فراوری 17 هزار دستگاه خودروی تجاری ایران خودرو در سال 1401

به گزارش وبلاگ پتول، باوجوداینکه در سال های گذشته تحریم های آمریکایی صنعت خودرو و قطعه سازی کشورمان را نشانه گرفته بود و نزدیک بود دست کم 60 صنعت کوچک و میانه مرتبط را دچار بحران و تعطیلی کند، اما این صنعت با درپیش گرفتن داخلی سازی و تعمیق آن، حرکت های قابل قبولی در ادامه داشت. علاوه بر فراوری محصولات تازه، صنعت خودروسازی توانست در افزایش تیراژ فراوری نیز به موفقیت هایی دست یابد.

فراوری 17 هزار دستگاه خودروی تجاری ایران خودرو در سال 1401

مدیرعامل شرکت ساپکو با تأکید به عبور از رکورد فراوری ایران خودرو دیزل در امسال گفت: تأمین برای فراوری حدود 7 هزار دستگاه خودروی تجاری شامل انواع کامیون، کامیونت و کشنده را تا انتهای سال هدف گذاری نموده ایم.

عادل پیرمحمدی اضافه کرد: در سال های گذشته و به ویژه پس از تحریم های دور اول، فراوری خودروهای تجاری به علت اینکه قطعات و مجموعه ها از خارج از کشور تأمین می شد، دچار آسیب شد، اما با کوشش های انجام شده در 2 سال گذشته و با راهبری مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودکفایی ها به بار نشسته و عمده قطعات ساخت داخل است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ایران خودرو دیزل برای سال آینده، فراوری 17 هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین شامل انواع کامیون، کامیونت، کشنده و… است، گفت: از این طریق به نوسازی ناوگان فرسوده کشور یاری می کنیم. در حوزه تجاری، اقدامات بسیار خوبی در راستای خودکفایی قطعات و مجموعه ها انجام شده و امید است این فرایند استمرار یابد.

پیرمحمدی با اشاره به اینکه با یاری شرکت ساپکو، چرخشگر و سازندگانی که برای فراوری اعلام آمادگی نموده اند، داخلی سازی گیربکس 16 سرعته که از مجموعه های کاملاً وابسته به خرید خارجی به شمار می رود، شروع شده است، یادآور شد: مزایای این گیربکس تأثیر به سزای آن در مصرف سوخت و نیز به روزبودن است.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور مجموعه های توانمندی در زمینه فراوری قطعات و مجموعه ها وجود دارد که در 2 سال گذشته توانسته ایم از ظرفیت آنها بهره بگیریم، گفت: حاصل این همکاری داخلی سازی بخشی از قطعات موردنیاز است. مابقی قطعات به جای مانده که تا به امروز خودکفا نشده، مربوط به قطعات الکترونیکی است که امیدواریم این بخش نیز به خودکفایی برسد.

مدیر عامل شرکت ساپکو با بیان اینکه در بخش تأمین صنایع الکترونیک خودرو نیازمند خرید از منابع خارجی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر توانمندی فراوری انواع پورت ها در ایران خودرو وجود دارد، اما خودکفایی در قطعاتی که بر روی این پورت ها قرار می گیرد، محقق نشده است. از سوی دیگر، داخلی سازی این قطعات برعهده خودروساز نیست و باید از سوی صنایع الکترونیک صورت گیرد که تا به امروز انجام نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آماده همکاری با صنایعی هستیم که توانایی فراوری قطعات الکترونیکی را دارند، گفت: در زمینه فراوری انواع پورت ها و به ویژه نرم افزار، پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما در سخت افزار الکترونیکی همچنان دچار مشکل هستیم. حتماً باید سرمایه گذاری های بیشتری در این زمینه صورت گیرد، زیرا در آینده وابستگی صنعت خودرو به صنایع الکترونیک افزون تر خواهد شد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ پتول مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فراوری 17 هزار دستگاه خودروی تجاری ایران خودرو در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 17 هزار دستگاه خودروی تجاری ایران خودرو در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید