خود را به این نوع از میانجیگری بزرگوارانه، که می تواند به ایجاد راهکاری توافقی که حقوق تمامی طرف ها را در چارچوب قوانین بین المللی و عدالت انسانی تامین کند، مجددا تأکید می کنم.

ماه گذشته، أبی احمد نخست وزیر اتیوپسی در مجلس این کشور به پروژه سد النهضه پرداخت و گفت: بعضی ها چیزهایی درباره استفاده از زور(از جانب مصر) می گویند. باید تأکید کنیم که هیچ نیرویی نمی تواند مانع از اقدام اتیوپی به ساخت این سد گردد.

قاهره این سخنان نخست وزیر اتیوپی را غیر قابل قبول خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تملق توییتری السیسی برای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملق توییتری السیسی برای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید